بهترین سواحل جهان برای گذراندن تعطیلات تابستان

به گزارش وبلاگ رضا، تابستان از راه رسیده و فصل مسافرت است. اگر برای سفر برنامه ریزی می کنید ضروری است ابتدا مقصد را مشخص کنید تا بعد همه لوازم و ملزومات آن را آماده کنید. در این مقاله بهترین سواحل جهان را معرفی می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

بهترین سواحل جهان برای گذراندن تعطیلات تابستان

پیش از این لیستی از بهترین هتل ها و اقامتگاه ها ارائه کردیم. سواحل زیادی در سراسر دنیا وجود دارد که هر کدام زیبایی منحصر به فردی دارد. در ادامه به 10 ساحل زیبای دنیا می پردازیم.

10. تِنجینگ برا (TanjungBira)، جزیره سولاوسی، اندونزی

ساحل تنجینگ برا در جزیره سولاوسی قرار گرفته است و یکی از یازده جزیره بزرگ دنیا به شمار می رود. این منطقه به خاطر طبیعت متنوع و حیوانات منحصر به فردش با گونه های استرالیایی و آسیایی مشهور است. همچنین حیات دریایی این جزیره بخش مهم و با ارزشی از طبیعت آن محسوب می گردد. در ضمن ساحل تنجینگ برا به خاطر شن های نرم و سفید پودری فوق العاده اش مشهور است. این ساحل مقصد مطلوبی برای گردشگری است و با وجود هتل ها، اقامتگاه ها و ویلا ها سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا پذیرا است.

9. ساحل هموئا (Hamoa)، مائوئی، هاوایی

ساحل هموئا یکی از زییاترین سواحل هاوایی محسوب می گردد. با این وجود، هیچ وقت شلوغ نیست و همین موضوع سبب شده گردشگران از این ساحل برای استراحت و لذت بردن از روزی آرام استفاده نمایند. آب های شفاف و زلال به همراه شن های نرم، این ناحیه را به مکانی کلاسیک تبدیل نموده است. به علاوه، درختانی که در ساحل وجود دارند، سایه ای آرامش بخش فراهم می نمایند و در همان حال امکانات اینجا برای شما اوقات خوشی را رقم خواهد زد. در سرانجام، طبیعت بکر و دست نخورده، امکانات و نبودن جمعیت زیاد برای کسانی که دنبال آرامشی ژرف هستند ساحل هموئا را به مکانی مناسب مبدل نموده است.

8. ساحل هالیوود، فلوریدا، ایالات متحده

ساحل هالیوود یکی از محبوب ترین سواحل فلوریدای همواره آفتابی است. این ساحل، از شن های نرم سفید تشکیل شده که در طول آن جهت هایی برای دوچرخه سواران، اسکیت باز ها و پیاده روی تعبیه شده است. طبیعت زیبای احاطه شده در میان مغازه ها، کافی شاپ ها و رستوران ها باعث می گردد که از هر ثانیه تعطیلات خود لذت ببرید.

7. پلایا پریسو (PlayaParaiso)، کیو لارگو (Cayo Largo)، کوبا

پلایا پریسو در یک جزیره اقامتی کوچک به همین نام واقع شده است. ساحلی با آرامشی بی نظیر به همراه انواع نوشیدنی. این ساحل کم عمق است و تلفیق زیبایی از رنگ آبی پدید آورده است. در ضمن به دلیل دریای آرام، شن های نرم و کافه های موجود، از آن به نام ساحل بهشتی هم یاد می گردد. ساحل پلایا پریسو برای کسانی که دنبال لذت بردن از اوقات فراغت، حمام آفتاب و شنا کردن هستند، مناسب است.

6. ساحل پویپو (Poipu)، کائوآئی (Kauai)، هاوایی

به نظر می رسد امتداد شنی و سفید ساحل پویپو هر نوع فعالیت و تفریح آبی را که در نظر بگیرید یک جا در خود جمع نموده است. تفریحاتی مانند غواصی و حتی گشت و گذار بالای ریف های مرجانی، سالانه ماجراجویان حرفه ای زیادی را جذب این ساحل می نماید. وقتی که در حال شنا کردن در این منطقه هستید دیدن لاک پشت ها و میمون های دریایی شما را به تحسین وا می دارد. در ضمن در این ساحل مغازه ها و رستوران های مناسبی وجود دارد. همچنین بودن تیم نجات غریق خیال شما را از تعطیلاتی زیبا و امن آسوده می نماید. همه طول سال برای سفر به این ناحیه مناسب است. حتی در زمستان ساحل پویپو آرام است. اگر در بین ماه های دسامبر و می به این نقطه سفر کنید می توانید نهنگ ها را از نزدیک تماشا کنید.

5. ساحل شور(Saline)، سنت بارتس (St.Barths)

ویژگی جزیره سنت بارتس 14 ساحل بکر و دست نخورده آن است. از میان این سواحل، ساحل شور سفیدترین شن و شفاف ترین آب های فیروزه ای را دارد. این ساحل در میان تپه های سنگی و شنی محصور شده که همین موضوع سبب شده تا از شلوغی و آلودگی در امان بماند. زمانی که بادی در این ناحیه نمی وزد، بهترین وقت برای شنا کردن و حمام آفتاب است. در ضمن دو رستوران در همسایگی هم و در اقامتگاهی روباز وجود دارد که می توانند پذیرای شما باشند.

4. اسکالا دئی ترکی(ScalaDeiTurchi)، سیسیل، ایتالیا

جزایر ایتالیایی به خاطر آب های فیروزه ای و سواحل شنی سفیدشان مشهور هستند. با این وجود، ساحل اسکالا دئی ترکی به خاطر وجود یک صخره سفید در سمت جنوبی سیسیل منحصر به فرد است. اگرچه این صخره بین دو ساحل شنی محصور شده، اما خود این صخره توریست های زیادی را به خود جذب می نماید. قدم زدن روی سطح نرم این صخره علاوه بر جذابیتی که دارد شما را به تحسین افق زیبای دریا وا می دارد. گردشگران علاقه خاصی به شیرجه زدن درون آب از روی این صخره سفید دارند. نکته جالب وجود استخری طبیعی از مارن (گونه ای خاک کلسیم کربنات که چندین نوع مواد معدنی و آراگونیت در خود دارد) است که گردشگران درون می نشینند. گفته می گردد این استخر خاصیت درمانی بالایی دارد.

3. اِلِفانیسی (Elafonissi)، یونان

الفانیسی نسبت به جزیره همسایه خود یعنی کرت کمتر شناخته شده است. با این وجود، حفاظت از محیط آن سبب شده تا با طبیعتی بکر و دست نخورده روبرو باشیم. ساحل بِکر اِلِفانیسی دارای شن های صورتی و آب های شفاف و داغ است که برای شنا کردن و دریافت حمام آفتاب در تمام طول روز عالی به نظر می رسد. نکته جالب این است که وقتی سطح آب این ساحل پایین می آید می توان با راه رفتن حدود 200 متر درون آب به جزیره کرت رفت و آمد کرد.

2. ساحل دریاچه مکنزی، جزیره فریزر (Fraser)، استرالیا

دریاچه مکنزی طبیعتی واقعا شگفت انگیز دارد. شن های ساحل این دریاچه از سیلیس سفید و خیره نماینده ای تشکیل شده است. آب این دریاچه به قدری خالص است که گونه های کمی از موجودات زنده در آن یافت می گردد و برای حیات آبی خیلی مناسب نیست. اما خوشبختانه این مکان به محل مناسبی برای گردشگران تبدیل شده است. در واقع این جزیره یکی از بهترین مقاصد گردشگری در استرالیا محسوب می گردد. در ضمن وجود امکانات رفاهی متعدد در ساحل مکنزی حس آرامش دوست داران طبیعت را دوچندان می نماید.

1. اِنس کوکوس (AnseCocos)، لادیگ (LaDigue)، سیشل

ساحل اِنس کوکوس در چهارمین جزیره بزرگ سیشل قرار گرفته است. متاسفانه ساحل این جزیره تنها با پیاده روی قابل دسترس است. بنابراین دارای جوی آرام و طبیعتی بکر است. گیاهان انبوه اطراف این ساحل سدی در برابر بادهای قوی و کوبنده شده است که این ساحل را برای شنا کردن در آب های نیلگون و دریافت حمام آفتاب مناسب نموده است. تمام طول سال برای سفر به این مجمع الجزایر مناسب است. ٱب و هوای مطلوب و خوش آیند در تمام سال این جزایر را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل نموده است. وجود سواحل و آب های گرم بیشمار سفری به یادماندنی را برای شما رقم می زند. آیا مقصد مورد نظر شما در این لیست وجود دارد؟ لطفا نظرات خود را با وبلاگ رضا در میان بزارید. منبع: placestoseeinyourlifetimeمنبع: کجارو

به "بهترین سواحل جهان برای گذراندن تعطیلات تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سواحل جهان برای گذراندن تعطیلات تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید