با 10 خودروی گران قیمت تاریخ آشنا شوید

به گزارش وبلاگ رضا، خبرنگاران - امین نقی زاده: کمپانی بوگاتی در نمایشگاه ژنو 2019 با رونمایی از La Voiture Noire گران قیمت ترین خودروی دنیا را معرفی نموده است. رونمایی از این خودروی استثنایی بهانه ای مناسب برای معرفی 10 خودروی گران قیمت بوده و شما در ادامه با گران ترین خودرو های دنیا آشنا می کنیم.

با 10 خودروی گران قیمت تاریخ آشنا شوید

فراری Sergio Pininfarina

فراری سرجیو پینینفارینا یکی از زیباترین خودرو های موجود در لیست ماست. این خودرو 3 میلیون دلار قیمت داشته و تنها شش نمونه از آن ساخته شده است. سرجیو پینینفارینا در سال 2015 رونمایی شد و می توان آن را نسل جدید مدل 456 از محصولات فراری دانست. این سوپراسپرت فوق العاده از توان یک پیشرانه V8 با حجم 4.5 لیتر بهره برده و توان آن به 562 اسب بخار می رسد.

استون مارتین Valkyrie

ابرخودروی هیبردی استون مارتین هنوز به بازار های دنیای وارد نشده؛ اما قیمت آن نزدیک به 3.3 میلیون دلار خواهد بود. البته کمپانی استون مارتین هنوز قیمت رسمی Valkyrie را اعلام ننموده و براساس برآورد ها می توان قیمت Valkyrie را بین 2.6 تا 3.9 میلیون دلار دانست. Valkyrie از یک پیشرانه V6 با حجم 6.5 لیتر استفاده می نماید. پیشرانه مذکور 1160 اسب بخار قدرت داشته و سرعت Valkyrie را به بیش از 321 کیلومتر در ساعت می رساند. استون مارتین تنها 150 نمونه از Valkyrie را ساخته و بزودی روانه بازار های دنیای خواهد نمود.

بوگاتی Chiron Sport

بوگاتی Chiron Sport حدود 3.3 میلیون دلار قیمت داشته و در نمایشگاه ژنو 2018 رونمایی شده است. مشخصات بوگاتی Chiron Sport با نسخه معمولی و استاندارد آن یکسان بوده و از یک پیشرانه W16 با چهار توربوشارژ استفاده می نماید. پیشرانه مذکور 1479 اسب بخار قدرت داشته و به لطف استفاده از فیبرکربن در بدنه آن وزن بوگاتی Chiron Sport حدود 18 کیلوگرم سبک تر شده است.

بوگاتی Veyron Vivere منصوری

بوگاتی Veyron Vivere یک ستاره است؛ زیرا که از نظر فنی توسط کمپانی بوگاتی ساخته نشده است. در واقع Veyron Vivere به تعدادی اندک و توسط کمپانی منصوری به فراوری رسیده است. قیمت این خودرو 3.4 میلیون دلار بوده و آن را یکی از گران قیمت ترین خودرو های موجود در بازار دنیای می دانند. کمپانی منصوری تنها دو نمونه از Veyron Vivere را ساخته است. در داخل کابین Veyron Vivere از فیبرکربن و چرم سیاه و سفید استفاده شده و قدرت پیشرانه آن به 1200 اسب بخار می رسد. این یعنی حداکثر سرعت Veyron Vivere حدود 408 کیلومتر در ساعت خواهد بود!

W Motors Lykan Hypersport

کمپانی W. Motors در سال 2013 با معرفی Lykan Hypersport در دبی همه را شگفت زده کرد. قیمت این خودرو 3.4 میلیون دلار بوده و برای ساخت آن از قطعات تیتانیوم و الماس استفاده شده است. پیشرانه این خودرو یک موتور 3.7 لیتری شش سیلندر با دو توربوشارژ بوده و حداکثر توان آن به 780 اسب بخار می رسد.

لامبورگینی Veneno

لامبورگینی تنها 14 نمونه از Veneno را در سال های 2014 و 2015 ساخته و قیمت هر کدام از خودرو های مذکور به 4.5 میلیون دلار می رسد. در این لامبورگینی از توان یک پیشرانه 6.5 لیتری V12 با قدرت 740 اسب بخار و گشتاور 609 نیوتن متر استفاده شده و شتاب صفر تا 100 این خودروی حیرت انگیز تنها 2.9 ثانیه است.

Koenigsegg CCXR Trevita

خودروی Koenigsegg CCXR Trevita حدود 4.8 میلیون دلار قیمت داشته و در ساخت آن از یک پوشش الماس و فیبرکربن استفاده شده است. این خودرو از یک پیشرانه 4.8 لیتری V8 و مجهز به دو توربوشارژ استفاده نموده و حداکثر توان آن 1004 اسب بخار است. کمپانی Koenigsegg تنها 3 نمونه از CCXR Trevita را به فراوری رسانده است!

مرسدس Maybach Exelero

مرسدس Maybach Exelero در سال 2004 معرفی گردید. در ساخت Maybach Exelero از پلتفرم اختصاصی خودرو های Maybach استفاده شده و آن را به یک پیشرانه twin-turbo و V12 مجهز نموده اند. پیشرانه مذکور 690 اسب بخار قدرت داشته و گشتاور آن به 1020 نیوتن متر می رسد. حداکثر سرعت Maybach Exelero به 350 کیلومتر در ساعت رسیده و قیمت آن در سال 2004 حدود 8 میلیون دلار بود. اما با توجه به شرایط امروز می توان قیمتی بالاتر از 10 میلیون دلار را برای آن در نظر گرفت.

Rolls-Royce Sweptail

Rolls-Royce Sweptail در سال 2017 عنوان گران قیمت ترین خودروی دنیا را از آن خود کرد. در این خودرو از یک پیشرانه 6.75 لیتری V12 با توان 453 اسب بخار استفاده شده است. پیشرانه مذکور برای انتقال قدرت خود به چرخ ها از توان یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و ساخته شده توسط کمپانی ZF استفاده می نماید. تمام ویژگی های مذکور قیمت Rolls-Royce Sweptail را به 12.8 میلیون دلار رسانده است. البته براساس یک گزارش، کمپانی Rolls-Royce با فراوری یک نسخه کوچک تر از Sweptail؛ قیمت آن را حدود 5 میلیون دلار کاهش داده است.

بوگاتی La Voiture Noire

اگر قصد خرید یک دستگاه بوگاتی La Voiture Noire را دارید؛ باید 12.5 میلیون دلار پرداخت کنید. اما بااحتساب مالیات قیمت La Voiture Noire به 18.7 میلیون دلار رسیده و شما رسما گران قیمت ترین خودروی دنیا را خریداری خواهید کرد! این خودرو به پیشرانه 8 لیتری quad-turbo و W16 مجهز شده و توان آن 1479 اسب بخار است.

منبع: برترین ها

به "با 10 خودروی گران قیمت تاریخ آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 10 خودروی گران قیمت تاریخ آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید