راهنمای سفر به شهر ازمیر ترکیه

به گزارش وبلاگ رضا، ازمیر یکی از شهرهای تجاری، صنعتی و بندری ترکیه است که جاذبه های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است و توانسته گردشگران زیادی را جذب کند.

راهنمای سفر به شهر ازمیر ترکیه

ازمیر یکی از شهرهای ترکیه است. ازمیر سومین شهر عظیم ترکیه بعد از استانبول و آنکارا از لحاظ عظیمی و دارای موقعیت ممتاز به عنوان شهری تجاری، صنعتی و بندری است. این شهر در ساحل دریای اژه واقع شده است. همه ساله ازمیر میزبان تعداد زیادی نمایشگاه و کنگره های مختلف صنعتی، تجاری و علمی است.

بهترین زمانسفر به ازمیر

با این که در طول تابستان، آب و هوای ازمیر بسیار گرم است، اما شهردر این فصل میزبان بسیاری از گردشگران می گردد. روزهای تابستانی ازمیر گرم و آفتابیاست و شب ها نسیم ملایمی شهر را خنک تر می نماید. زمستان ها دمای هوای ازمیر معتدلاست. ماه ژانویه سردترین ماه سال حساب می گردد و زمستان، فصل بارانی ازمیر به شمارمی رود. از ماه نوامبر تا مارس باران می بارد و با این که بارش برف معمول نیست،اما گاهی هم چهره شهر از بارش برف سفید می گردد. اوایل بهار و پاییز بهترین وقت سفربه ازمیر است، اما به دلیل برگزاری جشنواره ها و کنسرت های متعدد، تابستان ها همبازار گردشگری در ازمیر داغ است.

نمایی از شهر ازمیر در شب

راه هایدسترسی به ازمیر

اگر به دنبال ساده ترین و سریع ترین راه ممکن برای رسیدن به ازمیرهستید توصیه می کنیم که از خطوط هوایی منتهی به فرودگاه ازمیر بهره ببرید. اینفرودگاه، محل عبور و مرور بسیاری از گردشگر هایی است که حتی قصد ماندن در ازمیرندارند که از جمله آن ها می توان به کوش اداسی اشاره نمود. فرودگاه این شهر عدنانمندرس نام دارد که در حدود 28 سال پیش افتتاح شده است. فرودگاه در 18 کیلومتریجنوب مرکز شهر ازمیر قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری ازمیر

ازمیر یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه نیز به حساب می آید. سراسر جنوب ازمیر دارای سواحل زیبای ماسه ای، آثار تاریخی متعدد از دوره های پیشین همانند شهر تاریخی افس یکی از عظیمترین و زیباترین شهرهای باستانی در دنیا و آبهای معدنی در سواحل چشمه، شهر باستانی ترووا و ... همه ساله تعداد کثیری گردشگر علاقه مند به دریا و آثار تاریخی را به خود جلب مینماید. در این مطلب نگاهی به مهم ترین جاذبه های گردشگری ازمیر انداخته ایم.

1. میدان کناک

اینمیدان یکی از مهم ترین و معروف ترین مناطق گردشگری و گردشگری شهر ترکیه است که در یکسمت آن مسجد کوناک یالی و در سمتی دیگر ورودی اصلی بازار سنتی کمرآلتی واقع شده است. دروسط این میدان، برج ساعتی واقع شده است که هدیه ای از سلطان عبدالحمید در سال 1901است که به سبک عثمانی ساخته شده بسیار پر زرق و برق و پر نقش و نگار است و بیش ازصد سال قدمت دارد. به همین دلیل این میدان به برج ساعت معروف است و در واقع اینبرج سمبل ازمیر می باشد.

میدان کناک یکی از جاذبه های گردشگری ازمیر

2. معبد آرتمیس

معبد آرتمیس (Temple ofArtemis Izmir) که به عنوانمعبد دیانا نیز شناخته شده است، یک معبد یونانی اختصاص داده شده به الهه آرتمیسبود. این معبد در نزدیکی شهر سلجوق و بناهای تاریخی افسوس واقع شده است و یکی از عجایبهفتگانه دنیا باستان به شمار می رود. هرچند که زیربنای باقی مانده از این معبد تاریخساخت آنرا قرن هفتم قبل از میلاد تعیین میکند. اما راه یافتن معبد آرتمیس در فهرستعجایت هفت گانه به حدود 550 قبل از میلاد مربوط می گردد.

در قرن 7 قبلاز میلاد، معبد های قدیمی توسط سیل نابود شد. بازسازی آن در حدود 550 سال قبل از میلادآغاز شد، زیر نظر معمار کرتی Chersiphron و پسرش Metagenes. پروژه 10 سال طول کشید تا کامل گردد. این معبد دوباره در سال 356 قبل از میلادتوسط یک عمل آتش سوزی نابود شد و دوباره بازسازی شد. معبد آرتمیس سه بار کاملا تخریبشده است به طوری که فقط پایه ها و قسمت هایی از مجسمه ها باقی می ماند ولی دوبارهبازسازی می شده است.

تصویری از معبد آرتمیس

3. آسانسورازمیر

از دیگر جاذبه های شهر ازمیر آسانسور است. بنای آسانسور نام یکی از اماکن دیدنیو تاریخی ازمیر است. این آسانسور که در سال 1907 توسط تاجران یهودی ساخته شده برایجابجایی شهروندان از یک مکان پست بر فراز تپه ای که محل کسب و کار مردم قرار داشتهساخته شده است. این آسانسور در ابتدا با سیستم فشار آب کار می نموده است اما بعدهابه سیستم الکتریکی تجهیز شده است.

شما اکنون با سوار شدن در این آسانسور علاوه براینکه شهر و مناطق دیدنی آن را از بالا می بینید قادر خواهید بود از سوغاتی فروشیها رستوران ها و کافی شاپ های آن نیز بهره ببرید. تلفریک شهرازمیر نیز همچون آسانسور شما را بر بلندای ازمیر می برد. این برج که در سال 1977ساخته شده شما را به ارتفاع 423 متری از سطح زمین خواهد برد.

آسانسور ازمیر

4. قلعه کادیفهکاله

با نام قدیمی پاگوس یادگاری از آمازون ها و قرن چهارم قبل از میلاد بوده ودر دوره های امپراطوری یونان، رم، بیزانس و عثمانی دستخوش تغییراتی شده است وبا 186 متر ارتفاع قرن هاست که نگهبان دائمی شهر ازمیر و دریای اژه می باشد. اینقلعه در زمان اسکندر مقدونی توسط یکی از ژنرال های او بنام لیسماکوس دوباره سازیگردید که آثار آن تا به امروز باقیست.

قلعه کادیفه کاله یکی از جاذبه های گردشگری ازمیر

5. مسجد حیسار

حیسارعظیمترین و قدیمی ترین مسجد در ترکیه است که دارای یک اندرون دلپذیر با یک منبر ومحراب فوق العاده است. مساجد دیگر ازمیر شامل سالیچی اقلو، شادیروان و کمرالتیاست.

مسجد حیسار ازمیر

6. محلهآلزانکاک

در محله های دیدنی شهر ازمیر می توان از محله آلزانکاک نام برد. خیابانهای باریک با خانه های به سبک یونانی و رستوران های دل انگیز. این محله از مرکز شهرچندان فاصله ای ندارد و حمل و نقل عمومی برای آن وجود دارد.

محله آلزانکاک ازمیر

پیشنهادوبلاگ رضا

ازمیر یکی از شهرهای امنیت دار در کشور ترکیه است ولی با توجه به ساحلی بودن این شهر و ورود بسیاری از مهاجران بهتر است مراقب وسایل شخصی خود در سفر باشید. سفر لذت بخشی داشته باشید!

گروه گردشگری وبلاگ رضا

منبع: setare.com

به "راهنمای سفر به شهر ازمیر ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به شهر ازمیر ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید