ابداع سیستم تازه کنترل ترافیک هوایی در فرودگاه ها به وسیله ناسا

به گزارش وبلاگ رضا، ناسا و سازمان فدرال هوانوردی آمریکا با همکاری یکدیگر سیستم تازه ای برای کنترل ترافیک هوایی در فرودگاه ها ابداع نموده اند که باعث می گردد معطلی هواپیماها برای فرود کمتر گردد. سیستم یاد شده در فرودگاه شهر واشنگتن با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته است.

ابداع سیستم تازه کنترل ترافیک هوایی در فرودگاه ها به وسیله ناسا

استفاده از سیستم تازه کنترل ترافیک هوایی و فناوری های تازهی از این دست، بخشی از طرح 35 میلیارد دلاری تازه ملی آمریکا برای نوسازی نظام هوانوردی در این کشور است. با اجرای این طرح تمامی مراحل آماده سازی پیش از پرواز هواپیماها تا فرود آنها مورد بازنگری قرار می گیرد تا سرعت انجام این فرایندها افزایش یابد.

به همین منظور از نرم افزارهای تازه برنامه ریزی دیجیتال به جای فناوری های ارتباطی صوتی و همین طور سیستم های ارسال گزارش مبتنی بر جی پی اس به جای سیستم های ردگیری مبتنی بر رادار استفاده خواهد شد.

فرایند جایگزینی این سیستم ها که از سال جاری شروع شده تا سال 2030 ادامه خواهد یافت. آزمایش سیستم تازه فرود هواپیما بر روی سه هواپیمای بوئینگ 757، 737 و یک جت تجاری هانی ول با موفقیت اجرا شده و راهنمایی و فرود هواپیماهای مذکور از این طریق با سرعت بیشتری اجرا شده است.

مهم ترین مزیت این سیستم حذف داده های راداری است که معمولا دقیق نبوده و دارای نقص هایی هستند. تسریع در تبادل داده ها، افزایش دقت سیستم ردگیری هواپیما و دسترسی مناسب به الگوهای پروازی از جمله مزایای سیستم تازه است. قرار است در هفت سال آینده بودجه ای 7/5 میلیارد دلاری به پیاده سازی این سیستم تازه اختصاص یابد.

منبع: کجارو / cann.ir

به "ابداع سیستم تازه کنترل ترافیک هوایی در فرودگاه ها به وسیله ناسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع سیستم تازه کنترل ترافیک هوایی در فرودگاه ها به وسیله ناسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید