وقتی فناوری 5G هوآوی ناجی محیط زیست و یخ های قطبی می گردد

به گزارش وبلاگ رضا، هوآوی با ارائه تجهیزات مخابراتی بهینه تر در مصرف انرژی و استفاده از انرژی های پاک، در کوشش برای یاری به محیط زیست و کاهش فراوری گازهای گلخانه ای است.

وقتی فناوری 5G هوآوی ناجی محیط زیست و یخ های قطبی می گردد

صنعت ارتباطات نخستین صنعتی است که متعهد به انجام اهداف توسعه پایدار سازمان ملل شده است. مبارزه با تغییرات اقلیمی یکی از ضروری ترین و فوری ترین این اهداف است. یخ های گرینلند با سرعتی بیشتر از هر زمان دیگری، در حال ذوب هستند و به گفته دانشمندان در صورت ادامه انتشار این حجم از گازهای گلخانه ای، سطح آب دریاها پیش از ورود به قرن 22، افزایش 28 الی 98 سانتی متری خواهند داشت.

براساس گزارش منتشر شده توسط وب سایت GSMA، 10 اپراتور بزرگ جهان، هر سال هزینه ای حدود 14 میلیارد دلار برای برق مصرفی خود می پردازند. صنعت ارتباطات نخستین صنعتی است که متعهد به انجام اهداف توسعه پایدار سازمان ملل شده است و به همین خاطر، شرکت های مخابراتی مشغول توسعه ابزارهایی بهینه تر از نظر مصرف انرژی هستند.

گسترش و فراگیرتر شدن فناوری 5G می تواند تا حد چشمگیری به مسائل زیست محیطی یاری کند. علت این امر، کاهش 10 برابری انرژی مصرفی برای انتقال هر بیت در بستر شبکه های نسل پنجم (5G) در مقایسه با شبکه های 4G است.

به عنوان مثال، مجموع برق مصرفی شبکه ارتباطات چینی ها به رقم عظیم 100 میلیارد کیلووات ساعت می رسد. این حجم انبوه استفاده از برق، آزاد شدن رقم قابل توجه 27.2 میلیارد کیلوگرم کربن در سال را به دنبال دارد. به همین خاطر هوآوی معتقد است پوشش 5G، به لطف استفاده بهینه تر از انرژی الکتریکی، می تواند یاری قابل توجهی به کره زمین و سالم ماندن آن بکند.

Huawei 5G Power، ایده مشترک هوآوی و کمپانی China Tower، راه چارهی جامع برای تأمین انرژی ایستگاه های 5G است. این راه چاره به طور خاص بر بهینه کردن انرژی مصرفی مراکز مخابراتی و برطرف مسائل نصب و نگهداری تجهیزات 5G تمرکز دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، راه چاره تأمین انرژی 5G هوآوی قادر است مصرف انرژی هر ایستگاه مخابراتی را سالانه 4130 کیلو وات ساعت کاهش دهد که نتیجه آن کاهش 1125 کیلوگرمی فراوری گاز کربن است.

از آنجا که بیش از دو میلیون ایستگاه مخابراتی در چین از سال 2019 تا 2022 با این فناوری بازسازی خواهند شد، مصرف انرژی حدود 8.3 میلیارد کیلو وات ساعت و انتشار گاز کربن در حدود 2.3 میلیارد کیلوگرم کاهش خواهد یافت. این رقم معادل مقدار کربنی است که 130 میلیون درخت در طول یک سال جذب می نمایند.

پشت پرده این موفقیت ها، فناوری پیشرفته و نوآوری های هوآوی و China Tower است که به مهمترین این موارد اشاره می کنیم:

1. افزایش بازدهی به لطف فناوری های پیشرفته

مدت هاست که هدر رفتن انرژی هنگام انتقال میان دستگاه ها مسئله ای جدی در صنعت ارتباطات است. اگر انرژی هدر رفته توسط هر ایستگاه مخابراتی تنها 1 درصد کاهش یابد، صرفه جویی قابل توجه 900 کیلو وات ساعتی را به دنبال خواهد داشت.

Huawei 5G Power با پشت سر گذاشتن محدودیت های فناوری و استفاده از سیستم هوشمند افزایش ولتاژ قادر است از اتلاف ثانویه انرژی جلوگیری کند و مصرف انرژی را 3 درصد کاهش دهد. این سیستم همچنین ارتباط هوشمندی میان سامانه خنک نماینده و تجهیزات اصلی را فراهم می نماید که نتیجه آن کاهش 5 درصدی انرژی مصرفی ایستگاه مخابراتی است.

2. استفاده از طراحی ماژولار و انرژی خورشیدی

Huawei 5G Power از انرژی خورشیدی پشتیبانی می نماید و مجهز به پیشرفته ترین سیستم MPPT (ردیابی نقطه حداکثر توان) و ماژول های خورشیدی با بازدهی بیش از 98.5 درصد است.

ماژول های انرژی خورشیدی هوآوی در مقایسه با نسل قبلی، 30 درصد انرژی بیشتری فراوری می نمایند و بهره گیری از نور خورشید را به حداکثر می رسانند. استفاده از انرژی های پاک بنیادی ترین و موثرترین روش برای محافظت از محیط زیست و پیشگیری از گرم شدن زمین است. به همین دلیل Huawei 5G Power امکان استفاده از خورشید به عنوان مبنع انرژی را برای تجهیزات 5G فراهم می نماید.

علاوه بر استفاده از انرژی خورشیدی، Huawei 5G Power از استفاده ترکیبی انواع باتری ها نیز پشتیبانی می نماید. به این ترتیب می توان از باتری های لیتیومی جدید در کنار باتری های اسیدی قدیمی استفاده کرد تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها و استفاده حداکثری از بودجه، از آلوده شدن محیط زیست توسط پسماند باتری های اسیدی جلوگیری کرد. به این ترتیب تجهیزات فعلی ایستگاه های مخابراتی می توانند به طور کامل دوباره مورد استفاده قرار بگیرند.

Huawei 5G Power متعهد می گردد که کاهش آلودگی های محیطی و مسائل بازدهی ایستگاه های مخابراتی را به وسیله پیاده سازی زیرساخت های مطمئن و قابل ارتقا فراهم کند و با گذر از محدودیت های تکنولوژی به آینده ای بهتر و پاکتر یاری کند.

منبع: همگردی

به "وقتی فناوری 5G هوآوی ناجی محیط زیست و یخ های قطبی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی فناوری 5G هوآوی ناجی محیط زیست و یخ های قطبی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید