آبشار لوه، رازی نهفته در شهر گالیکشِ گلستان

به گزارش وبلاگ رضا، آشنایی با آبشار لوه در گلستان

کمی که از استان های گیلان و مازندران بگذریم به استان سرسبز و زیبای گلستان می رسیم، نکته جالبی که در مورد استان گلستان وجود دارد این است که در این استان هم جنگل های سرسبز و دریا را خواهید دید و هم می توانید به مکان های نیمه بیابانی و خشک سری بزنید. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره یکی از جاذبه های طبیعی بی نظیری که در این استان واقع شده است نیز صحبت کنیم، این جاذبه آبشار لوه در گلستان است. برخلاف راه خشک و کویری که ساکنان مناطق مرکزی و جنوب کشور برای مسافرت به مشهد انتخاب می نمایند، جهت دیگری هم وجود دارد که از منطقه ای جنگلی می گذرد. جهتی پر از درخت های چند صد ساله پهن برگ و از کنار آبشار لوه که جذابیت سفر را بیشتر می نماید. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با آبشار لوه در گلستان آشنا شوید.

آبشار لوه، رازی نهفته در شهر گالیکشِ گلستان

آبشار لوه کجاست؟

آبشار لوه در گلستان در نزدیکی شهر گالیکش واقع شده است و برای رفتن به مشهد و برای بازدید از آن می توانید از شاهرود و هم از گرگان حرکت کنید؛ تفاوت این دو راستا در این است که درصورت حرکت از گرگان کمتر با هوای گرم و خشک روبرو می شوید. گفتنی است که بگوییم فاصله گالیکش و گرگان 108 کیلومتر و فاصله آبشار تا گالیکش هم در حومه این شهر 20 کیلومتر می گردد؛ یعنی برای اینکه از گرگان به مشهد بروید باید به سمت مینودشت حرکت کنید. بعد از اینکه از مینودشت به گالیکش رسیدید با 20 کیلومتر رانندگی بیشتر به آبشار لوه برخورد می کنید. اگر در راستاتان ترافیک نباشد حدودا دو ساعت و 10 دقیقه به مقصد خواهید رسید.

اطلاعات جغرافیایی آبشار لوه در گلستان

بهترین زمان سفر به آبشار لوه در گلستان

با توجه به این که آبشار لوه در گلستان واقع شده است و شرایط آب و هوایی استان های شمالی کشور تقریبا در فصل های مختلف تعیین است باید بدانید که بهترین زمان سفر به سمت این منطقه فصل بهار است.

لوازمی که باید همراه داشته باشید!

کفش پیاده روی، کوله پشتی، وعده های غذایی، دارو های عمومی، آب آشامیدنی، کارت شناسایی، پاور بانک، یاری های اولیه، کیسه زباله، دفترچه بیمه، تلفن همراه، دوربین، میان وعده و مقداری پول نقد

برخلاف دیگر آبشارهای دیدنی که در استان گلستان وجود دارد، آبشار لوه یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی است که در این استان واقع است، علاوه بر زیبایی اولویت این آبشار به نسبت دیگر آبشارهای این استان دسترسی راحت به آن است. این آبشار در کنار روستایی هم نام با خودش واقع شده است که کمتر از 1000 نفر جمعیت دارد

آبشار لوه در گلستان در دل جنگل های انبوهی از درختان ممرز، افرا و توسکا واقع شده است. این درختان بر زیبایی آبشار و البته بر مطبوع بودن آب و هوا و دلپذیر کردن مناظر برای مسافران افزوده است. آبی که در این آبشار از صخره های طبقه ای پایین ریخته می گردد، در هر طبقه حوضچه هایی به وجود آمده است که پیش از ریختن به طبقه بعدی آب از آن ها گذر می نماید. ارتفاع بلندترین طبقه این آبشار 15 متر است و در نهایت ارتفاع مجموعه آبشارها به 70 متر می رسد. در واقع آنچه لوه نامیده می گردد مجموعه ای از آبشارها است. متاسفانه با توجه به طبیعت زیبا و دسترسی راحتی که برای این آبشار وجود دارد اما امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی برای آن در نظر گرفته نشده است.

جالب است بدانید که آبشار لوه در گلستان مقصد تورهای پیاده رو از دل جنگل های هیرکانی گلستان هم نیز محسوب می گردد. در حقیقت این آبشار در شما این جنگل های واقع شده است و جنگل در جنوب به استان سمنان و دشت های زیبای نزدیک به شاهرود نیز می رسد. پیاده روی از این راستا به سمت آبشار در راستای شیبدار انجام می گردد و نسبتا طولانی است.

فاصله بین آبشاره لوه در گلستان تا راستا اصلی گلستان-خراسان به عنوان راستای پرتردد به ویژه برای زائران مشهد محسوب می گردد و فقط 5 کیلومتر است و حتی برای آن هایی که به قصد این آبشار سفر نمی کنند. اگرچه فقط یک تابلوی کوچک نشانه راستا فرعی است که از جاده جدا می گردد

اقامت در آبشار لوه در گلستان

در حال حاضر آنچنان امکانات رفاهی و اقامتی در نزدیکی این آبشار وجود ندارد گردشگرانی که می خواهند شب را در این منطقه بمانند می بایست به سمت مینودشت بروند. در صورتی هم که تجهیزات کافی را داشتید می توانید در محیط مناسبی اقدام به کمپ زدن بنمایید، برای کسانی که اقدام به کمپ زدن در این منطقه می کنند بهتر است که جز چادر، کیسه خواب و لباس گرم هم همراه خودشان داشته باشند به دلیل رطوبت زمین زیراندازی برای کیسه خوابشان هم به همراه ببرد .اگرچه بسیاری از گردشگران در هتل های گرگان، علی آباد، کردکوی و مینودشت یا اقامت گاه های بوم گردی روستاهای دیگر اقامت می کنند، و برای بازدید از این آبشار کمی رانندگی را به جون می خرند.

بازدید از شهر گنبدکاووس

در صورتی که محدودیتی زمانی خاصی ندارید حیف است که تا اینجا آمده اید اما سفری به گنبد کاووس و جاذبه های دیدنی که در آن وجود دارد نداشته باشید. از زمانی که در راستاتان به شهر گنبد می رسید تا برج گنبد قابوس، فقط 10 دقیقه رانندگی است. گنبدی که در این شهر وجود دارد، بلندترین برج آجری در دنیا است که ارتفاع آن به 18 متر می رسد. جالب است بدانید که آجرهای این برج از خاک دامنه کوه های مینودشت تامین شده است. تصور کنید که گروهی در آخر قرن چهارم قمری برای این کار راستا مینودشت تا شمال شهر را با چندین اسب، بارها طی کرد ه اند. تصور کنید که گروهی در آخر قرن چهارم قمری برای این کار راستا مینودشت تا شمال شهر را با چندین اسب، بارها طی کرد ه اند.

به غیر از گنبد کاووس که می توانید در این منطقه مشاهده کنید با 14 کیلومتر حرکت به سمت شرق جنگل های جذابی را می توانید مشاهده کنید. این نزدیکی توامان به چند منطقه دیدنی، آبشار لوه را در موقعیتی ویژه قرار داده است. این آبشار در نزدیکی خود، آبشار کوه سنگی را هم دارد که آن هم یکی از جاذبه های طبیعی گلستان است و بودن این دو آبشار در کنار هم سفر به آن ها را جذاب تر می نماید.

منبع: الی گشت

به "آبشار لوه، رازی نهفته در شهر گالیکشِ گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار لوه، رازی نهفته در شهر گالیکشِ گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید