تعرفه پرواز عبوری از فضای کشور 1500 تا 2000 دلار ، تعرفه ایران 3 برابر کشورهای همسایه

به گزارش وبلاگ رضا، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در جهت فضای ما برای هر پرواز عبوری هزینه عبور به طور متوسط حدود 1500 تا 2000 دلار برآورد می گردد و این رقم 2 تا 3 برابر رقم عبور از فضای کشورهای همسایه است.

تعرفه پرواز عبوری از فضای کشور 1500 تا 2000 دلار ، تعرفه ایران 3 برابر کشورهای همسایه

وبلاگ رضا: سیاوش امیرمکری با بیان اینکه تعرفه پروازهای عبوری از فضای کشورمان گران تر از دیگر کشورهای همسایه است، اعلام کرد: آنچه که مصوبه هیأت وزیران در فرمول محاسبه عوارض عبوری از فضای کشورمان است، مسافت طی شده و وزن هواپیما است که در عددی به دلار ضرب می گردد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: بنابراین هر چه مسافتی که هواپیما طی می نماید طولانی تر باشد، یا هواپیما پهن پیکرتر باشد، در این فرمول که قرار گیرد هزینه آن محاسبه می گردد.

وی اضافه نمود: به طور متوسط در راستا فضای ما برای هر پرواز هزینه عبور حدود 1500 تا 2000 دلار برآورد می گردد یعنی اگر هواپیمایی از فضای کشور ما عبور کند بین 1500 تا 2000 دلار باید به ما بپردازند.

امیرمکری اضافه نمود: این رقم 2 تا 3 برابر رقم عبور از فضای کشورهای همسایه است، کشورهای دیگر عموما عدد ثابتی دریافت می نمایند و سعی می نمایند پروازهای عبوری را به سمت خودشان جذب نمایند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به فارس گفت: در اصلاحیه آئین نامه اجرایی ماده 63 قانون وصول بعضی درآمدهای دولت این فرمول یا روش محاسبه را به گونه ای تنظیم می کنیم تا جذابیت عبور از فضای کشور را افزایش دهیم.

وی گفت: البته در سال های قبل طی یک مرحله اعلام نموده ایم که برای پروازهای بالای 150 تن تخفیفاتی را قائل می شویم که این به جذب پروازهای فضای کشور یاری کرد اما در شرایط فعلی باید کوشش کنیم که فرمولی مدنظر قرار دهیم که پروازهای عبوری بیشتری را جذب کنیم.

منبع: چمدان

به "تعرفه پرواز عبوری از فضای کشور 1500 تا 2000 دلار ، تعرفه ایران 3 برابر کشورهای همسایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه پرواز عبوری از فضای کشور 1500 تا 2000 دلار ، تعرفه ایران 3 برابر کشورهای همسایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید