شرایط سرمایه گذاری ایرانی ها در ازبکستان تسهیل گردیده است

به گزارش وبلاگ رضا، نشست تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان استان قزوین با هیئت تجاری استان نواحی کشور ازبکستان روز چهارشنبه در محل سازمان صنعت استان قزوین برگزار گردید.

شرایط سرمایه گذاری ایرانی ها در ازبکستان تسهیل گردیده است

خانم مریم آری پوآ از تجار ازبکستان و سرتیم هیئت تجاری این کشور دراین نشست با اشاره به قابلیت های صنعتی قزوین گفت: کشور ایران با همه مشکلاتی که در اثر تحریم دارد اما با اصلاحاتی که انجام داده توانسته صندلی خوبی در برخی امور داشته باشد و ما علاقمند هستیم با شما مناسبات تجاری بیشتری داشته باشیم.

وی بیان نمود: در سفر به ایران و قزوین گروهی از فعالان معدنی و کشاورزی و ساختمانی حضور دارند و امیدواریم در مذاکرات رو در رو بتوانیم به تفاهم خوبی برسیم.

فعال اقتصادی کشور ازبکستان بیان نمود: اگر ایرانی ها تا 300 هزار دلار در این کشور سرمایه گذاری نمایند تا سه سال و اگر تا 500 هزار دلار سرمایه گذاری گردد به مدت 5 سال و سرمایه گذاری بالای یک میلیون دلار تا 50 سال از معافیت مالیاتی برخوردار می گردد و واگذاری زمین ارزان و در برخی موارد رایگان از دیگر اهرم های تشویقی است تا ایرانیها در ازبکستان حضور بیشتری داشته باشند.

در ادامه احمد بارگاهی رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین گفت: وزیر ازبکستان اخیرا ملاقاتی داشتند تا کمیته مشترک سرمایه گذاری ازبکستان و ایران تشکیل گردد.

وی بیان نمود: 100 شرکت ایرانی در ازبکستان در صنایع نفت، صنایع تبدیلی فعال است و می تواند این روند توسعه یابد و ما نیز در استان قزوین از حضور سرمایه گذاران ازبکی حمایت جدی می کنیم.

بارگاهی اضافه کرد: در استان چند واحد نساجی تعطیل گردیده داریم که آماده ایم با یاری تجار ازبکستان آنها را فعال کنیم و در بخش فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و گردشگری هم می توانیم با ازبکها به تفاهم برسیم.

وی اظهارداشت: 47 درصد طرحهای کشاورزی، گردشگری و صنعتی در استان با پیشرفت بالای 60 درصد آماده واگذاری به سرمایه گذاران خارجی برای تکمیل است.

تجار کشور ازبکستان همچنین برای اجرای طرح های مشترک کشاورزی و گردشگری، شیلات و گردشگری سلامت هم اعلام آمادگی کردند.

در این جلسه فراورینمایندگان و صادرنمایندگان بخش های مواد اولیه بسته بندی، فراوری ماشین آلات آرد سازی، مواد آرایشی و بهداشتی، کاشی و سرامیک، مرغ و تخم مرغ، فراوری گوشت بلدرچین و شیشه و انواع روغن تصفیه دوم با هیئت ازبکستانی برای اجرای طرح های تجاری مشترک مصاحبه کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شرایط سرمایه گذاری ایرانی ها در ازبکستان تسهیل گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط سرمایه گذاری ایرانی ها در ازبکستان تسهیل گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید