شیشه محافظ آیفون 14 پرو شکل حفره نمایشگر آن را نشان می دهد

به گزارش وبلاگ رضا، همان طور که احتمالا می دانید، اپل تصمیم گرفته برای مدل های پرو آیفون 14 از نمایشگر حفره دار استفاده کند. تقریبا تمام افشاگران مشهور هم این موضوع را تأیید نموده اند و روز به روز شواهد بیشتری در رابطه با این مشخصه منتشر می گردد. روز گذشته تصویر محافظ نمایشگر گوشی های سری آیفون 14 منتشر شد که شکل و شمایل نمایشگر این گوشی ها را به خوبی نشان می دهد.

شیشه محافظ آیفون 14 پرو شکل حفره نمایشگر آن را نشان می دهد

لازم به ذکر است مدل های پرو علاوه بر اینکه از نمایشگر مبتنی بر دو حفره استفاده می نمایند، از حاشیه های نسبتا باریک تری هم بهره می برند. البته اگر آیفون 14 پرو و 13 پرو را در کنار هم قرار دهیم، می بینیم که کاهش حاشیه ها آن قدرها هم قابل توجه نیست، ولی کاملا حس می گردد چرا که این حاشیه ها از تمام چهار طرف گوشی کم شده اند که باعث می گردد در کنار حذف ناچ، فضای بیشتری برای مشاهده محتوای بصری در اختیار کاربران قرار بگیرد.

مطابق این تصویر و البته دیگر گزارش های منتشر شده، دو مدل آیفون 14 و آیفون 14 مکس بار دیگر با همان بریدگی نمایشگر مشهور راهی بازار می شوند. اپل سال جاری میخواهد آیفون ها را باز هم در چهار مدل راهی بازار کند، اما این بار دیگر خبری از آیفون مینی نخواهد بود. به جای آن اپل میخواهد یک مدل را با نام مکس در نظر بگیرد. این گوشی همان تفاوتی را با مدل استاندارد خواهد داشت که آیفون 14 پرو مکس با مدل پرو دارد. یعنی فقط میزان آن ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. طبق اطلاعات منتشر شده، دو گوشی از سری آیفون 14 (مدل استاندارد و پرو) 6.1 اینچی و دو مدل دیگر (مکس و پرو مکس)، 6.7 اینچی خواهند بود.

روی هم رفته اپل میخواهد تمایز بین مدل های پرو و مدل های استاندارد را تا حد زیادی افزایش دهد. به همین دلیل در کنار استفاده از نمایشگر حفره دار، باید خاطرنشان کنیم مدل های پرو همراه با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی راهی بازار می شوند. این در حالی است که مدل های استاندارد آیفون 14 همچون سری آیفون 13 از دوربین 12 مگاپیکسلی بهره می برند. مدتی قبل اعلام شد که فقط مدل های پرو آیفون 14 از چیپست تازه بهره مند می شوند و مدل های استاندارد بار دیگر با چیپست قدیمی A15 به دست کاربران می رسند. اما طبق گزارش های تازهتر، این شرکت میخواهد A15 را هم به طور محدود ارتقا دهد و تحت عنوان A16 دوباره معرفی کند. به همین دلیل تراشه استفاده شده برای مدل های پرو آیفون 14 به عنوان A16 پرو ارائه خواهد شد.

به نظر می رسد تمام مدل های آیفون 14 از دوربین سلفی بهتری بهره می برند زیرا حفره تعبیه شده برای این دوربین بزرگ تر از حفره استفاده شده برای سری آیفون 13 است. از دیگر ویژگی های احتمالی این دوربین سلفی می توانیم به پشتیبانی آن از قابلیت فوکوس اتوماتیک اشاره کنیم که به لطف همین مشخصه، برای عکس برداری و فیلم برداری حرف بیشتری برای گفتن دارد. علاوه بر این، دیافراگم لنز قرار گرفته روی سنسور دوربین سلفی هم بزرگ تر شده که این موضوع به خصوص در محیط های کم نور مثمر ثمر واقع می گردد.

مینگ-چی کو،تحلیلگر مشهور محصولات اپل، خاطرنشان کرد که مدل های پرو آیفون 14 به علت استفاده از دوربین اصلی بزرگ تر، از ماژول دوربین ضخیم تری بهره می برند. البته این افزایش ضخامت چندان به چشم نمی آید. در رابطه با تأمین نماینده نمایشگر سری آیفون 14 هم باید بگوییم که مدتی قبل اعلام شد اپل با شرکت چینی BOE برای تأمین 25 درصد از نمایشگرهای آیفون 14 به توافق رسیده است. این یعنی شرکت BOE در زمینه تأمین نمایشگرهای 3 مدل دیگر آیفون 14 نقشی نخواهد داشت و این نمایشگرها از طرف سامسونگ و LG تأمین خواهند شد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیشه محافظ آیفون 14 پرو شکل حفره نمایشگر آن را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیشه محافظ آیفون 14 پرو شکل حفره نمایشگر آن را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید