کشتی آزاد روسیه 5 سهمیه المپیک گرفت، عملکرد نه چندان خوب ایران با 2 سهمیه

به گزارش وبلاگ رضا، از 10 مدال طلای توزیع شده در این رقابت ها، 5 طلا به روسیه رسید، آمریکا و گرجستان هر کدام 2 طلا گرفتند و ایران نیز فقط به یک مدال طلا رسید.

کشتی آزاد روسیه 5 سهمیه المپیک گرفت، عملکرد نه چندان خوب ایران با 2 سهمیه

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی دنیا با عملکرد بسیار خوب روسیه همراه بود، تا جایی که این کشور در 9 وزن از 10 وزن به مدال رسید و همچنین 5 سهمیه المپیک را از آن خود کرد تا با خیالی آسوده برای پیروزیت در المپیک برنامه ریزی کند.

به گزارش ایسنا، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی دنیا 2019 در قزاقستان به سرانجام رسید و روسیه بار دیگر با نمایشی خیره کننده مقتدرانه بر سکوی نخست دنیا ایستاد تا بار دیگر نشان دهد قدرت اول کشتی دنیا است.

از 10 مدال طلای توزیع شده در این رقابت ها، 5 طلا به روسیه رسید، آمریکا و گرجستان هر کدام 2 طلا گرفتند و ایران نیز فقط به یک مدال طلا رسید.

در مجموع توزیع مدال ها، روسیه در 10 وزن صاحب 9 مدال شامل 5 طلا، یک نقره و 3 برنز شد تا با فاصله زیاد نسبت به رقبا در صدر قرار گیرد. قزاقستان میزبان 2 نقره و 2 برنز گرفت، آمریکا 2 طلا و 2 برنز را از آن خود کرد، ایران یک طلا، یک نقره و 2 برنز گرفت و گرجستان نیز 2 طلا و 2 برنز را بدست آورد.

ترکیه دیگر کشوری بود که صاحب 2 نقره شد، هند یک نقره و 3 برنز گرفت، آذربایجان 2 نقره را از آن خود کرد وایتالیا نیز یک نقره گرفت.

کشورهای مجارستان، لهستان، مقدونیه، فرانسه، اوکراین، اسلواکی، سوییس و ازبکستان نیز هر کدام به یک مدال برنز رسیدند.

هر چند به لحاظ کسب مدال، کشتی آزاد ایران نسبت به دوره قبل که 3 برنز گرفت، عملکرد بهتری داشت اما در جایگاه یک کشور صاحب جایگاه در دنیا، فاصله زیادی با کشوری چون روسیه دارد.

عملکرد ضعیف ایران در کسب سهمیه المپیک

بر اساس قانون اتحادیه دنیای کشتی به نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک در این رقابت ها سهمیه المپیک اختصاص داده شد. از میان 10 وزن رقابت های کشتی آزاد، اوزان 57، 65، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم جزو اوزان المپیکی محسوب می شوند و کشتی گیران در این 6 وزن در رقابت های المپیک به روی تشک می روند.

در این میان تنها رضا اطری در 57 کیلوگرم با کسب عنوان پنجمی و حسن یزدانی با مدال طلای وزن 86 کیلوگرم پیروز به کسب 2 سهمیه از 6 سهمیه برای کشتی آزاد ایران در المپیک 2020 توکیو شدند اما امیر محمد یزدانی در 65، رضا افضلی در 74، علی شعبانی در 97 و یدالله محبی در سنگین وزن با حذف از رقابت های دنیای قزاقستان، سهمیه المپیک را از دست دادند.

با این اوصاف کسب 2 سهمیه از 6 سهمیه نمی تواند عملکرد چندان مناسبی باشد، خصوصا اینکه با تصمیم اتحادیه دنیای کشتی یک مرحله از رقابت های گزینشی برای المپیک 2020 نسبت به دوره قبل و همچنین تعداد کشتی گیران حاضر در المپیک کمتر شده و کشورهای بازمانده کار بسیار سختی برای کسب سهمیه های باقیمانده در پیش دارند.

کشتی آزاد ایران برای کسب 4 سهمیه باقی مانده باید در رقابت های گزینشی قاره ای و دنیای که اوایل سال آینده برگزار می شود، شرکت کند و قرار است به نفرات فینالیست سهمیه المپیک اختصاص داده شود که با توجه به برنامه کشورهای دنیا برای کسب سهمیه و حضور چهره های مطرح، کار برای کسب سهمیه های باقی مانده بیش از پیش سخت و سخت خواهد بود.

کشتی آزاد روسیه تمام سهمیه های المپیک را گرفت

در رقابت های دنیای قزاقستان 36 سهمیه المپیک در کشتی آزاد توزیع شد که سهم ایران از این میزان تنها 2 سهمیه در اوزان 57 و 86 کیلوگرم بود.

روسیه با کسب 5 سهمیه در این بخش نیز عملکردی بسیار خوب داشت تا در فاصله یک سال مانده تا المپیک با خیالی آسوده و فراغ بال برای کسب پیروزیت در این رویداد مهم برنامه ریزی کند.

قزاقستان با کسب 4 سهمیه در رده بعدی قرار گرفته است و هند نیز با 3 سهمیه در جایگاه سوم کسب سهمیه المپیک قرار گرفت.

ترکیه، گرجستان، آمریکا، ژاپن و ایران نیز هر کدام 2 سهمیه گرفتند.

سوریه، صربستان، مجارستان، مغولستان، ایتالیا، فرانسه،سوییس، سن مارینو، کلمبیا، آذربایجان، مقدونیه،چین، ازبکستان و اوکراین نیز هر کدام به یک سهمیه المپیک رسیدند.

منبع: عصر ایران

به "کشتی آزاد روسیه 5 سهمیه المپیک گرفت، عملکرد نه چندان خوب ایران با 2 سهمیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی آزاد روسیه 5 سهمیه المپیک گرفت، عملکرد نه چندان خوب ایران با 2 سهمیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید