سفارت روسیه: اعمال خشونت پلیس آمریکا علیه خبرنگاران غیرقابل قبول است

به گزارش وبلاگ رضا، سفارت روسیه در آمریکا ضمن محکوم کردن خشونت پلیس آمریکا در استفاده از گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور علیه خبرنگارانی که اعتراضات را پوشش می دادند، این اقدامات را غیرقابل قبول خواند.

سفارت روسیه: اعمال خشونت پلیس آمریکا علیه خبرنگاران غیرقابل قبول است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ رضا، سفارتخانه روسیه در آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در صفحه فیس بوک خود، اقدامات خشونت آمیز نیروهای امنیتی پلیس آمریکا علیه وبلاگ رضای که وقایع مربوط به اعترضات ضدنژادپرستی آمریکا را پوشش می دهند، محکوم کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس، سفارت روسیه در بیانیه خود ضمن محکوم کردن اعمال خشونت علیه وبلاگ رضا در آمریکا خاطرنشان کرد: استفاده نیروهای امنیتی آمریکا از تجهیزات خاص-گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور- علیه اصحاب رسانه را غیرقابل قبول می دانیم.

در ادامه این بیانیه به طور خاص به خبرنگار خبرگزاری روسی اسپوتنیک اشاره شده و آمده است: مأموران پلیس چندین بار نیکل روسل خبرنگار اسپوتنیک در واشنگتن دی سی راهدف گلوله قرار داده اند.

میندیا گاواشلی مدیرمسئول اسپونیک اوایل روز گذشته به شبکه روسیه 24 گفت که نیکل روسل تهیه نماینده اسپوتنیک در هنگام پوشش خبری اعتراضات مقابل کاخ سفید هدف نیروهای امنیتی قرار گرفته و زخمی شده است.

گاواشلی در مورد خبرنگار خود گفت: او کارت خبرنگاری داشته و مدام به پلیس اعلام نموده که چه کسی است. علیرغم آنکه نیروهای پلیس به خبرنگار بودن وی پی بردند، شروع به کتک زدن وی با باتون کردند و زمانی که شروع به فرار کرد، با سلاح های غیرمرگبار شروع به تیراندازی به وی کردند، در نتیجه دچار جراحت شد .

در پی قتل هفته گذشته جورج فلوید شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکایی به دست افسر پلیس مینیاپولیس ایالت مینه سوتا آمریکا، موجی از اعتراضات از این شهر شروع شد و به دیگر شهرهای سراسر آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت.

از زمان شروع اعتراضات، نیروهای پلیس آمریکا با حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه معترضان و حتی وبلاگ رضا از خشونت استفاده نموده اند و در یکی از جدیدترین خبرها، انجمن اخبار دیجیتال رادیو و تلویزیون خاطرنشان کرد که بیش از 60 خبرنگار در حین پوشش وقایع اعتراضات آمریکا در سراسر این کشور مورد حمله قرار گرفتند و بازداشت شدند.

حمله به وبلاگ رضا در روزهای گذشته در حدی بود که کمیته محافظت از وبلاگ رضا روز یکشنبه هفته جاری با صدور بیانیه ای از مقام های شهرهای سراسر آمریکا خواست تا به نیروهای امنیتی دستور دهند که وبلاگ رضا را هدف قرار ندهند و تضمین نمایند که آنها بتوانند در صحت و امنیت کامل و بدون ترس از زخمی شدن یا هدف گرفته شدن، وقایع اعتراضات را پوشش دهند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "سفارت روسیه: اعمال خشونت پلیس آمریکا علیه خبرنگاران غیرقابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت روسیه: اعمال خشونت پلیس آمریکا علیه خبرنگاران غیرقابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید