به روزرسانی های نو گوگل در راهند

به گزارش وبلاگ رضا، گوگل در نظر دارد تعدادی به روزرسانی تازه را برای کاربران خود ارائه کند که به نظر می رسد بسیار هیجان انگیز و کاربردی هستند.

به روزرسانی های نو گوگل در راهند

گوگل به تازگی و با ارسال یک ایمیل، به توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندرویدی اعلام نموده که در آخرین نسخه این سیستم عامل مشغول آزمایش قابلیتی است که نرم افزارهای سیستمی را به صورت اتوماتیک به روزرسانی می نماید.

قابلیت تازه حتی اگر وارد حساب کاربری گوگل نشده باشید نیز کار خود را انجام می دهد، بنابراین وقتی گوشی اندرویدی تازهی خریداری می کنید شاهد به روزرسانی اتوماتیک اپلیکیشن های سیستمی آن خواهید بود.

ویژگی تازهی که از آن صحبت می کنیم، در دیوایس های مبتنی بر اندروید 5.0 لالی پاپ و نسخه های تازهتر قابل دسترسی خواهد بود. البته گوگل از توسعه دهندگان درخواست می نماید که تمایل خود برای به روزرسانی اتوماتیک بدون احتیاج به ورود به حساب گوگل یا حالت احتیاجمند ورود به حساب کاربری را اعلام نمایند.

خصوصیت مذکور می تواند برای کاربران اندروید بسیار مفید ظاهر گردد چرا که در صورت خرید یک دیوایس تازه، همیشه تازهترین (یا به عبارتی برترین) نسخه اپلیکیشن های سیستمی را در اختیار خواهند داشت؛ حتی اگر وارد حساب کاربری خود هم نشوند. بعلاوه از لحاظ امنیتی نیز در اختیار داشتن آخرین نسخه اپلیکیشن های سیستمی به سود کاربران خواهد بود.

در ضمن با این ویژگی دیگر لازم نیست که توسعه دهندگان بابت پشتیبانی از نسخه های قدیمی اپلیکیشن ها، هزینه اضافی متقبل شوند. با این وجود، گوگل به کاربران اختیار تام داده که در صورت عدم تمایل به به روزرسانی اتوماتیک اپلیکیشن ها این ویژگی را غیر فعال نمایند.

قابلیت به روزرسانی اتوماتیک اپلیکیشن های سیستمی اندروید بدون احتیاج به حساب کاربری خصوصیتی نیست که تعداد زیادی از کاربران را تحت تأثیر قرار بدهد. چرا که بیشتر افراد در صورت خرید یک گوشی تازه، ترجیح می دهند با ورود به حساب کاربری گوگل خود کار با دستگاه را شروع نمایند.

با این وجود، اقدام گوگل نشان از توجه این شرکت به به روز بودن و تأمین امنیت کاربرانش دارد که شایسته تحسین است.

منبع: انتخاب

به "به روزرسانی های نو گوگل در راهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به روزرسانی های نو گوگل در راهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید