اگر از پروازتان جا ماندید، چه کنید؟

به گزارش وبلاگ رضا، تأخیر و دیر رسیدن به فرودگاه برای سفر با هواپیما ممکن است برای خیلی ها زجرآور و جبران ناپذیر باشد اما بدانید که هر چیزی راهی دارد و این مورد هم یکی از همان هاست.

اگر از پروازتان جا ماندید، چه کنید؟

گاهی ممکن است دیر به فرودگاه برسید اما اگر کمی مدیریت بحران بلد باشید، می دانید در چنین مواقعی چه کنید. فقط کافیست در جهت رسیدن به فرودگاه در یک خیابان یا اتوبان اشتباهی بپیچید…! آن وقت است که دیگر جهان روی سرتان خراب می گردد، نگران می شوید و دعا می کنید که پرواز هم تأخیر داشته باشد تا شما بتوانید به موقع خودتان را برسانید. اگر شانس با شما یار باشد و هواپیما تأخیر داشته باشد، دیگر خوش به حالتان خواهد شد و همه دلشوره ها رفع می گردد. در این صورت، شما می توانید سوار هواپیما شوید و به سفر ادامه دهید.

اما خب، خیلی ها هم ممکن است مثل شما خوش شانس نباشند. جا ماندن از پرواز احتمالاً برای بعضی از مردم در حکم یک بلای آسمانی خواهد بود؛ مخصوصاً اگر فردی قرار دیدار یا جلسه کاری مهمی در مقصد مورد نظر داشته باشد.

با اینکه در زمان جا ماندن از پرواز به سرعت می توان برافروخت، مضطرب شد و البته خسارات و هزینه های اضافی به گردن شما بیفتد، اما گاهی اوقات اگر آرامش خود را حفظ کنید، شاید بتوانید به سرعت تصمیم دیگری بگیرید و چاره ای بیاندیشید تا شما را از شرایط موجود برهاند.

شاید بارها و بارها وقتی به فرودگاه می رسید دیده باشید که خیلی هایی که دیر به پروازشان رسیده اند، از شنیدن پرواز هواپیما و جا ماندن از آن جوش آورده و در حال دعوا کردن و ناسزا گفتن به پرسنل فرودگاه هستند. اگر چه این واکنش کاملاً طبیعی است اما شما می تواند خودتان چنین فرجام شومی را مدیریت کنید تا از آن خلاص شوید.

در اینجا، فوت وفن تصمیم دارد به شما نکاتی را آموزش دهد که در مواقع بغرنج جا ماندن از پرواز، بتوانید راه چاره اساسی را پیدا کنید تا دیگر از پروازی جا نمانید و بدانید چطور خودتان را به پرواز بعدی برسانید.

پرواز را آنلاین آنالیز کنید

با چک کردن آنلاین پرواز احتمال از دست دادن آن و جا ماندن از پرواز به حداقل می رسد زیرا دیگر لازم نیست وقت زیادی را در فرودگاه برای آنالیز پرواز خود صرف کنید.

اگر دیرتان شده است، فرودگاه را باخبر کنید

اطلاع دادن به فرودگاه در زمانی که ممکن است چند دقیقه ای دیر برسید ممکن است به شما یاری کند تا قبل از بسته شدن گیت، با عجله خود را به گیت پرواز برسانید. اغلب، خطوط هوایی منتظر شما خواهند ماند اما اگر بیش از مدت زمانی که برنامه ریزی شده است دیر کنید، قطعاً دیگر منتظر شما نخواهند ماند و پرواز را از دست خواهید داد.

با پرسنل فرودگاه تماس بگیرید

اگر به پروازتان دیر می رسید و مسئله ای دارید، با یکی از پرسنل تماس بگیرید. احتمالاً آنها به پرسنل خطوط هوایی اعلام خواهند کرد تا منتظر شما بمانند. با این که ممکن است این راه چاره همواره جواب ندهد، اما اگر مؤدبانه درخواست کنید، شاید پرسنل بتوانند به شما یاری نمایند.

اگر از پروازتان جا ماندید، پرواز جایگزین را انتخاب کنید

اگر دیر به فرودگاه رسیدید و پرواز را از دست دادید، سعی نکنید با داد و هوار کردن یا ناسزا گفتن به پرسنل فرودگاه خودتان را تخلیه روانی کنید. چنین مواردی تقریباً هر روز در فرودگاه ها رخ می دهد و چهره خوشایندی ندارد. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که پرواز جدیدی که بلافاصله بعد از همین پرواز از دست رفته تان به مقصد مورد نظرتان از زمین بلند می گردد را رزرو کنید. یادتان باشد که بابت این کار باید هزینه اضافی متحمل شوید!

انتظار

انتظار می تواند عذاب آور و کشنده باشد اما به شما توصیه می کنیم که اگر پروازتان چند ساعت دیگر است، فرودگاه را ترک نکنید و همان جا انتظار بکشید. می توانید از فروشگاه های مجذوب کننده فرودگاه بازدید کنید، به یکی از کافه ها یا رستوران ها بروید و نوشیدنی میل کنید. در این حالت، هم اعصابتان سر جایش می آید و آرام خواهید شد و هم سرتان گرم می گردد. در نهایت، زمان با سرعت بیشتری سپری شده و زمان پروازتان فرا می رسد.

عبرت بگیرید!

همواره از تجربیات بد خود به عنوان درس عبرتی برای آینده و جلوگیری از اتفاق افتادن مجدد آن بهره ببرید. سعی کنید زودتر از زمان پرواز خودتان را به فرودگاه برسانید؛ حتی اگر اولین نفری باشید که سوار هواپیما می شوید.

منبع: فوت و فن

به "اگر از پروازتان جا ماندید، چه کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر از پروازتان جا ماندید، چه کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید