کارفرمایان متقاضی تسهیلات حمایتی کرونا در سامانه کارا ثبت نام نمایند

به گزارش وبلاگ رضا، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری، از شروع قریب الوقوع پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب وکارها و بنگاه های آسیب دیده از کرونا اطلاع داد و گفت: کارفرمایان متقاضی تسهیلات باید درخواست خود را در سامانه کارا ثبت نمایند.

کارفرمایان متقاضی تسهیلات حمایتی کرونا در سامانه کارا ثبت نام نمایند

عیسی منصوری با اشاره به پرداخت وام یک میلیون تومانی به یارانه بگیران، اظهار کرد: با توجه به آنکه سیستم هم اکنون درگیر بحث پرداخت این تسهیلات است، در تراکنش ها و دریافت و پرداخت های سیستم بانکی با وقفه کوتاهی روبه رو خواهیم شد از ای نرو تسهیلات حمایت از کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا از هفته سوم اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد.

او با اشاره به جزییات فرایند پرداخت این تسهیلات گفت: بانک های عامل پرداخت این تسهیلات تعیین شده اند که بخش قابل توجهی از بانک های کشور را شامل می شوند و بعد از تکمیل ثبت نام کارفرمایان و ارسال اطلاعات به شبکه بانکی نسبت به واریز تسهیلات اقدام خواهند کرد.

منصوری ادامه داد: در سامانه کارا در کنار 2 بخش اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر، بخش جدیدی به نام تسهیلات دوره کرونا تعریف شده که در فاز اول بر اساس داده هایی که در اختیار داریم به کارفرمایان مشمول پیامک ارسال می گردد و در صورت تأیید، متقاضیان و کارفرمایان باید مراحل ثبت نام خود را در سامانه کارا طی نمایند و چنانچه مسئله ای نباشد، اطلاعات آنها به بانک عامل ارسال و پرداخت صورت می گیرد.

به گفته معاون وزیر کار، همه کارفرمایانی که از ویروس کرونا آسیب دیده اند و کسب وکارشان تعطیل شده یا کاهش فعالیت داشته اند می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار درباره تکلیف متقاضیانی که پیامک را دریافت ننموده اند نیز گفت: برای آنها امکان مراوده متقابل فراهم شده تا اعلام نمایند که باوجود مشمول بودن، پیامکی به دستشان نرسیده است که در فاز بعد سامانه مجدداً باز می گردد تا ثبت نام نمایند.

او درباره نحوه بازپرداخت تسهیلات شرح داد: تا مهرماه دوره تنفس اعلام شده و پس ازآن به مدت 24 ماه فرصت بازپرداخت تسهیلات داده می گردد. البته کوشش شده زمان طولانی تری برای حفظ نیروی کار در نظر گرفته گردد تا کارفرما بتواند تا سرانجام سال بیمه نیروی کار را پرداخت کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در بخش دیگری از اظهارات خود، هدف دولت در اعطای تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده از کرونا را حفظ بنگاه ها و نیروهای شاغل در آنها عنوان نمود و گفت: در بسیاری از کشورها که به نوعی از کرونا آسیب دیده اند برنامه های حمایتی با هدف حفظ بنگاه بوده است منتها در این برنامه، تعداد شاغلان را مبنا قرار دادیم و شرط حفظ کارگران را مطرح نموده ایم به این دلیل که آمار دقیقی از گردش اقتصادی بنگاه ها نداریم.

منصوری ادامه داد: تسهیلات پرداختی با نرخ سود 12 درصد خواهد بود و 11 رسته کسب وکار و صنوف خدماتی ازجمله صنعت پوشاک، مبلمان و کیف و کفش را شامل می گردد. این تسهیلات برای بنگاه های یک نفره 12 میلیون تومان است که شامل 50 درصد هزینه دستمزد و 50 درصد هزینه سرمایه در گردش بنگاه است و برای بنگاه هایی که با الزام دولت تعطیل شده اند به ازای هر کارگر 16 میلیون تومان پرداخت می گردد تا نیروهای خود را حفظ نمایند.

او اضافه کرد: همچنین وام های زیر 12 میلیون تومان با سفته، وام 12میلیون تا 48 میلیون تومان با سفته و ضامن، وام 50 تا 120 میلیون تومانی دو ضامن، وام تا 180 میلیون تومان 3 ضامن و بالاتر از این رقم مطابق روال عادی بانک ها طی می گردد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار اظهار کرد: بر اساس داده های دقیقی که به دست آمده یک میلیون و اندی بنگاه در کشور مشمول دریافت این تسهیلات می شوند و اطلاع داریم که چه کارفرمایی با چه کد ملی و آدرسی انتخاب شده اند.

منصوری درعین حال از تمهیدات پیش بینی شده برای حمایت از معیشت دست فروشان، کارگران ساختمانی، مهدکودک ها و مراکز آموزشی اطلاع داد و گفت: برای این گروه تمهیداتی در نظر گرفته شده که جزییات آن به محض نهایی شدن اعلام می گردد؛ اما درصورتی که فرد فعالیتی که به آن اشتغال دارد ثبت نموده باشد مورد شناسایی و حمایت واقع می گردد و چنانچه عنوان شغلی درجایی ثبت نشده باشد دولت نمی تواند به آنها بپردازد.

او در خصوص حمایت از دارندگان چک های برگشتی نیز گفت: برای این دسته افراد، در فاز اول امهال سه ماه از اقدامات تنبیهی موضوع چک برگشتی اعلام شده و بانک مرکزی این موضوع را به همه بانک ها ابلاغ نموده است. همچنین ستاد مقابله با کرونا در خصوص تسهیلات حمایتی نیز به بانک مرکزی تکلیف نموده که چک برگشتی و بدهی اقتصادیاتی را برای این دوره تعیین کنار بگذارد و ملاک اعتبار سنجی مشتریان نباشد

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "کارفرمایان متقاضی تسهیلات حمایتی کرونا در سامانه کارا ثبت نام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارفرمایان متقاضی تسهیلات حمایتی کرونا در سامانه کارا ثبت نام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید