بازداشت ده ها نفر در عدن به دست نیروهای مورد حمایت امارات

به گزارش وبلاگ رضا، نیروهای شورای انتقالی جنوب به بهانه ترور خبرنگار فرانس پرس دست به بازداشت های گسترده در عدن در جنوب یمن زدند.

بازداشت ده ها نفر در عدن به دست نیروهای مورد حمایت امارات

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ رضا، نیروهای المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) مورد حمایت امارات در یمن به نقاط مختلف عدن به عنوان پایتخت دولت مستعفی یمن حمله و ده ها نفر را بازداشت کردند.

بر اساس گزارش العربی الجدید، این نیروها به بهانه ترور خبرنگار نبیل القعیطی که در مرکز رسانه ای شورای انتقالی کار می کرد و با رسانه های خارجی از جمله فرانس پرس همکاری داشت، به مناطق مسکونی دار سعد یورش بردند.

در ادامه این گزارش آمده است: نیروهای مورد حمایت امارات 10 موتورسیکلت را به این بهانه که متعلق به تیم های ترور است، آتش زدند علیرغم اینکه ترور القعیطی از طریق چهار فرد مسلح سوار بر یک جیپ اجرا شده بود.

شاهدان عینی از درگیری های مسلح در حی اللحوم دار سعد و بازداشت دهها نفر خبر دادند که بیشتر آنها از استان های شبوه، ابین و تعز هستند.

در درگیری های شدید عدن در آگوست گذشته، دارسعد از مهم ترین مکان هایی بود که حامیان دولت مستعفی در آن بودند و اهالی این منطقه بیم آن را دارند که ترور القعیطی بهانه ای برای آواره کردن گسترده ساکنان غیربومی از عدن باشد.

شورای انتقالی به یمنی هایی که از استان های غیر حامی این گروه هستند به چشم هسته های خفته تروریستی نگاه می نماید و پیشتر ادعای بازداشت هسته های تروریستی را مطرح نموده اما اطلاعاتی درباره جزئیات آنها نداده است.

بر اساس این گزارش، کارشناسان یمنی ابراز نگرانی نموده اند که ترور القعیطی از سوی خود امارات طراحی شده تا به بعضی اهداف برسد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "بازداشت ده ها نفر در عدن به دست نیروهای مورد حمایت امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت ده ها نفر در عدن به دست نیروهای مورد حمایت امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید