نگاهی به تاریخچه تیراندازی ایران در ادوار گذشته یونیورسیاد، همه در انتظار طلا

به گزارش وبلاگ رضا، سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان از 12 تا 23 تیر ماه در ناپل ایتالیا برگزار می شود و تیراندازی ایران در مجموع با 9 نماینده راهی این مسابقات خواهد شد.

نگاهی به تاریخچه تیراندازی ایران در ادوار گذشته یونیورسیاد، همه در انتظار طلا

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ رضا، تیراندازی در دو رشته تفنگ و تپانچه از رشته های اختیاری در برنامه بازی های یونیورسیاد 2019 ناپل است. اولین حضور تیراندازی در این مسابقات در سال 2007 در بانکوک با رقابت بیش از 450 ورزشکار رقم خورد. این رشته در شنزن 2011، گوانگجو 2015 و تایپه 2017 مجددا وارد مسابقات شد که ایران در دو دوره آن یعنی شنزن و گوانگجو نماینده داشته است.

سومین حضور تیراندازی ایران در یونیورسیاد در ناپل ایتالیا رقم خواهد خورد. امیرمحمد نکونام، مهیار صداقت و نجمه خدمتی و فاطمه کرم زاده، هادی قره باغی و فاطمه صالحی در تفنگ و درسا عربشاهی، هانیه رستمیان و سجادی پور در تپانچه 9 تیراندازی خواهند بود که در ناپل در رقابت با 350 تیرانداز پشت خط شلیک خواهند ایستاد.

گفتنی است مریم طالبی که سابقه حضور در دو دوره یونیورسیاد و دارنده مدال نقره و برنز تیمی در یونیورسیاد 2015 ، هدایت تیم تیراندازی کشورمان را در این دوره بر عهده دارد. نجمه خدمتی نیز پرچمدار کاروان ایران در مراسم افتتاحیه سی امین دوره یونیورسیاد خواهد بود.

مسابقات تیراندازی از 13 تا 18 تیر ماه در دو رشته تفنگ و تپانچه برگزار خواهد شد.

شنزن، چین 2011 ، اولین حضور تیراندازی ایران بدون مدال

تیم تفنگ ایران با ترکیب امین حیدری، سپهر صفاری و سامان توکلی و امیرحسین صولت با هدایت چابا ارن گبورک در مسابقات شرکت کرد. در این دوره تیم تفنگ سه وضعیت مردان در بین 20 تیم شانزدهم شد و در تفنگ بادی نیز تیم کشورمان در رقابت با 38 تیم حاضر بیست و دوم شد.

همچنین صفاری و توکلی در تپانچه 10 متر بیست و ششم و سی و نهم شدند و در تپانچه 50 متر نیز جایگاه چهاردهم و سی ام را به خود اختصاص دادند.

در بخش 50 متر خفیف نیز بهناز غلامی و زینب رمضانی در تپانچه 10 متر پشت خط شلیک ایستادند. در این بخش 54 تیرانداز حضور داشتند که در خاتمه غلامی سی و چهارم شد و رمضانی در رده چهل و هشتم ایستاد. در تپانچه 25 متر نیز رمضانی سی و سوم شد.

در تفنگ بادی بانوان ایران سه نماینده داشت که در ماده 10 متر و در رقابت با 73 تیرانداز مه لقا جام بزرگ شانزدهم شد، مریم طالبی در رده سی و ششم ایستاد و نسا پاریاب چهل و نهم شد.

در تفنگ 50 متر سه وضعیت نیز پاریاب، طالبی و جام بزرگ به ترتیب در رده های هجدهم، بیست و پنجم و سی و پنجم ایستادند. در بخش تیمی این ماده نیز تیم ایران در بین بیست تیم، شانزدهم شد.

امین حیدری، تنها نماینده کشورمان در تفنگ مردان نیز در مواد 10 متر و 50 متر سه وضعیت پشت خط آتش ایستاد و به ترتیب در رده های ببست و دوم و بیست و سوم قرار گرفت.

گوانگجو، کره جنوبی 2015 ، شاهکار تیراندازی و کسب 6 مدال

دومین حضور تیراندازی در یونیورسیاد کاملا متفاوت بود و نمایندگان کشورمان در کنار تکواندو، مدال های زیادی را در سبد کاروان ایران قرار دادند.

در این مسابقات تیم کشورمان با 13 تیرانداز در دو رشته تفنگ و تپانچه شرکت کرد و در مجموع صاحب دو مدال طلا، یک نقره و 3 برنز شد و در رشته تیراندازی برای نخستین بار در رده ششم ایستاد.

همچنین نجمه خدمتی با ثبت 206.6 امتیاز، رکورد جهانی یونیورسیاد را در تفنگ 10 متر بهبود بخشید.

در بخش تفنگ 10 متر بادی نجمه خدمتی به مدال طلا رسید وی در تفنگ 50 متر به نشان برنز دست یافت. مه لقا جام بزرگ نیز در تفنگ 50 متر دراز کش دومین طلای تیراندازی در یونیورسیاد را ثبت کرد.

تیم ایران با ترکیب مه لقا جام بزرگ، نجمه خدمتی و مریم طالبی در تفنگ 50 متر سه وضعیت و تفنگ 50 متر دراز کش صاحب یک مدال نقره و یک برنز شد. تیم تفنگ 10 متر نیز با ترکیب مه لقا جام بزرگ، نجمه خدمتی و مائده امین زاده سومین مدال برنز ایران را کسب کرد.

محمد حسین کریمی، محمدرضا سانع، مهیار صداقت در تفنگ 10 متر مردان به ترتیب در رده های هجدهم، نوزدهم و بیست و پنجم ایستادند. در بخش تیمی نیز ایران با وجود صعود به فینال، پنجم شد.کریمی در تفنگ 50 متر دراز کش نیز بیست و سوم شد.هدایت تیم تفنگ ایران در این مسابقات بر عهده لازلو سوچک بود.

سارا میرابی، مهسا اروجی، فاطمه حسینی، محمدرضا محمودی، سپهر صفاری و مصطفی منتظر علیه در تپانچه 10 متر و 25 در بخش زنان و تپانچه 10 متر و 50 متر در بخش مردان برای ایران شلیک کردند.

تیم ایران در بخش 10 متر زنان هفتم و در 25 متر دهم شد. در بخش انفرادی نیز پیروز به صعود به فینال نشدند. در بخش تیمی 10 مردان نیز ایران هشتم و در 50 متر پنجم شد.

ناپل ایتالیا 2019، همه در انتظار طلا

تیم تیراندازی کشورمان در این دوره از مسابقات را اغلب ملی پوشان تشکیل داده اند و با توجه به شرایط آنها و پشت سر گذاشتن اردوهای منظم و سطح بالا، انتظار زیادی از این رشته برای کسب مدال می رود بعلاوه با حضور چهره های با تجربه در بخش تپانچه کسب نخستین مدال این بخش در یونیورسیاد نیز دور از ذهن نیست.

حضور نجمه خدمتی که نخستین ورزشکار المپیکی ایران برای بازی های 2020 لقب گرفته است،در این تیم به عنوان یک وزنه در کنار سایر تیراندازان، باعث شده تا اهالی ورزش دانشگاهی نگاه ویژه ای به این رشته داشته باشند.البته نباید فراموش کرد که برگزاری یونیورسیاد 2019 در سال قبل از المپیک سطح این مسابقات را به شدت بالا خواهد برد و پیش بینی رنگ و تعداد مدال های ایران در رشته تیراندازی بسیار سخت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نگاهی به تاریخچه تیراندازی ایران در ادوار گذشته یونیورسیاد، همه در انتظار طلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به تاریخچه تیراندازی ایران در ادوار گذشته یونیورسیاد، همه در انتظار طلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید