گزارش روزنامه آمریکایی از قتل یک سیاهپوست دیگر به دست پلیس

به گزارش وبلاگ رضا، اداره پلیس این منطقه گفت که به علت عدم استفاده از دوربین نمی تواند تایید کند که افسران پلیس چه نوع محدودیت های فیزیکی برای الیس ایجاد کرده اند.

گزارش روزنامه آمریکایی از قتل یک سیاهپوست دیگر به دست پلیس

یک روزنامه آمریکایی به دنبال قتل جورج فلوید توسط یک افسر پلیس این کشور فاش کرد که سیاهپوست دیگری نیز در ماه مارس (اسفند 98) به دست افسران پلیس ایالت واشنگتن به قتل رسیده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه واشنگن اگزمینر، نتیجه کالبد شکافی مانوئل الیس شهروند 33 ساله آمریکایی نشان می دهد که او بر اثر کمبود اکسیژن و محدودیت های فیزیکی در هنگام بازداشت توسط افسران پلیس کشته شده است. الیس دقایقی پس از بازداشت توسط افسران اداره پلیس شهر تاکوما ایالت واشنگتن جان خود را از دست می دهد.

براساس این گزارش، الیس با ذکر جمله معروف نمی توانم نفس بکشم جورج فلوید زیر دست افسران پلیس جان داده است.

او روز 3 مارس (13 اسفند 98) از سوی 4 افسر پلیس دستگیر می گردد و به گفته اداره پلیس منطقه پیرس درحالیکه افسران الیس را نگه داشته بودند او به تقلا کردن ادامه داده است.

اداره پلیس این منطقه گفت که به علت عدم استفاده از دوربین نمی تواند تایید کند که افسران پلیس چه نوع محدودیت های فیزیکی برای الیس ایجاد کرده اند.

پلیس تاکوما خواستار اخراج افسران پلیس شریک در قتل الیس شده است.

قتل الیس از نظر زمانی به قبل از کشته شدن جورج فلوید باز می گردد و جمله نمی توانم نفس بکشم احتمالا هر از چند گاهی از گوشه و کنار آمریکا بلند می شده اما به گوش نمی رسیده است.

به دنبال کشته شدن فلوید، مردم آمریکا اعتراض های گسترده ای را در سراسر ایالات این کشور برگزار کردند و در اغلب تجمع ها جمعیت جمله نمی توانم نفس بکشم که بر سر زبان معترضان افتاده را سر می دهند.

منبع: عصر ایران

به "گزارش روزنامه آمریکایی از قتل یک سیاهپوست دیگر به دست پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش روزنامه آمریکایی از قتل یک سیاهپوست دیگر به دست پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید