برگزاری 10 رویداد فرهنگی در بنا های صندوق احیا تا خاتمه امسال

به گزارش وبلاگ رضا، 10 رویداد فرهنگی در 10 بنای تاریخی واگذارشده صندوق احیا در شش ماهه دوم سال 97 به صورت مستمر و با محوریت صنایع دستی، گردشگری غذا و میراث ناملموس برگزار می گردد.

برگزاری 10 رویداد فرهنگی در بنا های صندوق احیا تا خاتمه امسال

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی وبلاگ رضا به نقل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره برداری از بنا های تاریخی و فرهنگی؛ 10 رویداد فرهنگی در 10 بنای تاریخی واگذارشده صندوق احیا در شش ماهه دوم سال 97 به صورت مستمر و با محوریت صنایع دستی، گردشگری غذا و میراث ناملموس برگزار می گردد.

پرهام جانفشان در این باره گفت: صندوق احیا در شش ماهه نخست سال، با محوریت صنایع دستی، گردشگری غذا و میراث ناملموس چندین رویداد فرهنگی را با همکاری و همراهی ادارت کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ها و بهره برداران در هشت بنای تاریخی صندوق احیاء برگزار کرد.

او ادامه داد: خانه آقازاده در ابرکوه یزد با برگزاری دو رویداد فرهنگی، خانه کلانتر در سمنان، کاروانسرای افضل در شوشتر خوزستان، مجموعه باقری ها در گرگان، خانه یزدانپناه در قم، مجموعه عامری های کاشان، کاروانسرای پیغام در مرند و کاروانسرای سعدالسلطنه در قزوین از جمله بنا هایی بودند که در طول شش ماه اول سال با برگزاری رویداد های فرهنگی با محوریت میراث ناملموس، گردشگری غذا و صنایع دستی به منظور دمیدن روح تازه در کالبد بنا های تاریخی با موفقیت صورت پذیرفت.

جانفشان گفت: هم اکنون با تجربه برگزاری رویداد های فرهنگی در شش ماه اول سال، 10 بنای تاریخی باغ نمیر تفت در یزد، خانه محسنی در شهرستان بهبهان استان خوزستان، هتل لاله یزد، حمام محله حاجی و حمام قلعه در همدان، خانه سوری کرمانشاه، حمام گپ در استان لرستان، خانه مستوفی شوشتر، هتل آپادانا در استان فارس و کاروانسرای ده نمک در استان سمنان میزبان گردشگران داخلی و خارجی خواهند بود.

جانفشان توضیح داد: از جمله اهداف برگزاری این رویداد های فرهنگی صندوق احیاء، معرفی صنایع دستی، هنرها، آیین ها و غذا های بومی همگام با معرفی ابنیه تاریخی است که می تواند نقش اثربخشی در حفظ هویت سرزمینی داشته باشد. از دیگر سو با ارائه و معرفی این داشته های ارزشمند جوامع محلی، می توان زمینه آشنایی بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را با این خرده فرهنگ ها فراهم ساخت و بسیاری از این ثروت های میان نسلی را از خطر فراموشی نجات داد.

مدیر عامل صندوق احیاء در انتها ضمن تشکر از حمایت های ادارات کل میراث فرهنگی و بهره برداران بنا های تاریخی، فعالیت های فرهنگی در در این بنا ها را از مهمترین عوامل معرفی ظرفیت های تاریخی و گردشگری شهر ها در شرایط کنونی دانست و اضافه کرد: این صندوق در حال تدوین برنامه های خوبی در این راستا است که به زودی در خصوص آن اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برگزاری 10 رویداد فرهنگی در بنا های صندوق احیا تا خاتمه امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 10 رویداد فرهنگی در بنا های صندوق احیا تا خاتمه امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید