آکنه شدید چیست؟

به گزارش وبلاگ رضا، اگرچه روش های زیادی برای طبقه بندی آکنه وجود دارد ولی، روش استانداردی برای دسته بندی آکنه نیست. البته مهم نیست، همینکه بدانیم دچار آکنه خفیف، میانه یا شدید هستیم کفایت می نماید. اطلاع از گروه آکنه ای که به آن مبتلا هستیم یاری

آکنه شدید چیست؟

مترجم: امین حسین پور

منبع: راسخون

اگرچه روش های زیادی برای طبقه بندی آکنه وجود دارد ولی، روش استانداردی برای دسته بندی آکنه نیست. البته مهم نیست، همینکه بدانیم دچار آکنه خفیف، میانه یا شدید هستیم کفایت می نماید. اطلاع از گروه آکنه ای که به آن مبتلا هستیم یاری می نماید تا از انجام درمان صحیح مطمئن باشیم.

آکنه التهابی شدید جدی ترین شکل آکنه ولگاریس است. این آکنه بعضی اوقات آکنه کیستیک هم نامیده می گردد. مهم نیست از کدام نام استفاده می کنید - آکنه شدید چیزی است که باید به طور جدی در پی درمان آن باشید. ولی، خبر خوب آن است که آکنه شدید قابل درمان است.

آنچه که آکنه شدید را از شکل های خفیف آن جدا می نماید مقدار التهاب است. در آکنه شدید شما تعداد زیادی کورک، جوش چرگی و کمدون دارید ولی، بعلاوه ممکن است نودل یا کیست هم داشته باشید. جوش ها اغلب احساس می کنید که در لایه های عمیق تر پوست قرار دارند و می توانند دردناک باشند.

آکنه شدید می تواند در هر سنی و هم در مردان و هم در زنان اتفاق بیافتد. و جوش ها می توانند در نواحی دیگر بدن هم تشکیل شوند. بیشتر مردم در قسمت پشت، گردن، سینه و شانه ها و بعلاوه صورت دچار آکنه می شوند.

اگرچه آکنه شدید به طور کلی به معنای التهاب است ولی، بعضی افراد دچار آکنه های کمدونی شدید می شوند. تفاوت آن است که به جای نودل ها و کیست های التهابی، دچار تعداد زیادی جوش های سر سیاه غیر التهابی و کمدون های بسته خواهید شد. دوباره، تعداد زیادی جوش وجود خواهند داشت که در قسمت های مختلف بدن پراکنده می شوند.

چگونه می توانم بگویم که آکنه من شدید است؟

در اینجا به بعضی علائم آکنه شدید اشاره شده است. آیا این شرایط ها در خصوص پوست شما صدق می نمایند؟

جوش های من پراکنده هستند و قسمت قابل توجهی از بدن و یا پوست را پوشانده اند.

من التهاب و قرمزی زیادی روی پوست خود دارم.

بسیاری از جوش های من عمیق، التهابی و دردناک هستند.

من اسکار دارم.

راه های درمان متداول برای بهبود پوست من بی تأثیر بوده اند.

اگر این شرایط ها درست باشند، احتمالاً دچار آکنه شدید هستید. اگر از درمان های آکنه OTC برای 12 هفته استفاده نموده اید ولی، بهبودی حاصل نشده است یا بهبود جزئی حاصل شده است، زمان آن رسیده است که به متخصص پوست مراجعه کنید.

آکنه شدید به راحتی منجر به اسکار می گردد پس، ضروری است که درمان مناسب را انجام دهید. آکنه شدید به روش های متداول پاسخ نمی دهد; پول و وقت خود را هدر ندهید. در عوض، هر چه سریع تر به متخصص پوست مراجعه کنید. روش های درمان زیادی برای یاری به بهبود شرایط پوست در آکنه شدید وجود دارد. ولی، این کار آسان یا سریع نخواهد بود. برای درمان آکنه شدید به زمان و مراقبت زیادی احتیاج دارید.

آکنه شدید می تواند باعث صدمه تماشا پوست و روان گردد و اعتماد به نفس را کاهش می دهد. این نوع آکنه اغلب حتی با درمان مناسب هم منجر به جا ماندن اسکار می گردد. با تحت کنترل قرار گرفتن آکنه، پزشک می تواند اقدام به درمان اسکار ها کند.

آکنه شدید اگرچه مشکل جدی است ولی، قابل درمان است. اگر برای درمان وفت بگذارید و دستورات پزشک را به دقت دنبال کنید، خواهید توانست پوست خود را بهتر کنید. پس، ناامید نشوید... همواره جایی برای امید هست.

منبع: راسخون

به "آکنه شدید چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکنه شدید چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید