ببینید؛ دموی ایستگاه قطار آنریل انجین 5 تفاوتی با واقعیت ندارد

به گزارش وبلاگ رضا، از زمان شکل گیری صنعت بازی های ویدیویی، گرافیک بازی ها سال به سال در حال پیشرفت بوده است و حال با نسل 9 شاهد اوج جلوه های بصری در آن ها هستیم. با توجه به اینکه سطح گرافیک بازی ها بسیار بالا رفته اما همچنان اثری عرضه نشده که بتواند سطحی از واقع گرایی را ارائه دهد که تشخیص آن از واقعیت سخت باشد. با این حال به تازگی دموی جدیدی از آنریل انجین 5 منتشر شده که به سطح جدیدی از جزئیات گرافیکی دست پیداه نموده و تشخیص ساختگی بودن آن اصلا آسان نیست.

ببینید؛ دموی ایستگاه قطار آنریل انجین 5 تفاوتی با واقعیت ندارد

این دمو از طریق یک طراح سه بعدی محیط با نام لورنزو با الهام از یکی از ایستگاه های قطار در تویامای ژاپن در جهت رسیدن به سطح نوی از واقع گرایی فراوری شده است. زاویه دوربین اول شخص و مشابه یک تلفن همراه است. در ویدیوی منتشر شده، صدای بلندگوی ایستگاه حس غوطه وری را افزایش داده و از طرفی نور از بتن مرطوب با جزئیات قابل توجهی منعکس می گردد. این واقعی بودن نور با استفاده از قابلیت های سیستم نو آنریل انجین 5 یعنی لومن که سیستم نوردهی و بازتاب را تغییر داده، پیاده سازی شده است.

تنها چیزی که ممکن است از کیفیت پایین تری نسبت به بقیه المان ها برخوردار باشد، افکت چراغ قوه است که برای مشاهده این صحنه در شب استفاده می گردد. این چراغ قوه مشابه مواردی است که در دیگر بازی ها دیده ایم و به نظر می رسد که به طرز ناخوشایندی در مرکز قرار گرفته و نور آن از جایی سرچشمه می گیرد که چندان تعیین نیست.

اگرچه این دمو که دراگو آن را در طی یک ماه به تنهایی ساخته، نشان دهنده سطح گرافیکی بازی هایی نیست که قرار است در آنریل انجین 5 ساخته شوند زیرا رندر کردن افراد و موجودات دیگر به همراه تعامل آن ها با اشیاء بی جان محیط یک بحث دیگر است، اما تماشا قدرت این موتور بازی سازی نو کمپانی اپیک گیمز که فراوری تعدادی از بازی های بزرگ آینده را پوشش می دهد، هیجان انگیز است. بعلاوه با توجه به المان های درون دمو، اندکی ما را از آینده بازی های ژانر وحشت و مقدار واقعی بودن آن ها می ترساند.

لازم به ذکر است که تا به امروز دموهای مختلفی از آنریل انجین 5 منتشر شده که هر کدام سطح نوی از قدرت این موتور بازی سازی را به نمایش گذاشته اند، اما تنها دموی ماتریکس از طریق بازیکنان قابل تجربه است. در نهایت در خصوص بازی های پرهزینه ای که با آنریل انجین 5 در دست توسعه هستند، می توان به نسخه های نو سری توم ریدر و ویچر اشاره نمود. در ادامه می توانید ویدیوی منتشر شده از این دموی نو را مشاهده کنید.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ

به "ببینید؛ دموی ایستگاه قطار آنریل انجین 5 تفاوتی با واقعیت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید؛ دموی ایستگاه قطار آنریل انجین 5 تفاوتی با واقعیت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید