قهرمان پرش طول جوانان ایران: هدفم رسیدن به سکوهای آسیایی و جهانی است

به گزارش وبلاگ رضا، قهرمان پرش طول جوانان ایران گفت: شکستن رکورد جوانان ایران گام اول برای رسیدن به آرزوهای آینده ورزشی من است.

قهرمان پرش طول جوانان ایران: هدفم رسیدن به سکوهای آسیایی و جهانی است

ریحانه مبینی در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ رضا، اظهار کرد: با کوشش و کمک مربی ام در آران و بیدگل حسن بادپی در طول چند سال گذشته توانستم پله های ترقی را طی کنم و صندلی فعلی را مدیون همراهی و دلسوزی این مربی و کوشش اداره ورزش و جوانان و آقای فردنژاد که در حد توان ما را کمک کردند هستم.

وی اضافه کرد: از 11 سالگی به ورزش دو و میدانی علاقه مند شدم و پس از 4 تا 5 سال به صورت حرفه ای به رشته پرش طول پرداختم و با تمرین زیاد توانستم در مسابقات مختلف به مقام های برتر دست پیدا کنم و به عضویت تیم ملی درآیم.

قهرمان پرش طول جوانان ایران به هم زمانی ورزش و تحصیل و رابطه این دو اشاره نمود و گفت: علی رغم ذهنیت خیلی از مردم که ورزش را عامل دوری و بازدارندگی از تحصیل می دانند به نظر بنده ورزش کردن در بسکمک از موارد به بنده کمک کرد تا با نشاط بیشتری به کسب علم بپردازم و ورزش را در کنار تحصیل تا مرز قهرمانی بین المللی ادامه دهم.

مبینی به مسابقات اخیر لیگ طلایی ایران اشاره نمود و گفت: در مرحله نخست مسابقات لیگ طلایی دوومیدانی بانوان که هفته قبل انجام شد، توانستم در ماده پرش طول با رکورد 5.95 متر رکورد ملی ایران را بشکنم و رکورد ورودی مسابقات بین المللی کازانف قزاقستان را به دست آورم.

وی ادامه داد: هدف اول من خدمت به کشورم در لباس ورزش و علم است، بنده دانشجوی سال اول دندانپزشکی دانشگاه اصفهان هستم و آرزو دارم فرد مؤثری برای جامعه باشم و دل مردم را شاد کنم.

قهرمان دو و میدانی جوانان ایران گفت: نبود مربی خانم در رشته پرش طول و نبودن رقیب در این ماده از چالش های بنده برای ورزش است. نبودن رقیب هم به خستگی منجر می گردد و هم سنجش درستی از توان واقعی را نشان نمی دهد.

وی ادامه داد: دید سنتی به دختران، نبودن امکانات مناسب و استاندارد ورزشی، نداشتن باور دختران به اثرگذاری در اجتماع و کمبود مربی متخصص و فعال در حوزه بانوان از چالش های نسل جوان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قهرمان پرش طول جوانان ایران: هدفم رسیدن به سکوهای آسیایی و جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان پرش طول جوانان ایران: هدفم رسیدن به سکوهای آسیایی و جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید