چه خبر از غرامت فوتبالی فدراسیون ایران از یونان، تهدید توخالی؟

به گزارش وبلاگ رضا، حدود یک سال قبل و در پی لغو یکطرفه توافق بازی با یونان، فدراسیون فوتبال ایران ادعایی درباره دریافت غرامت از فدراسیون یونان اعلام کرد. حالا بعد از گذشت یک سال از این ماجرا، نه تنها خبری از غرامت و جبران خسارت ها ادعایی نیست بلکه از پیگیری های ساده و طرح شکایت در فیفا هم که قولش داده شده بود هیچ اطلاعی در دست نیست.

چه خبر از غرامت فوتبالی فدراسیون ایران از یونان، تهدید توخالی؟

به گزارش وبلاگ رضا، حدود یک سال قبل بازی محبت آمیز ایران و یونان در راه آماده سازی برای حضور در جام جهانی فوتبال به شکل عجیب و غریبی لغو شد و فدراسیون فوتبال بعد از چند مرحله نامه نگاری، ضمن قطع روابط با فدراسیون فوتبال یونان، گفت که به خاطر لغو این بازی از یونان شکایت و غرامت خواهد گرفت.

قصه از این قرار بود که تیم ملی فوتبال ایران پیش از جام جهانی 2018 روسیه به دنبال برگزاری بازی با تیم ملی فوتبال یونان بود. کادر فنی تیم ملی برای آماده سازی ملی پوشان حساب زیادی روی بازی با یونان باز کرده بود اما این بازی به یک باره و به صورت یک طرفه لغو شد، چرا که قرار بود بازی در ترکیه برگزار شود اما یونانی ها به دلیل اختلافات سیاسی با این کشور گفتند نمی توانند به ترکیه سفر کنند.

بعد از این اتفاق، فدراسیون فوتبال ایران و یونان چندین بیانیه صادر کردند که مهم ترین آن ادعای فدراسیون فوتبال برای دریافت غرامت از این فدراسیون فوتبال و فوتبال این کشور بود. اکنون ماه ها از بیانیه فدراسیون فوتبال ایران برای دریافت غرامت از فدراسیون فوتبال یونان گذشته اما هیچ خبری در رسانه های داخلی و خارجی درباره شکایت ایران و حتی پروسه دادرسی آن در فیفا مطرح نیست.

لغو این دیدار موجب شد تا تیم ملی فوتبال فرصت بازی تدارکاتی پیش از جام جهانی را از دست بدهد و بارها بازیکنان ایران و مربیان گفتند که انجام چنین دیداری می توانست به آمادگی تیم ملی کمک کند. همانطور که بازی با ترکیه ایران را با مشکلاتش رو به رو کرد و کی روش توانست اشتباهات خط دفاعی را ترمیم کند.

یونانی ها در همان زمان گفتند که هیچ قراردادی برای این بازی بین دو کشور امضا نشده و خود را موظف به پرداخت غرامت نمی دانند و فقط حاضرند در کشور دیگری یا در خاک کشور خودشان با ایران بازی کنند تا در برنامه آماده سازی ایران خللی ایجاد نشود اما طرف ایرانی اصرار به کامل بودن مدارکش و دریافت غرامت و طرح شکایت داشت.

در صورت شکایت نکردن فدراسیون ایران از یونان و به ثمر ننشستن ادعاهای مسئولان فوتبال کشورمان قطعاً این سوال ایجاد می شود که اگر مسؤولان فدراسیون فوتبال مدرکی برای طرح شکایت علیه یونان نداشته اند چرا اصلاً چنین ادعایی را مطرح کرده اند؟

اکنون به نظر می رسد نه تنها فدراسیون فوتبال ایران بعد از گذشت یک سال از ادعای طرح شکایت از یونان باید درباره این موضوع و نتیجه پیگیری های احتمالی اش شفاف سازی کند، بلکه همگان منتظرند ببینند آیا فدراسیون فوتبال بر اساس ادعای جدیدیش می تواند از کی روش به خاطر اتهام گروگانگیری تیم ملی در قطر و طرح اتهام مستقیم علیه رئیس فدراسیون شکایت کرده و خسارت بگیرد یا خیر؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چه خبر از غرامت فوتبالی فدراسیون ایران از یونان، تهدید توخالی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه خبر از غرامت فوتبالی فدراسیون ایران از یونان، تهدید توخالی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید