پاسخ روسیه به ادعای سوئد درباره مانور خطرناک جنگنده روسی

به گزارش وبلاگ رضا، وزارت دفاع روسیه در پاسخ به ادعای طرف سوئدی درباره مانور خطرناک جنگنده سوخو-27 روسی، یادآور شد که این جنگنده به خاطر نزدیک شدن هواپیمای نیروی هوایی سوئد به مرزهای روسیه، در آسمان دریای بالتیک، به هوا برخاست.

پاسخ روسیه به ادعای سوئد درباره مانور خطرناک جنگنده روسی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ رضا به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که جنگنده سوخو-27 روسی به خاطر نزدیک شدن یک هواپیمای نیروی هوایی سوئد به مرزهای این کشور، در آسمان منطقه دریای بالتیک، به هوا برخاست.

بر اساس این اطلاعات، جنگنده روسی در وضعیت کاملا امن برای اطمینان پیدا کردن از عدم نقض حریم هوایی روسیه به هواپیمای نیروی هوایی سوئد نزدیک شده و بعد از دور کردن آن از مرزهای کشور، به پایگاه هوایی خود بازگشت.

پیش از این، وزارت دفاع سوئد از مانور خطرناک جنگنده سوخو-27 روسی در مجاورت هواپیمای جنگی این کشور خبر داده و این اقدام خلبانان روسی را غیرقابل قبول و خارج از چارچوب ضوابط پرواز نامید. طبق ادعای طرف سوئدی، هواپیمای این کشور در زمان این حادثه در آسمان بین المللی در حال پرواز بود.

مقامات نظامی روسی بارها یادآور شده اند که هواپیمای نیروهای هوا-فضای روسیه با دقت کامل تمامی قوانین و مقررات بین المللی را رعایت نموده و برای پرواز از آسمان آب های آزاد دنیا استفاده می نمایند. مقامات مسکو همچنین اعلام نموده اند که هواپیماهای روسی هرگز تهدیدی برای سایر کشورها ایجاد ننموده و منافع آنها را در خطر قرار نمی دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پاسخ روسیه به ادعای سوئد درباره مانور خطرناک جنگنده روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ روسیه به ادعای سوئد درباره مانور خطرناک جنگنده روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید