خبرنگاران دانشمندان روس مقاوم ترین ماده دربرابر حرارت را ساختند

به گزارش وبلاگ رضا، مسکو - خبرنگاران- دانشمندان روس ماده ای ساخته اند که گفته می گردد مقاوم ترین ماده در برابر حرارت است و می تواند تا حرارت چهار هزار درجه سانتیگراد را تحمل کند.

خبرنگاران دانشمندان روس مقاوم ترین ماده دربرابر حرارت را ساختند

چند رسانه روسی ازجمله پایگاه اینترنتی روزنامه وچرنیا ماسکوا و تارنمای ویستانیوز روز شنبه نوشتند: دانشمندان دانشگاه پژوهش های ملی تکنولوژیکی روسیه معتقدند که این ماده مقاوم در آینده می تواند در هواپیماسازی استفاده گردد.

این ماده با فرمول شیمیایی Hf-CN ساخته شده است و در زمان حاضر دانشمندان دانشگاه پژوهش های ملی تکنولوژیکی روسیه، کارایی آن را آنالیز می نمایند.

تارنمای ویستانیوز نوشت: به رغم اینکه دانشمندان مقاوم ترین سرامیک دربرابر حرارت را ساخته اند اما خاصیت این ماده در شرایط سرعت مافوق صوت غیرقابل پیش بینی است. اما پژوهشگران روس بر اساس اطلاعاتی که درباره این ماده دریافت نموده اند، خوش بین هستند.

رسانه روسی اضافه نمود: درجه استحکام این ماده 21.3 گیگاپاسکال است و در درجه حرارت حدود 4 هزار و 200 سانتیگراد ذوب می گردد.

به لطف ترکیب اجزای این ماده سرامیکی، این ماده می تواند برای استفاده در موادی که با حرارت سر و کار دارند، مثل بدنه هواپیماها، موتورهای جت و لبه های بال های هواپیما که در دمای بالاتر از دو هزار درجه سلسیوس کار می نمایند، بسیار سودمند باشد.

انتظار می رود پس از انتها شیوع همه گیر کرونا و لغو محدودیت ها، تحقیقات درباره این ماده ادامه یابد و آزمایش ذوب این ماده سرامیکی با اشعه لیزری شروع گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دانشمندان روس مقاوم ترین ماده دربرابر حرارت را ساختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشمندان روس مقاوم ترین ماده دربرابر حرارت را ساختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید