آرا:ورزش بانوان حامی مالی ندارد ، لژیونر ها راه را برای دیگر والیبالیست ها باز کردند

به گزارش وبلاگ رضا، سرمربی تیم والیبال بانوان نامی نو اصفهان گفت: ورزش بانوان حامیان مالی زیادی ندارد و همان عده کمی هم که حاضر می شوند با منت کار می کنند.

آرا:ورزش بانوان حامی مالی ندارد ، لژیونر ها راه را برای دیگر والیبالیست ها باز کردند

به گزارش ، والیبال بانوان این روز ها در کشورمان طرفداران زیادی دارد و بسیاری از نوجوانان و جوانان کشورمان به دنبال این رشته هستند تا بتوانند در آن به موفقیتی برسند.

این رشته، اما با مشکلاتی رو به روست که از جمله آن ها می توان به مسائل مالی که این روز ها گریبان گیر ورزش شده است اشاره کرد. با این حال، این رشته لیگ نسبتا خوب و لژیونر های باکیفیتی دارد.

همچنین از آن جایی که ورزش والیبال یکی از رشته های پر طرفدار در جهان و ایران محسوب می شود به صورت همگانی هم پیگیری می شود و استان های مختلف هم فعالیت های قابل توجه ای در این زمینه دارند.

اصفهان یکی از استان هایی است که امسال دو تیم آن توانستند به عنوان های اول و سوم لیگ برتر دست یابند. به همین دلیل با راحله آرا سرمربی تیم والیبال بانوان نامی نو اصفهان که تیمش امسال در رقابت های سوپر لیگ بانوان به عنوان سومی رسید به گفتگو پرداختیم.

ضعف والیبال نداشتن سوپر لیگ پویا است

سرمربی تیم والیبال بانوان نامی نو اصفهان گفت: بیشترین مسئله ای که باعث ضعف تیم ملی ما در کسب نتایج مناسب در بازی های برون مرزی شده است این موضوع است که لیگ کشور ما پویایی کافی را ندارد.

او افزود: متاسفانه تیم ملی محلی برای آموزش و محک بانوان شده است در صورتی که تیم ملی مسئولیت آموزش بازیکنان را بر عهده ندارد. تیم ملی ما در یک اردو باید از سطح پایین شروع کند و در یک مدت کوتاه خودش را به تورنمنت های بین المللی برساند.

سرمربی نامی نو بیان داشت: دخترانی که از ایران در لیگ های خارجی حضور دارند راه را برای سایر دختران هم باز کردند، اما اگر همه بازیکنان خوب ما از لیگ بروند ما دیگر ورزشکار بزرگی نداریم که به الگویی برای رده های سنی پایه باشد، لیگ کشور هم از لحاظ کیفی خیلی ضعیف می شود. در سطح پایه و آکادمیک تعداد افراد زیادی در والیبال بانوان حضور دارند، اما هر چه بالا تر می رویم این نفرات کم تر می شوند، یک علت این ریزش در 2 بخش پایه و حرفه ای این است که ورزش بانوان حامیان مالی زیادی ندارد و همان عده کمی هم که حاضر می شوند با منت جلو می آیند.

خانواده ها آینده ای در ورزش بانوان نمی بینند اولویت را به درس می دهند

آرا گفت: دختران ما وقتی در سن 16 -17 سالگی قرار دارند علاقه زیادی به ورزش نشان می دهند و رسیدن به تیم ملی یکی از بزرگترین آرزو های آن ها می شود، اما وقتی جلو تر می روند و می بینند که ورزش حرفه ای در بخش بانوان آن طور که فکر می کردند نیست دلشان را می زند. خانواده ها به ورزشکاران حرفه ای نگاه می کنند و می بینند که آن ها به خاطر ورزش نتوانستند درسشان را کامل بخوانند و از طرفی هم با بیست و چند سال سن هیچ حقوق ثابت و بیمه ای هم ندارند پس ترجیح می دهند دخترانشان به جای ورزش به دنبال درس بروند تا آینده بهتری برای زندگی پیش رویشان داشته باشند.

والیبال ورزش اول دختران اصفهان است

او در ارتباط با سهم زیاد شهر اصفهان در تعداد بازیکنان والیبال تیم ملی بانوان گفت: زیر ساخت والیبال بانوان در شهر اصفهان خوب است، همچنین به لطف حضور مربیان و پیشکسوتان والیبال بانوان در این شهر، توجه دختران اصفهانی به این رشته ورزشی بیشتر شده است به طوری که والیبال ورزش اول دختران اصفهانی است.

سرمربی تیم والیبال نامی نو شرح داد: زمانی که تعداد زیادی از افراد یک شهر مثل اصفهان به ورزش والیبال رو می آورند آن زمان استعداد های زیادی شناخته و کشف می شوند و در نهایت به تیم های ملی بانوان راه پیدا می کنند.

آرا در انتها گفت: امروزه اصفهان یک قطب بزرگ در والیبال بانوان است و بیشترین تعداد بازیکنان ملی پوش خانم را در این رشته ورزشی نسبت به سایر استان های کشور دارد. دلایل زیادی برای این پیشرفت وجود دارد که یکی از آن ها این است که در این شهر به صورت همگانی به این رشته ورزشی پرداخته می شود، فراوانی در تعداد برگزاری مسابقات رده های سنی پایه از دیگر عواملی است که پای دختران را به این رشته ورزشی باز می کند تا جایی که این مربیان بزرگی که در اصفهان مشغول به کار هستند بهترین والیبالیست ها را برای مسابقات کشوری انتخاب کنند.

کولاکوویچ: هدف اصلی ما آمادگی کامل برای انتخابی المپیک است

برگزاری تمرین تیم ملی والیبال با حضور اصحاب رسانه

سرمربی تیم ملی والیبال به ایران می آید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آرا:ورزش بانوان حامی مالی ندارد ، لژیونر ها راه را برای دیگر والیبالیست ها باز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرا:ورزش بانوان حامی مالی ندارد ، لژیونر ها راه را برای دیگر والیبالیست ها باز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید