وزارت خارجه سوریه: پناهجویان در لبنان به کشور بازگردند

به گزارش وبلاگ رضا، وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه با انتشار بیانیه ای از پناهجویان این کشور در لبنان خواست که برای داشتن زندگی بهتر به کشور خود بازگردند.

وزارت خارجه سوریه: پناهجویان در لبنان به کشور بازگردند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ رضا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این وزارتخانه امروز (شنبه) در این بیانیه تاکید نمود: دولت از همه شهروندان سوری که تحت شرایط ناعادلانه جنگ مجبور به ترک کشور شدند، برای بازگشت به وطن خود و زندگی در عزت و امنیت دعوت نموده و همه امکانات را برای این بازگشت فراهم می نماید. دولت تمام کوشش خود را برای تأمین احتیاج های زندگی مناسب آن ها انجام خواهد داد.

این بیانیه در حالی منتشر شد که چندی پیش به دنبال حادثه ای در شهر بشری لبنان که پناهجویان سوری در آن اقامت دارند، یک شهروند لبنانی جان خود را از دست داد.

این وزارتخانه از دادگستری لبنان خواست برای کشف تمام جنبه های این حادثه و عوامل آن اقدامات لازم را انجام دهند و از بهره برداری سیاسی و سوء استفاده علیه پناهندگان سوری جلوگیری نموده و وظایف خود را برای محافظت از شهروندان این کشور حاضر در لبنان ایفا نماید.

لبنان در مقایسه با تعداد جمعیت اصلی خود میزبان بیشترین میزان پناهجویان سوری بوده است که میزبانی از این تعداد پناهجوی سوری نه فقط از نظر مالی بلکه از نظر اجتماعی، امنیتی و آموزشی نیز بار اضافی بر دولت لبنان تحمیل نموده است.

این در حالی است که یاری های سازمان ملل به پناهجویان سوری جوابگوی حداقل احتیاج های روزمره آنان نیست و به همین دلیل بسیاری از سوری ها در لبنان به طور غیرقانونی مشغول به کار هستند و هفتاد درصد آنان نیز زیر خط فقر زندگی می نمایند.

از سوی دیگر بعضی کشور های غربی و عربی مانع بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان می شوند تا از این حربه در مذاکرات صلح دولت دمشق و مخالفان حداکثر استفاده را ببرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزارت خارجه سوریه: پناهجویان در لبنان به کشور بازگردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه سوریه: پناهجویان در لبنان به کشور بازگردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید