سامانه بارشی وارد استان بوشهر می گردد

به گزارش وبلاگ رضا، پیغام مساعدی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: آنالیز نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش جریانات غالباً شمالی در سطح استان است که در ساعاتی از بعد از ظهر با افزایش سرعت وزش این جریانات در سواحل جنوبی و مرکزی استان، دریا در این نواحی تا حدودی متلاطم خواهد بود.

سامانه بارشی وارد استان بوشهر می گردد

وی افزود: پیش بینی می گردد از روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی جدید به استان و افزایش ناپایداری های جوی، وزش جریانات جنوبی نسبتاً شدید شروع و در پی آن خلیج فارس در قسمتهای شمالی و مرکزی مواج و متلاطم گردد.

مساعدی افزود: پیش بینی می گردد از عصر روز جمعه بارندگی در سواحل شمالی استان شروع و بتدریج طی روزهای شنبه و یکشنبه ضمن تشدید و تقویت ناپایداری های جوی، بارندگی به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش تندباد و گاهی ریزش تگرگ در دیگر نقاط استان ادامه یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به تشدید بارش ها در روز شنبه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

وی اعلام کرد: همچنین طی این مدت از اواخر وقت روز جمعه تا اواخر وقت روز یکشنبه به سبب وزش باد شدید و گاهی تندبادهای لحظه ای خلیج فارس به ویژه قسمت های شمالی و مرکزی آن به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود و توصیه می گردد در هنگام دریانوردی ملاحظات ایمنی مد نظر قرار گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان نمود: برای ساعات آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: جهت وزش باد غالبا شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا 30 کیلومتر در ساعت، در سواحل مرکزی و جنوبی در ساعاتی از عصر و شب تا 38 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی اعلام کرد: همچنین در این مدت ارتفاع موج دریا بین 30 تا 90 سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی در ساعاتی از عصر و شب تا 120 سانتیمتر پیش بینی می گردد.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت دو و 41 بامداد، مد اول دریا ساعت هشت و 44 دقیقه، جزر دوم ساعت 14 و 26 دقیقه و مد دوم ساعت 20 و 51 دقیقه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سامانه بارشی وارد استان بوشهر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه بارشی وارد استان بوشهر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید