تراکتور مدل 1400؛ از صدر به قعر با 6 راننده!

به گزارش وبلاگ رضا، تیم فوتبال تراکتور در حالی سال 1400 را با ناکامی و نتایج ضعیف پشت سر گذاشت که پُرشورها از یک تیم مدعی در سال های اخیر به یک تیم انتهای جدولی در خاتمه سال گذشته تبدیل شدند.

تراکتور مدل 1400؛ از صدر به قعر با 6 راننده!

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ رضا، آنالیز تراکتور در هر سال چیزی جز جابه جایی های مختلف و اسامی گوناگون ندارد! تیمی که تا سال گذشته برای قهرمانی در لیگ می جنگید، حالا در خاتمه سال 1400 برای فرار از سقوط می جنگد و احتمالاً روزهای سختی را در سال 1401 نیز پیش رو خواهد داشت.

صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان تنها موفقیت تراکتور در 1400

نگاهی اجمالی به تراکتور در سال 1400 نشان می دهد این تیم پُر طرفدار تبریزی سال 1400 را با نتایجی نسبتاً خوب و با صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا آغاز کرد. جایی که این تیم با راهنمایی رسول خطیبی با کسب 2 پیروزی و 4 تساوی توانست در عین ناباوری به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند اما در این مرحله تراکتوری ها که این بار فیروز کریمی را روی نیمکت خود می دیدند، با شکست مقابل النصر حداقل وداعی حداقل از آسیا داشتند.

آغاز فصل بیست و یکم و آغاز روزهای تلخ پُرشورها

تراکتور که در فصل بیستم وضعیتی به مراتب بهتر از فصل جاری لیگ برتر را سپری می کرد، در مرداد ماه سال گذشته فصل بیستم لیگ را با 45 امتیاز و جایگاه چهارمی به خاتمه رساند اما با آغاز فصل بیست و یکم از مهرماه، روزگار تلخ سرخپوشان تبریزی نیز آغاز شد. این تیم تا خاتمه هفته بیست و سوم با 17 امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول واقع شده است و از تیمی مدعی در سال های گذشته، به تیمی در منطقه سقوط و دست و پا بسته تبدیل شده است.

عجیب اما واقعی؛ تغییر 6 سرمربی در یک سال!

جابه جایی 6 سرمربی در یک سال؛ رکورد تازه تراکتور در تغییر سرمربی! تراکتوری ها که در چند فصل اخیر سردمدار تغییر سرمربی در فوتبال کشور بودند، حالا در سال 1400 رکوردشان را ارتقا بخشیدند! زنوزی و مدیران باشگاه تبریزی که نشان دادند علاقه زیادی به جا به جایی مربی دارند، سال 1400 را با رسول خطیبی آغاز کردند و در ادامه فیروز کریمی، فراز کمالوند، فیروز کریمی (برای دومین بار)، زونیمیر سولدو و ارطغرول ساغلام به عنوان سرمربی روی نیمکت سرخپوشان تبریزی نشستند تا این تیم حضور 6 سرمربی در یک سال را تجربه کند. اتفاقی که نتیجه آن حضور تراکتور در رده سیزدهم لیگ و نتایج تلخ این تیم در هفته های گذشته بوده است.

گذر از سال 1400 با 122 روز پنجره بسته

تراکتور در سال 1400 بازهم مانند سال های اخیر درگیر بدهی و مطالبات خارجی بود. این تیم که تقریباً به تمام بازیکنان و مربیان خارجی خود در سه سال اخیر بدهکار بود، در سال گذشته حدود 100 میلیارد تومان برای باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی هزینه کرد. رقمی سرسام آور که در صورت مدیریت آن بخش عمده ای از مسائل کنونی باشگاه قابل حل بود.

میمبلا، مازولا، استوکس، کنستانت، پاتریک دی وایلد، لی هری اروین، کوین فورچونه و عکاشه حمزاویی تنها بخشی از طلبکاران باشگاه تراکتور در سال گذشته بودند که در مقطعی توانستند حکم بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه تراکتور را بگیرند. احکامی که در مجموع منجر به بسته بودن 122 روزه پنجره بین المللی تراکتور در سال 1400 شد!

واگذاری پُر سر و صدایی که نیمه کاره ماند

مسائل فراوان و ناراحتی طرفداران تراکتور در نهایت در دی ماه سال 1400 منجر به ورود مسئولان استانی به شرایط مالکیت این باشگاه شد. جایی که پس از جلسات متعدد اعلام شد مالکیت باشگاه به زودی از زنوزی گرفته و به شرکت مس واگذار خواهد شد اما با گذشت چند ماه از این وعده ها، هیچ پیشرفتی در فرایند واگذاری حاصل نشد و عملاً این اتفاق به دست فراموشی سپرده شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تراکتور مدل 1400؛ از صدر به قعر با 6 راننده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراکتور مدل 1400؛ از صدر به قعر با 6 راننده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید