آیپد پرو M1 در اولین بنچمارک ها بیش از 50٪ از نسل قبل سریع تر بوده است

به گزارش وبلاگ رضا، مدتی قبل اپل از نسل جدید آیپد پرو رونمایی کرد که این تبلت ها از همان چیپست M1 موجود در مک های جدید بهره می برند. حالا نتایج اولیه بنچمارک آیپد پرو M1 منتشر شده که افزایش 56 درصدی سرعت نسبت به نسل قبلی را نشان می دهد.

آیپد پرو M1 در اولین بنچمارک ها بیش از 50٪ از نسل قبل سریع تر بوده است

نسل پنجم آیپد پرو 12.9 اینچی در بنچمارک گیک بنچ 5 آنالیز شده و در تست های تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب امتیازهای 1718 و 7284 را ثبت نموده است. برای مقایسه باید به امتیازهای نسل چهارم این آیپد اشاره کنیم در هر دو تست پیروز به دریافت امتیازهای 1121 و 4656 شده بود؛ به زبان ساده، آیپد پرو M1 نسبت به نسل قبلی حدود 56 درصد سریع تر است.

باید خاطرنشان کنیم نسل سوم آیپد پرو 12.9 اینچی که از چیپست A12X بهره می برد، در تست چند هسته ای امتیاز 4809 را دریافت نموده که در این زمینه عملکرد بهتری نسبت به نسل چهارم دارد. با این حال، عملکرد این مدل همچنان 51 درصد ضعیف تر از آیپد پرو M1 محسوب می گردد. اپل در زمان معرفی آیپد پرو جدید گفت که این تبلت نسبت به نسل قبلی حدود 50 درصد سریع تر است و این نتایج بنچمارک هم این ادعای اپل را تأیید می نماید.

روی هم رفته، عملکرد آیپد پرو M1 تقریبا تفاوتی با نسل جدید کامپیوترهای مک مبتنی بر این تراشه ندارد. به عنوان مثال، مک بوک ایر M1 در تست تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب امتیاز 1701 و 7378 را کسب نموده است. از طرف دیگر، این نتایج نشان می دهد که آیپد پرو جدید حتی نسبت به مک بوک پرو 16 اینچی دارای پردازنده Core i9 اینتل هم عملکرد بسیار بهتری را به ارمغان می آورد.

در بخش عملکرد گرافیکی هم آیپد پرو M1 به امتیاز 20578 دست پیدا نموده که حدود 71 درصد سریع تر از نسل قبلی آیپد پرو محسوب می گردد و از این نظر هم عملکرد مشابه مک های مبتنی بر M1 را ارائه می نماید.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیپد پرو M1 در اولین بنچمارک ها بیش از 50٪ از نسل قبل سریع تر بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد پرو M1 در اولین بنچمارک ها بیش از 50٪ از نسل قبل سریع تر بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید