بزرگ ترین ستاره دنیا چه نام دارد و چقدر بزرگتر از خورشید است؟

به گزارش وبلاگ رضا، این ستاره در سال 1860 به وسیله منجمان آلمانی شناسایی شد و در ابتدا BD-12 5055 نامیده شد. این اَبَرستاره قرمز رنگ که درخشش زیادی هم دارد، در فاصله 9500 سال نوری از زمین واقع شده است و جزء صورت فلکی اسکاتوم است.

بزرگ ترین ستاره دنیا چه نام دارد و چقدر بزرگتر از خورشید است؟

بزرگ ترین ستاره ای که تا به امروز در کیهان شناخته شده، شعاعی 1700 برابر بزرگتر از شعاع خورشید دارد.

ستاره شناسان برآورد می نمایند که حدود 200 سیکستیلیون (21^10) ستاره در دنیا وجود داشته باشد. در این میان کوچک ترین ستاره ای که رصد شده، EBLM J0555-57Ab نامگذاری شده که تقریبا هم مقدار سیاره زحل است.

اما بزرگترین ستاره شناخته شده در دنیا نیز UY Scuti نام دارد که شعاع آن 1.188 میلیارد کیلومتر برآورد شده؛ در حالی که شعاع خورشید تقریبا 696 هزار کیلومتر است. این بدان معناست که می توان حدود 5 میلیارد ستاره خورشید که بزرگ ترین ستاره منظومه خورشیدی است، در درون UY Scuti جا داد.

این ستاره در سال 1860 به وسیله منجمان آلمانی شناسایی شد و در ابتدا BD-12 5055 نامیده شد. این اَبَرستاره قرمز رنگ که درخشش زیادی هم دارد، در فاصله 9500 سال نوری از زمین واقع شده است و جزء صورت فلکی اسکاتوم است.

یافتن این ابرستاره ها به علت طول عمر کوتاه آنها دشوارتر است. چرا که بر خلاف ستارگان دیگر که میلیاردها سال عمر می نمایند، ابرستاره ها فقط برای چند میلیون سال وجود دارند.

منبع: فرادید

به "بزرگ ترین ستاره دنیا چه نام دارد و چقدر بزرگتر از خورشید است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین ستاره دنیا چه نام دارد و چقدر بزرگتر از خورشید است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید