تصویب طرح های تفصیلی شهر مشهد سرعت گرفته است

به گزارش وبلاگ رضا، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تصویب طرح های تفصیلی به یکی از اولویت های مدیریت شهری مشهد تبدیل شده است.

تصویب طرح های تفصیلی شهر مشهد سرعت گرفته است

بهاره بزرگمهر معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: بعد از تصویب طرح های تفصیلی شهر مشهد سرعت گرفته این چندین سال مدیریت شهری مشهد برای تصویب طرح های تفصیلی این شهر اراده نموده است و در کوشش شبانه روزی هستیم تا این طرح ها را جمع بندی کنیم.

او اضافه نمود: بخشی از مدیریت شهری، تمام وقت خود را روی این موضوع گذاشته است تا آن را به نتیجه برساند که در صورت اتمام این بخش، موضوع یادشده نقطه عطفی در شهرسازی مشهد خواهد بود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: خوشبختانه اکنون با همکاری استانداری خراسان رضوی و همراهی کامل شهرداری و شورای شهر، این امر با جدیت در حال اجرا است که امیدواریم با تصویب طرح های تفصیلی شهر مشهد، شاهد تحول بنیادی در حوزه شهرسازی و معماری این کلانشهر باشیم.

بزرگمهر اعلام کرد: نقطه عطف از این لحاظ است که شهر مشهد طرح های تفصیلی داشته، اما قدیمی شده و قرار بوده، قرارداد هایی که در این زمینه در شهرداری وجود داشته است مراحل تصویب خود را طی کند، اما اراده ای برای این کار نبوده است که خوشبختانه اکنون این اراده ایجاد شده است.

او با اشاره به تصویب طرح های تفصیلی تازه برای شهر مشهد توضیح داد: به زودی با همکاری استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد، تمامی طرح های تفصیلی مشهد به روز و مصوب خواهد شد که در این صورت شاهد ایجاد یک قانون مداری بعد از 20 سال و اندی و انتظام بخشی به فعالیت های شهرسازی، بازتعریف حوزه شهرسازی، ارتقابخشی به مفاهیم شهرسازی و بیرون آمدن از مقوله تراکم خواهیم بود به این معنا که طرح ها می توانند مفهومی خارج از تراکم داشته باشند در عین حال که قادر به پوشش مطالبات و خواسته های مردم برای تراکم های ساختمانی نیز هستند.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تاکید نمود: شهر مشهد به صورت مقطعی دارای طرح های تفصیلی و موضعی متعدد بوده است، اما تا به امروز آنچه ملاک عمل قرار می گرفته، دستورالعمل های فاقد محمل قانونی بوده که آسیب های جدی را نیز به شهر تحمیل نموده است.

بزرگمهر اظهار کرد: اخیرا شهرداری مشهد در حوزه بلندمرتبه سازی، قراردادی را با مشاور بسته و بخشی که در حوزه جنوب غرب است معین شده و تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور را نیز گرفته است، قرارداد مربوط به سایر بخش های شهر هم اخیرا به مشاور ابلاغ شده است که امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

او همکاری مدیریت شهری کنونی در مورد بلندمرتبه سازی ها را مطلوب خواند و اضافه نمود: مدیریت شهری به این سمت پیش رفته که کار به وسیله مطالعه و ارایه طرح پیش رود تا این که صرفا ایجاد فضا و جوسازی باشد با همکاری نزدیکی که بین استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد وجود دارد امیدواریم به زودی طرح های تفصیلی مشهد بسته گردد و بعد از آن مطالبات بلندمرتبه سازی در قالب طرحی که قرارداد آن بسته شده باشد ساماندهی و اجرا گردد

وبلاگ رضا خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تصویب طرح های تفصیلی شهر مشهد سرعت گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب طرح های تفصیلی شهر مشهد سرعت گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید