طالبان برای مذاکرات جدی در قطر آماده هستند

به گزارش وبلاگ رضا، منابع نزدیک به طالبان اعلام کردند که این گروه برای شروع مذاکرات بین الافغانی در قطر جدی است.

طالبان برای مذاکرات جدی در قطر آماده هستند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ رضا، درحالی که از چندی پیش مذاکرات بین الافغانی در قطر متوقف شده است، منابع نزدیک به طالبان به طلوع نیوز گفته اند که این گروه برای از سرگیری جدی این گفت وگوها در روزهای آینده آماده است.

سید اکبر آغا از فرماندهان سابق طالبان در این باره گفت: فکر می کنم که این راه را برای شرکت در نشست استانبول باز می نماید و طالبان در آن شرکت خواهد نمود.

وی اضافه نمود که طالبان دستورکار نشست را در هماهنگی با هیئت جمهوریت تدوین خواهد نمود نه اینکه در چارچوب دستورکار ارائه شده توسط آمریکا بحث نمایند.

لازم به ذکر است که هفته گذشته عبدالسلام رحیمی و فاطمه گیلانی به نمایندگی از هیئت مذاکره نماینده افغانستان با تعدادی از اعضای هیئت مذاکره نماینده طالبان از جمله ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان ملاقات کردند.

در این ملاقات دو طرف ضمن تبریک عید فطر درباره مسایل جاری افغانستان و تسریع مذاکرات صلح در قطر بحث و گفتگو کردند.

مذاکرات بین الافغانی در قطر شهریور ماه سال گذشته شروع شد اما مذاکرات تا به امروز نتیجه قابل توجهی نداشته است و ملاقاتهای دو طرف نیز از چند ماه پیش عملاً متوقف شده بود.

قرار بود که دور دوم مذاکرات دولت افغانستان و طالبان در 20 دی ماه شروع گردد اما پس از ملاقاتهای محدودی متوقف شد.

تیم های مذاکرتی در حالی ملاقاتها را از سر گرفته اند که نشست صلح استانبول قرار بود پس از تعویق بعد از ماه رمضان برگزار گردد اما به دلیل عدم تمایل طالبان برای حضور، برگزاری این نشست در سایه ای از ابهام قرار گرفته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "طالبان برای مذاکرات جدی در قطر آماده هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان برای مذاکرات جدی در قطر آماده هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید