راه آهن ارومیه &ndash مراغه طی هفته های آتی افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ رضا، محمدباقر نوبخت عصر دوشنبه در جریان بازدید از آخرین روند اجرای طرح راه آهن ارومیه – مراغه اظهارداشت: ایستگاه ارومیه نسبت به سال گذشته پیشرفت بسیار قابل توجهی دارد وهم اکنون نیز آماده افتتاح است اما تنها بخش جزیی کارها باقی مانده است.

راه آهن ارومیه &ndash مراغه طی هفته های آتی افتتاح می گردد

وی با بیان اینکه هفته دولت یا تاریخ دقیقی برای بهره برداری از این طرح را اعلام نمی کنم افزد: امشب نشستی در خصوص این طرح در استانداری برگزار و روز قطعی بهره برداری این طرح مشخص می شود اما با توجه به پیشرفت کار هفته های آتی این طرح آماده بهره برداری می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: فعلا نمی توان به قطعیت گفت که پروژه راه آهن ارومیه-مراغه در هفته دولت افتتاح می شود اما آنچه به پیشینه این طرح برمی شود، خوشبختانه نسبت به دفعات گذشته که ایستگاه در شرایط بسیار محدودی بوده و پیشرفت فیزیکی ناچیزی داشت اما خوشبختانه زحمات دوستان به اینجا رسیده و امید است بتوان در هفته های آینده شاهد بهره برداری از آن باشیم.

نوبخت با تاکید بر اینکه مردم آذربایجان غربی شایسته بهره مندی از این زیرساخت هستند عنوان نمود: با توجه به امکانات و پیشرفت فیزیکی تا بهره برداری نهایی این طرح زمان زیادی باقی نمانده است.

وی در خصوص طرح های احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: احیای دریاچه ارومیه از وعده های رئیس جمهوری بوده و اهمیت زیادی برای دولت دارد که امیدواریم بعد از بهره برداری این طرح ملی فرصتی باگردید تا طرح های احیای دریاچه ارومیه را آنالیز و بازدید کنیم.

نوبخت با بیان اینکه سال جاری همه تعهدات طرح های احیای را در نظر داریم انجام دهیم گفت: رای ما هم از لحاظ طبیعی و هم به جهت زیست محیطی موضوع بسیار مهمی است و خوشبختانه در آخرین جلسه ای که برگزار گردید برای آن اعتباری برای سال 97 مشخص گردید بی شک همه تعهدات عملیاتی می شود.

معاون رئیس جمهوری کشورمان در پاسخ به سوال وبلاگ رضا در خصوص معرفی سخنگوی دولت نیز گفت: از خود دولت بپرسید من سخنگوی دولت نیستم در این خصوص اظهارنظر کنم.

استان آذربایجان غربی با داشتن 891 کیلومتر مرز مشترک و همسایه بودن با سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق نیازمند راه آهن، آزادراه، بزرگراه است، که بتواند روابط بین المللی و بازرگانی و جذب توریسم را افزایش دهد ولی متاسفانه این ظرفیت بالقوه با مشکلاتی نظیر کمبود بودجه و اعتبارات دست و پنجه نرم می نماید.

منبع: mehrnews.com

به "راه آهن ارومیه &ndash مراغه طی هفته های آتی افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن ارومیه &ndash مراغه طی هفته های آتی افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید