رونمایی از تبلت خم شدنی و پرچمداران نو موبایل

به گزارش وبلاگ رضا، زندگی امروز- در حالی که چند روز به کنگره جهانی موبایل به جای مانده شرکت سامسونگ در رویدادی که در سانفرانسیسکو برگزار گردید نسل تازهی از محصولات خود را معرفی کرد. محصولات تازه که تقریبا بخش عمده محصولات تکنولوژیک این شرکت را در بر می گرفت شامل پنج گوشی، یک تبلت، یک ساعت هوشمند، یک دستبند هوشمند و یک هدفون بود.

رونمایی از تبلت خم شدنی و پرچمداران نو موبایل

رونمایی از تبلت خم شدنی و پرچمداران تازه موبایل

به گزارش زندگی امروز دنیای اقتصاد نوشت: سامسونگ در روزی که دهمین سالگرد تولد عرضه سری اس موبایل خودرا جشن می گرفت پنج گوشی در رده گلکسی اس 10 معرفی کرد. گوشی که پرچمدار یک سال آینده این شرکت خواهد بود اما شاید مهم ترین دستگاه معرفی شده به وسیله سامسونگ تبلت تا شدنی گرانقیمت Galaxy Fold بود. Galaxy Fold زمانی وارد عرصه می گردد که نسل تازه نمایشگرهای تاشدنی در حال معرفی و عرضه به بازار هستند.

در نمایشگاه CES سال جاری ال جی از تلویزیون تا شدنی خود رونمایی کرد و چندی قبل هم شیائومی مدل مفهومی از موبایل تاشو خود عرضه کرد. در خود نمایشگاه CES هم شرکت های گمنامی محصولاتی را در این زمینه عرضه کردند که هرچند صفحه نمایش آنها تا می شد اما مسائل دیگری هم داشتند. بحث گوشی تاشو سامسونگ از سال گذشته وجود داشته و حالا این شرکت یک محصول گرانقیمت را در این زمینه وارد بازار نموده است. Galaxy Fold قرار است با قیمت 1980 دلار عرضه گردد.

این محصول مجهز به یک پردازنده 7نانومتری است و 12 گیگابایت حافظه رم دارد که برای یک گوشی یا تبلت حجم عظیمی است. صفحه نمایش Galaxy Fold در حالت بسته 2/ 4 اینچی است اما در حالت باز به 3/ 7 اینچ می رسد. گلکسی فولد دارای دو باتری جداگانه در دوطرف صفحه نمایش است و خود شرکت قرار است آن را در دونسخه LTE و 5G به بازار عرضه کند. گلکسی فولد قرار است 6 اردیبهشت در بازار عرضه گردد.

گوشی های خانواده گلکسی اس 10

تقریبا قبل از این رونمایی بسیاری از قابلیت های گلکسی اس 10 لو رفته بود. سامسونگ چهار مدل از گلکسی اس 10 رونمایی کرد که دارای سایزها و قابلیت های متفاوتند. دو مدل تازه اس 10 و اس 10 پلاس به ترتیب مجهز به صفحات نمایش 1/ 6 و 4/ 6اینچی هستند و حاشیه های بسیار باریکی دارند. گلکسی اس 10 نسخه 5G و گلکسی 10 e دیگر گوشی های مربوط به این رده هستند. سامسونگ در این گوشی پرچمدارش از صفحه نمایش Infinity O-Display استفاده نموده است.

هر دو مدل سامسونگ گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس دارای سه لنز پشتی هستند؛ لنزهای واید، سوپرواید و تله فوتو. لنزهای واید و تله فوتو همان لنزهایی هستند که پیش از این در گلکسی اس 9 دیده بودیم. یک سنسور 12 مگاپیکسلی با سیستم لرزش گیر داخلی. لنز تله فوتو سامسونگ دارای دیافراگم f/ 2.4 است.لنز واید دارای دیافراگم متغیر بین f/ 1.5 و f/ 2.4 است. دوربین پرچمدار تازه سامسونگ مجهز به سیستم لرزش گیر تازه پیشرفته موسوم به super steady video است. دوربین جلویی سامسونگ اس 10حالا به یک دوربین 10مگاپیکسلی با بازشدگی دیافراگم f/ 1.9 ارتقا پیدا نموده است. دوربین جلویی بعلاوه مجهز به سیستم دوگانه فوکوس است.

در گوشی اس 10 پلاس یک دوربین 8مگاپیکسلی جلویی دیگر هم برای گرفتن عکس های پرتره اضافه شده است. دو گوشی سامسونگ اس 10 و اس 10پلاس دارای پردازنده اسنپدراگون 855 است (پردازنده اسنپدراگون شامل نسخه های فروخته شده در آمریکا می گردد و در سایر کشورها پردازنده Exynos روی دو گوشی قرار می گیرد).

در گوشی سامسونگ اس 10 باتری 3400 میلی آمپری و در سامسونگ اس 10 پلاس باتری 4100 میلی آمپری را شاهد هستیم. این دو گوشی هم از سیستم بی سیم و هم با سیم برای شارژ پشتیبانی می نمایند. هردوگوشی قادر به شارژ سایر محصولات هم هستند مثلا می توان با گذاشتن گلکسی بادز (Galaxy Buds) هدفون سامسونگ روی پنل پشتی گوشی آن را شارژ کرد. این گوشی بعلاوه از استاندارد تازه Wi-Fi 6 پشتیبانی می نماید که در صورت اتصال به روتر سازگار با این استاندارد، اتصال بسیار بهتری در اختیار شما قرار می دهد.

Bixby Routines: نسخه بیکسبی مورد استفاده روی گلکسی S10 به صورت اتوماتیک انتخاب های کاربر را شناسایی نموده و برای ساده تر کردن کارها به او پیشنهاد می دهد. حالت های پیش فرض یا شخصی سازی شده مانند حالت رانندگی (Driving) یا حالت پیش از خواب (Before Bed) متناسب با عادت های کاربر تنظیم می شوند تا با استفاده از آنها بتوانید خیلی از کارها را با گلکسی S10 بدون دست زدن به گوشی انجام دهید.

در کنار این گوشی ها سامسونگ گوشی نسل پنجم خود را هم معرفی نموده که طبیعتا برای کار نیاز به شبکه نسل پنجم دارد. سامسونگ در کنار موبایل های قدرتمند خود یک موبایل کوچک تر هم معرفی کرد که با نام S10e عضو کوچک خانواده پرچمدار است. این موبایل صفحه نمایشی 8/ 5 اینچی دارد و سنسور اثر انگشت آن در کنار موبایل قرار گرفته است. گلکسی اس 10 ای بعلاوه دوربین دوگانه دارد.

یعنی دوربین اصلی و دوربین واید را دارد و دوربین تله روی آن سوار نشده است. دوربین سلفی آن هم تکی و همچون گلکسی اس 10 است. گلکسی S10e به باتری با 3100 میلی آمپر مجهز شده است. سامسونگ از هندزفری های تازه خود یعنی Galaxy Buds رونمایی کرد. پیش از این هم سامسونگ این هدفون ها را داشت اما حالا آنها را کامل تر نموده تا با گلکسی های تازه همخوانی بیشتری داشته باشند. اسپیکرهای این ایر بادها به وسیله AKG ساخته شده است که صدایی بسیار رسا و شفاف دارند.

ساعت هوشمند و گوشی نسل پنجم

ساعت هوشمند گلکسی اکتیو با آلومینیوم ساخته شده و وزن بسیار کمی دارد. این ساعت هوشمند از لحاظ نرم افزاری هم به روز شده و قدرت سخت افزاری خوبی هم دارد. گلکسی اکتیو هم مانند گلکسی فیت خواب شما را به خوبی و با دقت ثبت می نماید و استرس شما را اطلاع می دهد و با یک تمرین سعی می نماید استرس شما را کاهش دهد. بعلاوه این ساعت در برابر آب به خوبی مقاوم است و می توان هنگام شنا کردن آن را در دست داشت.

گلکسی اکتیو 199 دلار قیمت دارد و از 8 مارس در بازار است. اگر هم خیلی اهل ساعت نیستید یا به بند هوشمند نیاز دارید گلکسی فیت هم مانند ساعت گلکسی اکتیو می تواند ورزش کردن شما را تشخیص دهد و به همان خوبی هم ضد آب است. نکته جالب اینکه گلکسی فیت تنها 23 گرم وزن دارد یعنی به میزان یک توت فرنگی. گلکسی فیت با هر بار شارژ یک هفته دوام می آورد. قیمت گلکسی فیت هم 99 دلار است.

این دستبند هوشمند از 31 مارس وارد بازار می گردد. گلکسی اس 10 5G یک صفحه نمایش 7/ 6اینچی با Dynamic AMOLED دارد. این موبایل بعلاوه یک باتری قدرتمند با 4500 میلی آمپر باتری دارد که البته مصرف 5G هم بیشتر از LTE خواهد بود.

البته این موبایل با سرعت بالایی شارژ می گردد زیرا سامسونگ یک شارژر 25 واتی را در جعبه آن قرار می دهد. گلکسی اس 10 5G یک ویژگی دیگر هم دارد و آن داشتن چهار دوربین در پشت است. دوربین گلکسی اس 10 5G حسگر سه بعدی دارد که برای واقعیت افزوده از آن استفاده می گردد.

منبع: زندگی روز

به "رونمایی از تبلت خم شدنی و پرچمداران نو موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از تبلت خم شدنی و پرچمداران نو موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید