فیلم جدید گلشیفته فراهانی در نتفلیکس منتشر شد

به گزارش وبلاگ رضا، فیلم جدید گلشیفته فراهانی بازیگر ایرانی که چند سالی است به خارج از کشور مهاجرت کرده به نام استخراج به بازار آمد. فیلم استخراج که بازیگر اصلی آن کریس همسورث است یکی از معدود فیلم های جریان اصلی است که گلشیفته فراهانی در خارج از کشور در آن بازی کرده است و توسط کمپانی معتبر نتفلیکس منتشر شد.

فیلم جدید گلشیفته فراهانی در نتفلیکس منتشر شد

این فیلم اکشن تریلر که قبل تر نامش داکا بود توسط سام هارگریو کارگردانی شده و جو روسو یکی از برادران روسو که برای ساخت فیلم های ابرقهرمانی انتقام جویان مارول شهرت دارد فیلمنامه اش را نوشته است. فیلمنامه فیلم استخراج اقتباسی از یک کمیک بوک به نام Ciudad است که جو و آنتونی روسو و اندی پرک کتاب را نوشته اند. به جز کریس همسورث و گلشیفته فراهانی بازیگران هندی در این فیلم جلوی دوربین رفته اند.

قهرمان داستان تایلر ریک (با بازی کریس همسورث) است. یک سرباز مزدور و آدم اجیر شده در بازار سیاه که توسط همکار دیگر نیک خان (با بازی گلشیفته فراهانی) استخدام می شود تا پسر یکی از بزرگترین تاجران مواد مخدر هندوستان را نجات بدهد. برای نجات پسرک از چنگال قاچاقچیان به هند و بنگلادش سفر می کند. این ماموریتی خطرناک است که تقریبا غیرممکن به نظر می رسد و زندگی تایلر و آن پسرک را تحت تاثیر قرار می دهد.

فیلم استخراج در شرایطی که سینماها تعطیل است و کمتر فیلمی جدید به بازار عرضه می شود توسط نتفلیکس روی اینترنت قرار گرفته و به همین دلیل شانس دیده شدنش از حالت عادی بیشتر است. فیلم نقدهای متناقضی از سوی منتقدان دریافت کرده است که بیشتر آن ها بازی کریس همسورث و کار جلوه های ویژه و بدلکاران را ستایش کرده اند اما نسبت به خشونت بیش از حد فیلم نظرشان منفی بوده است.

آگوست سال 2018 اعلام شد که سام هارگریو قرار است فیلم داکا را با فیلمنامه جو روسو بسازد. نوامبر 2018 گروه بازیگران فیلم از جمله کریس همسورث و گلشیفته فراهانی تایید شدند. تولید فیلم اواخر همان ماه در بمبئی شروع شد. بخش هایی از فیلم هم در تایلند و داکای بنگلادش فیلمبرداری شد.

امتیاز فیلم در سایت روتن تومیتوز 63 از 100 است و حدود 100 ریویو روی آن نوشته شده. در سایت متاکریتیک امتیازی که فیلم کسب کرده 56 از 100 است. نظر منتقدان درباره فیلم جدید گلشیفته فراهانی چندان هم مثبت نبوده است.

پیتر تراورس از رولینگ استونز به فیلم از پنج ستاره دو ستاره داده و می نویسد: فیلم استخراج در نهایت هدفش این بوده که مبارزه شاعرانه ای مثل سری فیلم های جان ویک داشته باشد اما بیشتر به یک بازی کامپیوتری مثل شکار انسان 2 (Manhunt 2) شبیه شده با بدلکاری های حیرت انگیز که کنار هم آورده شده اند تا خشونتی بیش از اندازه را رقم بزنند. فقط به جای آواتارهای بازی آدم های حقیقی نقش ها را بازی می کنند.

البته این که بدلکاری های فیلم تا این حد مورد توجه قرار گرفته عجیب نیست. کارگردان فیلم مسئول بدلکاری فیلم های ابرقهرمانی برادران روسو بوده است. این اولین فیلم بلند هارگریو در مقام کارگردان است. او پیش از این فقط شش فیلم کوتاه کارگردانی کرده بود.

رابی کالین منتقد تلگراف از فیلم خوشش آمده و امتیاز 80 از 100 را به آن داده است و نوشته: درست مثل اسم ابزورد قهرمان فیلم، تایلر ریک، این فیلم کاری احمقانه و در عین حال به شدت بامزه با ژانر انجام می دهد. به این معنی که فیلم پر از تیراندازی و هلیکوپتر است و هر ده دقیقه یا چیزی همین حدود یک نفر از پشت بام جایی به پایین پرتاب می شود و مسئله ای هم نیست چون اصلا بستر فیلم استخراج همین بدلکاری هاست.

نشریه تایم که از فیلم استخراج چندان خوشش نیامده و به نظر نویسنده اش فیلم احمقانه ای است از بازی گلشیفته فراهانی در فیلم تعریف کرده و می نویسد: فیلم به ندرت اسمش را می گوید. نیک خان کاراکتری است که گلشیفته فراهانی بازیگر ایرانی نقش اش را بازی می کند که او را در فیلم های اصغر فرهادی کارگردان تحسین شده ایرانی دیده بودیم اما احتمالا برای بازی در نقش همسر آدام درایور در فیلم پترسون جیم جارموش او را به خاطر می آورید. فراهانی بازی گرمی دارد و البته نقشش در استخراج به اندازه کافی بزرگ نیست. اما وقتی با آن اسلحه های بزرگ شروع به شلیک می کند در خاتمه فیلم لحظات اعجاب آوری دارد. این کاراکتری است که ارزشش را دارد فیلمی به اسم خودش داشته باشد و البته امیدواریم از این یکی فیلم بهتری از کار دربیاید.

دیوید الریش از ایندی وایر به فیلم امتیاز 50 از 100 را داده و نوشته است: بین حیرت و یکنواختی و ملال خط مشخصی وجود دارد و در فیلم استخراج لحظاتی هست که حتی بازی کریس همسورث هم نمی تواند این خط را محو کند و فیلم به ورطه ملال می افتد.

با این حال منتقدان روی یک نکته متفق القول هستند که در این روزهای کرونا و قرنطینه این تریلر با اکشن خوبی که دارد می تواند برای علاقمندان سینما مفرح باشد.

از آن جایی که دیدن فیلم های بین المللی بازیگر جهانی برای ایرانی ها جذاب است خیلی سریع زیرنویس فارسی فیلم استخراج هم در دسترس قرار گرفته است.

نت فلیکس آثار برجسته تاریخ سینما را هم به کلکسیونش اضافه می کند

منبع: دیجیکالا مگ

به "فیلم جدید گلشیفته فراهانی در نتفلیکس منتشر شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "فیلم جدید گلشیفته فراهانی در نتفلیکس منتشر شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم جدید گلشیفته فراهانی در نتفلیکس منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید