رگ مصنوعی با فناوری نانو در سیستان و بلوچستان ساخته شد

به گزارش وبلاگ رضا، زاهدان- خبرنگاران- عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: رگ های مصنوعی با قطر کوچک با یاری فناوری نانو در دانشکده مهندسی شهید نیکبخت این دانشگاه ساخته شد.

رگ مصنوعی با فناوری نانو در سیستان و بلوچستان ساخته شد

به گزارش دریافتی روز سه شنبه وبلاگ رضا از روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان دکتر داود محبی کلهری در این باره گفت: این پروژه تحقیقاتی از سال 90 شروع شد و در سال 93 با امضای تفاهم نامه ای بین این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (NIMAD) به منظور خودکفایی و فراوری ملی به اجرا درآمد.

وی اضافه نمود: پروژه ساخت رگ مصنوعی با قطر کوچک به صورت موفقیت آمیزی با بکارگیری تکنیک های جدید مهندسی بافت و مواد مورد تایید موسسه های معتبر بین المللی در آزمایشگاه تحقیقاتی با همکاری دانشجوی دکترای دانشگاه سیستان و بلوچستان در مدت 6 سال تا مرحله تست حیوانی با موفقیت انجام گرفته است.

کلهری ادامه داد: خواص مکانیکی و آزمونه ای برون تنی نمونه های طراحی شده به صورت کامل طبق استانداردهای بین المللی مورد ارزیابی قرار گرفته و در ادامه مطالعات بالینی رگ های مصنوعی ساخته شده به طور موفقیت آمیزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد توسط تیم تحقیقاتی دکتر غلامحسین کاظم زاده فوق تخصص جراحی عروق و تروما بر روی گوسفند انجام شده است.

7316 **6081

منبع: ایرنا

به "رگ مصنوعی با فناوری نانو در سیستان و بلوچستان ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگ مصنوعی با فناوری نانو در سیستان و بلوچستان ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید