تحول در سفرهای فضایی ناسا با بادبان خورشیدی

به گزارش وبلاگ رضا، بادبان خورشیدی جدید ناسا ممکن است راه کیهان را برای سفرهای فضایی بزرگ تر و طولانی تر هموار کند تا مأموریت هایی به فضای عمیق و میان سیاره ای انجام شود.

تحول در سفرهای فضایی ناسا با بادبان خورشیدی

ناسا شرکت NanoAvionics را برای ساخت یک اتوبوس نانوماهواره ای 12U که حامل سیستم جدید پیشرفته کامپوزیت بادبان خورشیدی(ACS3) ناسا است، انتخاب کرده است.

در صورتی که این بادبان بدون دردسر در مدار زیرین زمین باز شود، ممکن است در آینده دری به سوی مأموریت های با بادبان های خورشیدی بزرگ تر باز کند.

ایده سفر فضایی با بادبان خورشیدی نخستین بار توسط آرتور سی کلارک نویسنده داستان های علمی-تخیلی در یک داستان کوتاه در سال 1964 با عنوان Sunjammer مطرح شد. وی در داستان خود، ابزاری را برای تامین نیروی مورد نیاز یک فضاپیما در مقیاس کوچک و بدون استفاده از سوخت های گرانقیمت شرح داده است.

بادبان های خورشیدی به جای سوخت معمولی از بادبان های بزرگ و شبیه به آینه استفاده می کنند که نیروی خورشید را به نیروی حرکتی و سرعت پایدار تبدیل می کند.

این محصول موسوم به اتوبوس 12U که محصول مشترک از ناسا، مرکز تحقیقات ایمز(Ames) و شرکت NanoAvianics است، محموله ناسا را با یک بادبان خورشیدی تقریبا 74 متر مربعی به مدار زیرین زمین(LEO) می برد.

ماموریت آینده ACS3 با ایجاد و آزمایش بادبان های خورشیدی طراحی شده برای استفاده از پرتوهای نور خورشید برای سرعت بخشیدن به نانوماهواره ها و جایگزینی با سوخت های کنونی انجام خواهد شد.

این سیستم های پیشرانش جدید، استاندارد آینده برای فضاپیماهای کوچک میان سیاره ای هستند که برای مأموریت های بسیار کم هزینه در فضای عمیق در نظر گرفته شده اند و مأموریت های علمی را با دوام طولانی مدت و کمترین استفاده از سوخت، ممکن می کنند.

شرکت NanoAvionics با بیش از 75 ماموریت ماهواره ای پیروز و پروژه های تجاری مرتبط، اتوبوس 12U را در کارخانه خود در ایلی نوی خواهد ساخت تا در نهایت در مرکز ایمز مونتاژ و یکپارچه شود.

برنت ابوت رئیس این شرکت گفت: من بسیار افتخار می کنم و هیجان زده هستم که NanoAvionics بخشی از تلاش ناسا برای توسعه سیستم پیشران جدید خواهد بود که در نهایت منجر به انجام مأموریت های شگفت انگیزتری در فضای عمیق خواهد شد.

وی افزود: اولین نمایش این فناوری با استفاده از اتوبوس 12U در اولین آزمایش مداری بادبان های جدید خورشیدی خواهد بود. این امر به توسعه نسل بعدی تاسواره ها یا نانوماهواره های مجهز به بادبان خورشیدی برای استفاده از انرژی خورشید در فضاپیماهای کوچک میان سیاره ای منجر خواهد شد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تحول در سفرهای فضایی ناسا با بادبان خورشیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول در سفرهای فضایی ناسا با بادبان خورشیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید