اندروید 13 برای گلکسی A53 5G عرضه شد

به گزارش وبلاگ رضا، سامسونگ در ادامه انتشار اندروید 13 برای گوشی های خود این آپدیت را به همراه رابط کاربری One UI 5.0 اینبار برای گلکسی A53 5G عرضه کرد.

اندروید 13 برای گلکسی A53 5G عرضه شد

گلکسی A53 5G اگرچه یکی از نوترین گوشی های سامسونگ به شمار میرود اما در عین حال یک میان رده نیز هست. این یعنی انتظار نمی رفت به این زودی به اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.0 مجهز گردد چرا که هنوز تمام گوشی های پرچم دار در تمام منطقه ها دنیا این آپدیت را دریافت ننموده اند. البته برای تمام پرچم داران از سری S20 تا S22 این آپدیت عرضه شده ولی در یک سری از منطقه ها کاربران باید برای دریافت آن اندکی بیشتر منتظر بمانند.

گلکسی A53 5G در ماه مارس امسال به عنوان یک میان رده نسبتا قدرتمند با نمایشگر 6.5 اینچی 120 هرتزی و اندروید 12 به عنوان سیستم عامل پیش فرض رونمایی شد. این گوشی طبق سیاست نو سامسونگ باید تا 4 سال از لحاظ نرم افزاری پشتیبانی گردد که این یعنی با دریافت اندروید 16 به کار خود خاتمه خواهد داد. در واقع اندروید 13 تازه نخستین آپدیت عمده این محصول به شمار میرود.

فرایند انتشار آپدیت اندروید 13 برای گلکسی A53 5G به تازگی شروع شده تا بدین ترتیب جایگاه سامسونگ به عنوان شرکتی قدرتمند در زمینه آپدیت نرم افزاری بیش از پیش مستحکم گردد چون با نگاهی به فهرست گوشی های غیر گلکسی که آپدیت اندروید 13 را دریافت نموده اند می بینیم که فقط نام سونی اکسپریا 1 مارک 4 و وان پلاس 10 پرو به چشم می خورد که آن ها هم پرچم دار هستند.

گلکسی A53 5G با دریافت اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.0 کلی قابلیت نو دریافت خواهد نمود. این آپدیت چیزی حدود 2 گیگابایت حجم داشته و قابلیت هایی را برای شخصی سازی رابط کاربری، بهبود عملکرد کلی گوشی، دسته بندی ویجت ها و… به گوشی اضافه خواهد نمود.

این آپدیت فعلا برای کاربران بازار اروپا در دسترس قرار گرفته است اما انتظار می رود طی روزهای آینده تمام کاربران بتوانند به آن دسترسی پیدا نمایند. نکته جالب اینجاست که به همراه این آپدیت، بسته امنیتی نوی عرضه نمی گردد و این یعنی احتمالا سامسونگ می خواهد بعد از عرضه اندروید 13، بسته امنیتی ماه نوامبر را برای کاربران این گوشی عرضه کند.

با عرضه آپدیت اندروید 13 برای یک گوشی میان رده می توان امیدوار بود که در امسال بسیاری از گوشی های نو سامسونگ آپدیت یادشده را دریافت نمایند. البته پیش از این هم قرار بود این اتفاق بیفتد و بسیاری از گوشی های سامسونگ اعم از میان رده ها و پرچم داران مالی نظیر سری فن ادیشن و لایت به اندروید 13 آپدیت شوند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اندروید 13 برای گلکسی A53 5G عرضه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندروید 13 برای گلکسی A53 5G عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید