وام خارجی، گزینه نهایی پاکستان برای درمان اقتصاد بیمار کشور

به گزارش وبلاگ رضا، اسلام آباد - خبرنگاران - وزیر دارایی پاکستان که این روزها برای مذاکرات با نهادهای بین المللی اقتصادی از جمله صندوق جهانی پول در آمریکا بسر می برد، از توافق نهایی با صندوق جهانی پول برای دریافت وام جدید اطلاع داد.

وام خارجی، گزینه نهایی پاکستان برای درمان اقتصاد بیمار کشور

به گزارش روز شنبه وبلاگ رضا، رسانه های پاکستانی گزارش دادند: اسد عمر طی روزهای گذشته با مقامات ارشد بانک جهانی و صندوق بین المللی پول دیدار و مذاکرات مفصلی درخصوص برنامه دریافت وام خارجی جدید انجام داد.

وی طی گفت وگو با وبلاگ رضا در سفارت پاکستان در واشنگتن گفت: پاکستان برای درمان اقتصاد بیمار کشور با نهادهای جهانی پولی و مالی به توافق رسیده و دریافت وام جدید تقریبا نهایی شده است.

اسد عمر گفت: طرفین به توافق اصولی دست یافته اند و برای نهایی ساختن وام خارجی، یک تیم کارشناسی از صندوق بین المللی پول تا روزهای آینده به اسلام آباد سفر خواهد نمود.

گفته می گردد هدف از مذاکرات اخیر وزیر دارایی پاکستان در واشنگتن دریافت چند میلیارد دلار وام از صندوق بین المللی پول با بازپرداخت سه ساله است.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان اخیرا با اشاره به افزایش چشمگیر بدهی های خارجی این کشور، اظهار داشت: بدهی های پاکستان بین سال های 2008 تا 2018 از 37 میلیارد دلار به میزان 60 میلیارد دلار افزایش یافت و مجموع آن به 97 میلیارد دلار رسید.

این در حالی است که دولت پاکستان با توجه به کسری مالی و بحران مالی خود به رغم مخالفت جناح سیاسی و مالی این کشور، برای دریافت وام جدید مجبور به مراجعه به صندوق بین المللی پول شد.

از سوی دیگر کاهش ارزش واحد پولی پاکستان موجب افزایش مسائل مالی و تورم بیشتر در این کشور شده است.

جناح مخالف دولت پاکستان مدعی است که دولت این کشور کاهش ارزش واحد پولی خود را طبق خواسته صندوق بین المللی پول انجام داده و قرار است در هفته های آینده این ارزش بیش از این کاهش یابد.

دولت کنونی پاکستان به نخست وزیری عمران خان پس از اینکه زمام امور را به دست گرفت، با بحران کمبود منابع مالی و ارزی روبروست.

دولت اسلام آباد همچنین باید میلیاردها دلار از بدهی های خارجی خود را تا انتها سال میلادی جاری به نهادهای بین المللی مالی بپردازد.

آساق*274**1663**

منبع: ایرنا

به "وام خارجی، گزینه نهایی پاکستان برای درمان اقتصاد بیمار کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام خارجی، گزینه نهایی پاکستان برای درمان اقتصاد بیمار کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید