روسیه و ترکیه گشت زنی مشترک در شمال سوریه را از سرگرفتند

به گزارش وبلاگ رضا، به دنبال توقف گشت زنی مشترک نظامیان ترکیه و روسیه در مناطق شمالی سوریه، مسکو از گشت زنی مجدد نیروهای خود و آنکارا در این منطقه اطلاع داد.

روسیه و ترکیه گشت زنی مشترک در شمال سوریه را از سرگرفتند

به گزارش وبلاگ رضا، به نقل از شبکه الجزیره، وزارت دفاع ترکیه شامگاه دوشنبه گفت که نیروهای مسکو و آنکارا گشت زنی مشترک در شمال سوریه را پس از حدود دو هفته توقف آن از سوی ترکیه از سر گرفتند.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، نشست مقامات روسیه و ترکیه در مسکو برای دستیابی به یک توافق در استان ادلب همچنان ادامه دارند.

به همین دلیل، عامر لافی خبرنگار الجزیره در استانبول گزارش داد که تا بدین لحظه ترکیه هیچگونه واکنش رسمی به اعلام از سرگیری گشت زنی های مشترک از سوی مسکو نداشته است.

وی اضافه نمود: مقامات ترکیه پیشتر نیز توقف گشت زنی های مشترک با روسیه در شمال سوریه را اعلام ننموده و حتی چند روز پیش آن را تکذیب نموده بودند.

عامر لافی در ادامه توضیح داد که مذاکرات روسیه - ترکیه در مسکو حول محور حل شرایط ادلب سوریه امروز (سه شنبه) نیز ادامه خواهد یافت.

خبرنگار الجزیره در استانبول پیش از این گفته بود که مقامات آنکارا در اعتراض به کشته شدن سربازانشان در جریان حمله به مراکز دیده بانی خود در شمال سوریه گشت زنی مشترک با نیروهای روسیه را تعلیق نموده اند اما وزارت دفاع ترکیه گفت که این گشت زنی ها گاهاً به دلایل فنی و شرایط آب و هوایی متوقف می شوند.

طرح جایگزین

الجزیره گزارش داد اگر مذاکرات روسیه و ترکیه در مسکو با شکست روبرو گردد، آنکارا از اهرم زور برای عقب نشاندن دمشق از مناطقی که در ادلب تحت کنترل خود درآورده است و همچنین پایبندی به توافق سوچی استفاده خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "روسیه و ترکیه گشت زنی مشترک در شمال سوریه را از سرگرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و ترکیه گشت زنی مشترک در شمال سوریه را از سرگرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید