ظرفیت فراوری 780 مگاواتی نیروگاه های برق در استان ایلام

به گزارش وبلاگ رضا، مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت: نیروگاه های برق این استان هم اکنون ظرفیت فراوری به مقدار 780 مگاوات را دارند.

ظرفیت فراوری 780 مگاواتی نیروگاه های برق در استان ایلام

ولی الله ناصری، مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت: بزرگ ترین نیروگاه فراوری برق در استان متعلق به نیروگاه سد سیمره است که با ظرفیت 480 مگاوات در حال فعالیت است و با توجه به کاهش نزولات آسمانی کوشش شد تعادلی بین فراوری برق و تامین آب در ایام پیک بار مصرف بوجود آید.

وی اضافه نمود: نیروگاه های مقیاس کوچک نیز در استان ایلام شامل نیروگاه پالایشگاه گاز به ظرفیت 75 مگاوات و نیروگاه مجتمع پتروشیمی به ظرفیت 75 مگاوات نیز در جهت تامین برق مورد احتیاج استان فعال است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام مطرح نمود: نیروگاه صبا دهلران با ظرفیت فراوری 150 مگاوات سال جاری به بهره برداری خواهد رسید که با افتتاح آن ظرفیت فراوری مجموع نیروگاه های استان به 780 مگاوات می رسد.

ناصری بیان نمود: فعالیت نیروگاه های برق استان لزوما بطور همزمان نیست و بسته به شرایط شبکه سراسری و مقدار احتیاج به برق وارد مدار می شوند.

وی اظهار کرد: دولت برای مدیریت مصرف در حوزه ادارات با نصب کنتور های هوشمند به صورت لحظه ای و هر 15 دقیقه یکبار مصرف مشترکان را پایش می نماید که در صورت مصرف بالا و خارج از الگو تذکرات لازم به دستگاه های متخلف داده می گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت: بکارگیری دیزل ژنراتور ها نیز از دیگر اقدامات شرکت توزیع برق استان برای مدیریت پیک بار مصرف در تابستان سال جاری در حوزه ادارات و صنایع بود بطوریکه با سرویس و نگهداری و وارد مدار شدن این دیزل ژنراتور ها از ساعت 11 تا 14 یاری مناسبی به کاهش بار مصرف دستگاه های اجرایی شد.

ناصری ادامه داد: مطابق برنامه ریزی ها قرار بود در شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو کاهش 40 درصدی مصرف در ساعات اداری و 70 درصدی در خارج از ساعات اداری را ببینیم و در سایر ارگان ها نیز کاهش 30 و 60 درصدی پیش بینی شده بود که با همکاری دستگاه های اجرایی مختلف این برنامه نیز تا حد زیادی محقق شد.

وی بعلاوه جابجایی ساعت کاری ادارات و تعطیلی آن ها در ساعت 13:30 را از دیگر اقدامات موثر برای کنترل پیک بار در تابستان سال جاری مطرح نمود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام بیان نمود: وزارت نیرو برنامه ریزی برای تامین برق ایام پیک بار را از زمستان سال گذشته آغاز کرد بطوریکه فرآیند تعمیر و نگهداری نیروگاه ها قبل از آغاز فصل گرما به انتها رسید و با آمادگی بسیار خوبی به استقبال پیک بار مصرف رفتیم که همین عامل باعث شد سال جاری با خاموشی در فصل تابستان روبرو نباشیم.

وبلاگ رضا ایلام ایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ظرفیت فراوری 780 مگاواتی نیروگاه های برق در استان ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت فراوری 780 مگاواتی نیروگاه های برق در استان ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید