واکنش ناتو به نزدیک شدن جنگنده ها به هواپیمای حامل وزیر دفاع روسیه

به گزارش وبلاگ رضا، یک مقام نظامی ناتو مدعی شد که مانور جنگنده سوخو-27 روسی در زمان نزدیک شدن جنگنده های پلیس هوایی ناتو به هواپیمای حامل وزیر دفاع روسیه در آسمان دریای بالتیک، اقدامی خطرناک بود.

واکنش ناتو به نزدیک شدن جنگنده ها به هواپیمای حامل وزیر دفاع روسیه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ رضا به نقل از خبرگزاری تاس، مقامات ناتو معتقد هستند که مانور جنگنده روسی در زمان حادثه روز سه شنبه که جنگنده های پلیس هوایی ناتو در آسمان دریای بالتیک به هواپیمای حامل سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه نزدیک شد، اقدامی خطرناک بود.

شبکه سی.ان.ان آمریکا به نقل از یک مقام نظامی ناتو با اعلام این مسئله، شرح داد: هواپیمای توپولوف-214 روسی که در حال پرواز بر اساس برنامه مشخص شده بود، خود را شناسایی نموده و به درخواست سرویس کنترل ترافیک هوایی پاسخ داد. ولی هواپیماهایی سوخو-27 که این هواپیما را مشایعت می کردند، برنامه پرواز نداشته، فرستنده آنها خاموش بود و با مرکز کنترل هوایی ارتباط برقرار نکردند. به همین دلیل دو فروند جنگنده اف- 18 ناتو از پایگاه خود در جمهوری لیتوانی برای آنالیز اوضاع به هوا برخاستند.

به گفته وی، دو جنگنده ناتو پس از شناسایی هواپیمای روسی به سمت چپ پیچیده و قصد داشتند تا از آن دور شوند که یکی از جنگنده های سوخو-27 روسی هم به سمت چپ پرواز نموده و مانور خطرناکی در نزدیکی یکی از هواپیمای ناتو انجام داد و تنها واکنش سریع و حرفه ای خلبان جنگنده اف-18 مانع از بروز حادثه بالقوه و برخورد دو هواپیما شد.

دفتر مطبوعاتی ناتو پیشتر در شرح این حادثه اعلام نموده بود که هواپیماهای پلیس هوایی ناتو در منطقه بالتیک برای شناسایی هواپیمایی که نزدیک به حریم هوایی کشورهای عضو این پیمان در حال پرواز بود، به هوا برخاستند و همین که کار شناسایی به انتها رسید، به پایگاه خود بازگشتند و مقامات ناتو اطلاعاتی نداشتند که چه کسی در این هواپیمایی روسیه حضور دارد.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام نموده بود که روز سه شنبه یک فروند جنگنده اف-18 ناتو که به هواپیمای حامل سرگئی شایگو وزیر دفاع این کشور در آسمان بین المللی دریایی بالتیک نزدیک شده بود، با واکنش سریع جنگنده سوخو-27 روسی که این هواپیما را مشایعت می کرد، از منطقه دور شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "واکنش ناتو به نزدیک شدن جنگنده ها به هواپیمای حامل وزیر دفاع روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ناتو به نزدیک شدن جنگنده ها به هواپیمای حامل وزیر دفاع روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید