شرکت های مدرنا و مرک از نتایج امیدبخش واکسنی برای یک سرطان پوستی مرگبار خبر می دهند

به گزارش وبلاگ رضا، دو شرکت داروسازی مدرنا و مرک اعلام کردند که در ساختن واکسنی که می تواند از ملانوم، یک سرطان پوستی مرگبار منشا گرفته از سلول های رنگ دانه ای پیشگیری کند، به پیشرفت قابل توجهی رسیده اند.

شرکت های مدرنا و مرک از نتایج امیدبخش واکسنی برای یک سرطان پوستی مرگبار خبر می دهند

به گزارش وبلاگ رضا به نقل از هلث دی شرکت مدرنا که به خاطر ساختن واکسن کووید-19 معروفیت دارد و شرکت مرک که داروی ایمنی درمانی سرطان به نام تجاری Keytruda (با نام ژنریک پمبرولیزوماب) را می سازد، اعلام کردند این ترکیب در یک آنالیز کوچک در بیمارانی که تومور سرطانی شان با جراحی خارج شده بود، به خوبی عمل نموده است.

استفان بنسل، مدیر عامل شرکت مدرنا گفت واکسن های از نوع mRNA که نقشی دگرگون کننده در پیشگیری کووید-19 داشتند، اکنون برای نخستین بار در یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده نقش بالقوه شان را در درمان سرطان پوستی ملانوم نشان داده اند. به گفته او، آنالیز های بیشتری درباره استفاده از این نوع واکسن ها برای ملانوم و سایر اشکال سرطان با هدف شروع کردن درمان های واقعا فردی شده سرطان برای بیماران شروع خواهد شد.

یافته های این آنالیز نو نشان داد که افراد شرکت داده شده در این آنالیز بهبودی قابل توجه از لحاظ آماری از لحاظ اندازه بقا را با تجویز ترکیبی از واکسن و داروی کیترودا تجربه کردند، پیش از آنکه سرطان در افراد دچار ملانوم پیشرفته عود کند.

مقامات شرکت مرک می گویند در طول شش سال گذشته با ترکیب مهارتشان در ایمنی درمان سرطان با فناوری mRNA شرکت مدرنا بر بهبود پیامدهای بیماران مبتلا به سرطان متمرکز بوده اند.

این پژوهشگران پیامدهای درمانی ترکیب این واکسن با داروی کیترودا را با داروی کیترودا به تنهایی در یک کارآزمایی بالینی مرحله میانی شامل 157 بیمار مقایسه کردند. نتایج نشان داد که ترکیب دارو واکسن به 44 درصد کاهش در خطر مرگ ناشی از سرطان در مقایسه با تجویز دارو به تنهایی انجامیده است.

پژوهشگران این درمان ها را برای یک سال به اعضای هر دو گروه تجویز کردند و فقط افراد دارای عوارض جانبی شدید یا عود بیماری مستثنی شدند.

منبع: همشهری آنلاین

به "شرکت های مدرنا و مرک از نتایج امیدبخش واکسنی برای یک سرطان پوستی مرگبار خبر می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های مدرنا و مرک از نتایج امیدبخش واکسنی برای یک سرطان پوستی مرگبار خبر می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید