بار مجاز بچه ها و نوزادان در سفر با هواپیما و قطار چقدر است؟

به گزارش وبلاگ رضا، بچه ها و حتی نوزادان نیز مسافر هواپیما و قطار به شمار می فرایند و هر یک می توانند به اندازه مجاز، بار با خود حمل نمایند. از این رو والدین نباید در این خصوص نگران باشند، چرا که مقدار بار بچه ها جدا از بار مجاز آنها محاسبه می گردد.

بار مجاز بچه ها و نوزادان در سفر با هواپیما و قطار چقدر است؟

بعضی از والدین از سفر رفتن با بچه ها خود هراس دارند. بسیاری از آنها تصور می کنند سفر با بچه ها به هیچ عنوان راحت نخواهد بود چرا که یک کودک برای آرام ماندن در سفر به وسایل زیادی از جمله کالسکه، کریر و مواردی از این دست احتیاج دارد. در حالی که مقدار بار مجاز هواپیما یا قطار اجازه حمل این وسایل را به والدین نمی دهد!

باید بگوییم که این تصور کاملاً غلط است. چرا که بچه ها و حتی نوزادان نیز مسافر هواپیما و قطار به شمار می فرایند و هر یک می توانند به اندازه مجاز، بار با خود حمل کنند. از این رو والدین نباید در این خصوص نگران باشند، چرا که مقدار بار بچه ها جدا از بار مجاز آنها محاسبه می گردد. اما اندازه این بار چقدر است و بچه ها در چه سفرهایی می توانند از آن استفاده کنند؟ برای پاسخ به این سؤال با قاصدک 24 در ادامه مطلب بار مجاز بچه ها و نوزادان در سفر با هواپیما و قطار چقدر است؟ همراه باشید.

مقدار بار مجاز بچه ها و نوزادان در سفر با هواپیما

اگر تصمیم دارید با خرید بلیط هواپیما داخلی یا خارجی فرزند خردسال خود را به صورت هوایی به سفر ببرید می بایست قبل از هر چیز شرایط و قوانین خرید بلیط برای بچه ها را آنالیز نمایید. برای این منظور می توانید مقاله تهیه بلیط برای بچه ها و نوزادان در چه سفرهایی الزامی است؟ را در وبلاگ قاصدک 24 بخوانید. پس از خرید بلیط هواپیما بد نیست بدانید که سن کودک شما و جهت پروازی سفرتان، مشخص کننده مقدار بار مجازی است که می توانید برای کودک خود به همراه ببرید.

اما به طور کلی مقدار بار مجاز برای بچه ها زیر دو سال، در پروازهای داخلی و خارجی 10 کیلوگرم است. البته شما علاوه بر این مقدار می توانید یک کالسکه تاشو را نیز با خود به داخل کابین ببرید. همچنین در طول سفر ممکن است به وسایلی برای تغذیه یا نظافت نوزاد خود نیز احتیاج پیدا کنید، از این رو بهتر است یک ساک دستی کوچک به همراه داشته باشید و مواردی که در ادامه بیان می کنیم را داخل آن قرار بدهید.

نوزاد شما ممکن است در طول سفر به هر دلیلی، لباس خود را کثیف کند پس حتماً یک دست لباس اضافه با خود بردارید. علاوه بر این پوشک، شیشه شیر، پستانک، دستمال مرطوب، آب معدنی، شیر خشک و آب جوشیده را نیز از قلم نیاندازید.

بهتر است برای تعویض پوشک نوزاد خود، پد مخصوص و یک کرم مخصوص بچه ها را نیز به همراه داشته باشید. همچنین یک پتوی سبک نیز از دیگر ملزوماتی است که به شما یاری می نماید تا راحت تر نوزاد خود را بخوابانید. در نهایت نیز توجه نمایید که شما تنها مجاز به حمل 100 میلی گرم مایع، شامل شیر یا مواد غذایی کودک به داخل کابین هواپیما هستید که البته این موارد هم باید حتماً قبل از ورود به کابین، توسط مامور مربوطه آزمایش شوند.

با این حال شرایط سفر برای بچه ها بالای دو سال کمی راحت تر است و هر کودک با این سن و سال، مجاز به حمل 30 کیلوگرم بار است. البته اگر قرار است این بار را با خود به داخل کابین ببرید ابعاد آن نباید از 55*38*20 سانتی متر تجاوز نماید. با تمام اینها این قوانین تا اندازه ای هم به نوع ایرلاین و سیاست های داخلی هر هواپیمایی مربوط است. به طور مثال قطر ایرویز مقدار بار مجاز بچه ها را در پروازهایی که به مقصد آرژانتین، برزیل و ایالات متحده آمریکا و بالعکس صورت می پذیرد یک چمدان با وزن 23 کیلوگرم اعلام کرده است. در حالی که همین ایرلاین برای سایر جهتهای پروازی خود تنها 10 کیلوگرم بار با طول 115 سانتی متر را مجاز می داند.

مقدار بار مجاز بچه ها و نوزادان در سفر با قطار

والدینی که بچه ها خود را با قطار به سفر می برند نیز می توانند کیف دستی و ساک های کوچک حاوی وسایل فرزندانشان را با خود به داخل کوپه ببرند. این افراد حتی می توانند کالسکه بچه خود را نیز به داخل قطار منتقل کنند البته به شرطی که ابعاد آن عظیم نبوده و مزاحمتی را برای سایر مسافران ایجاد نکند.

همانطور که می دانید در سفر با قطار هر مسافر عظیمسال با یک بلیط قطار تمام بها مجاز به حمل 30 کیلوگرم بار به داخل قطار است. این اندازه برای بچه ها که با بلیط قطار نیم بها سفر می کنند 20 کیلوگرم است. البته این میزان، مقدار بار مجاز همراه مسافر است و هر مسافر قطار مجاز به حمل 120 کیلوگرم توشه نیز می باشد که می تواند آن را در قالب 5 بسته به باجه حمل بار در ایستگاه مبدا تحویل بدهد.

گفتنی است با مراجعه به یک سامانه فروش آنلاین انواع بلیط نظیر قاصدک 24 و تهیه بلیط قطار قاصدک 24 می توان تمام اطلاعات مربوط سفر با قطار و قوانین آن را کسب کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بار غیر همراه مسافران می توانید مقاله ای با عنوان بار غیر همراه چیست و در چه سفرهایی استفاده می گردد؟ را مطالعه نمایید.

جالب است بدانید برای سفر بچه ها با اتوبوس، به طور معمول قوانین سخت گیرانه ای وجود ندارد. با این حال بار مسافر عظیمسال و کودک می بایست به اندازه ای باشد که برای سایر مسافران دردسر ساز نبوده و محل رفت و آمد افراد در اتوبوس را اشغال نکند. البته شما برای بچه ها زیر 5 سال خود احتیاجی به تهیه بلیط اتوبوس ندارید و برای فرزندان بالای 5 سال خود نیز باید بلیط تمام بها را خریداری کنید.

در انتها یادآور می شویم که برای خرید انواع بلیط سفر اعم از بلیط هواپیما داخلی و خارجی، بلیط قطار و بلیط اتوبوس تنها کافی است تا سری به وب سایت قاصدک 24 بزنید. در قاصدک 24 شما می توانید بیمه مسافرتی دلخواه خود را نیز خریداری کرده و سفر خود را به هر نقطه جهان بیمه نمایید. همچنین اگر مایل به رزرو هتل به صورت آنلاین و با بیشترین تخفیف در سراسر ایران هستید تنها باید به بخش مربوط به این خدمت در قاصدک 24 مراجعه نمایید.

منابع و مئاخذ:

بلیط هواپیما داخلی

بلیط قطار قاصدک 24

منبع: نمناک

به "بار مجاز بچه ها و نوزادان در سفر با هواپیما و قطار چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بار مجاز بچه ها و نوزادان در سفر با هواپیما و قطار چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید