اپل واچ سری 7 پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان در سه ماه نخست امسال شد

به گزارش وبلاگ رضا، با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی مؤسسه IDC، اپل واچ سری 7 توانست پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان در سه ماه نخست امسال شود.

اپل واچ سری 7 پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان در سه ماه نخست امسال شد

اپل در سه ماه نخست امسال، در بخش های زیادی نظیر تبلت، ایربادزهای بی سیم، گوشی های هوشمند و حتی بلندگوهای هوشمند، در بین پرفروش ترین محصولات حداقل یک کننده داشت و آن کننده هم در صدر قرار گرفت. حال اطلاعات تازهی هم که منتشر شده نشان می دهد شرکت آمریکایی توانسته در بازار ساعت های هوشمند هم کننده ای در صدر جدول داشته باشد.

اپل واچ سری 7؛ پرفروش ترین ساعت سه ماه نخست امسال

مؤسسه آماری IDC به تازگی آمار و ارقام مربوط به ساعت های پرفروش سه ماه نخست سال 2022 را منتشر کرد که طی آن، اپل واچ سری 7 توانست عنوان پرفروش ترین ساعت را در میان انبوهی از ساعت های هوشمند مجذوب کننده نظیر سری گلکسی واچ 4، مال خود کند. این ساعت که با قیمت 400 دلار، به عنوان گران ترین ساعت هوشمند اپل راهی بازار شد، توانست در سه ماه نخست امسال، در حالی یک آمار فوق العاده از خود به نمایش بگذارد که از لحاظ ظاهری هم تغییر محسوسی در مقایسه با نسل قبل نداشته است.

بعد از اپل واچ سری 7، باز هم یک کننده دیگر از اپل را شاهد هستیم که اگرچه یک میان رده در بین اپل واچ ها به شمار میرود اما این موضوع باعث نشده محبوبیت بالای آن در نزد کاربران کم شود. اپل واچ SE با قیمت 280 دلار، به سرعت به یک گزینه بسیار مجذوب کننده برای کاربران و علاقه مندان به محصولات اپل تبدیل شد و توانست به لطف قابلیت های خوبی هم که دارد، باعث رضایت آن ها شود. انتظار داشتیم این ساعت پرفروش ترین ساعت سه ماه نخست امسال باشد، به همین علت اینکه آن را در جایگاه خوبی مثل این می بینیم، ما را غافلگیر نمی کند.

اینطور که به نظر می رسد، باید انتظار داشت تا چند ماه آینده، حداقل تا قبل از رونمایی از اپل واچ سری 8 و احتمالا SE 2، این عملکرد به همین منوال ادامه پیدا کند و همچنان اپل واچ سری 7 و SE را در رتبه های نخست و دوم پرفروش ترین ساعت های هوشمند ببینیم. نسل تازه هم به نظر نمی رسد تغییراتی انقلابی داشته باشد اما امیدواریم تفاوتی هرچند اندک بین آن ها دیده شود.

اپل واچ سری 3 همچنان پیروز است!

یکی از ساعت های هوشمند اپل که به نظر می رسد دیگر دوره پشتیبانی از آن هم به پایان رسیده، اپل واچ سری 3 است. شاید باور نکنید اما کاربران ترجیح می دهند ساعت های قدیمی اپل را خریداری کنند اما به سراغ مدل های تازه از شرکت های دیگر نروند. به همین علت هم هست که شرکت آمریکایی در بین 5 ساعت پرفروش در سه ماه نخست امسال، 3 کننده دارد.

اگرچه بخش بزرگی از مقدار فروش ساعت های هوشمند اپل در اختیار سری 7 و SE است اما سری 3 هم عملکرد فوق العاده ای داشته و توانسته به اپل کمک کند چیزی در حدود 51.2٪ از سهم بازار را در بازه زمانی یادشده مال خود کند.

این ساعت در حال حاضر با قیمت 200 دلار به فروش می رسد و نخستین بار هم در سال 2017 از آن رونمایی شد. این یعنی حداقل 5 سال از عمر آن می گذرد و در نتیجه اصلا آن را به عنوان یک گزینه خرید پیشنهاد نمی کنیم. حتی اگر تعداد زیادی از کاربران آن را خریداری کنند.

علاوه بر قدیمی بودن و عدم بهره مندی از سنسورهای تازهتر و دقیق تر، این ساعت دیگر از سوی اپل پشتیبانی هم نمی شود. یعنی خبری از WatchOS 9 برای آن نخواهد بود. احتمالا خبر رسمی در این رابطه در ماه سپتامبر و در جریان رونمایی از سری 8 اعلام خواهد شد.

گلکسی واچ 4 / 4 کلاسیک در رده سوم

ساعت های بسیار خوب گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک هم به لطف سیستم عامل بسیار خوب WearOS و قابلیت های فراوانی که سامسونگ در آن ها قرار داد پیروز شدند با هم، 18.9٪ از سهم بازار را برای شرکت کره ای بدست بیاورند که این مقدار در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سالی که گذشت بیشتر است.

بعد از گلکسی واچ 4 و اپل واچ سری 3 هم گارمین، هواوی و فیت بیت قرار دارند که به ترتیب با 7.2، 4.5 و 3.6٪ در رده های ششم تا هشتم جای گرفته اند. حال باید دید با عرضه محصولات تازه نظیر گلکسی واچ 5 و اپل واچ سری 8 و SE 2، این جدول دستخوش چه تغییراتی می شود.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل واچ سری 7 پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان در سه ماه نخست امسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل واچ سری 7 پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان در سه ماه نخست امسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید