عملیات ترکیه در سوریه، تظاهرات ساکنان حسکه علیه ترکیه، 70 هزار غیر نظامی آواره شده اند

به گزارش وبلاگ رضا، تجاوزات ترکیه به شمال شرق سوریه در حالی وارد سومین روز خود شده است که موجی از اعتراضات را به همراه داشته است؛ به گونه ای که معترضان در حسکه این تجاوزات را محکوم کردند.

عملیات ترکیه در سوریه، تظاهرات ساکنان حسکه علیه ترکیه، 70 هزار غیر نظامی آواره شده اند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ رضا، نیروهای نظامی ترکیه و تروریست های موسوم به ارتش آزاد سوریه از روز چهارشنبه 17 مهر ماه عملیات خود را در شمال و شمال شرق سوریه آغاز کردند و همچنان به تجاوز خود ادامه می دهند.

عملیات ترکیه به بهانه پاکسازی مناطق شمالی و شمال شرقی سوری از حضور شبه نظامیان کُردی است که آنان را تروریستی می نامد.

آوارگی 70 هزار غیر نظامی سوری

این عملیات بنا به آماری که برنامه جهانی غذا امروز منتشر کرده، باعث شده است که 70 هزار نفر از ساکنان شهرهای رأس العین (استان حسکه) و تل ابیض (استان رقه) آواره شده اند.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز گفت که تنها بیمارستان موجود در تل ابیض امروز بسته شد؛ زیرا بسیاری از کادر پرسنل این بیمارستان به خاطر بمباران 24 ساعت گذشته مجبور به فرار شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در توضیح آخرین تحولات عملیات ترکیه در سوریه گزارش داد، نظامیان ترکیه ای به همراه تروریست های همپیمان آنان برای سومین روز متوالی، به حملات توپخانه ای و هوایی خود به اطراف شهر حسکه ادامه دادند.

هدف نظامیان ترکیه، فرار غیرنظامیان از محل سکونت خود است

سانا با اشاره به حملات هوایی و توپخانه ای به رأس العین در الحسکه، تأکید کرد که نظامیان ترکیه پس از تصرف روستاهای تل حلف و ام الخیر قصد داشتند، این شهر را کاملا تصرف کنند که پیروز به این کار نشده اند.

به گزارش این خبرگزاری، نظامیان ترکیه همچنین در صدد نفوذ به روستاهای علوک و کشتو در اطراف رأس العین بودند که این تلاش آنان نیز ناکام مانده است.

بنا بر این گزارش، عمده حملات هوایی و توپخانه ای ترکیه به رأس العین، به منازل مسکونی و زیرساخت هاست تا ساکنان این شهر مجبور شوند از آن خارج شوند و به اشغال نظامیان ترکیه درآید. کما اینکه بیمارستان مرکزی رأس العین نیز هدف این حملات مکرر قرار گرفته است.

آمار شبه نظامیان کُرد: 262 نفر از نیروهای ترکیه ای کشته شدند

در همین ارتباط، مرکز اطلاع رسانی شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه که آمریکا در این عملیات، پشت آنان را در برابر ترکیه خالی کرد، گفت که نیروهای کُرد در بیشتر محورهای عملیاتی در برابر نظامیات ترکیه ایستاده اند.

این مرکز ادعا کرد که در جریان دفع حملات روز نخست، بیش از 40 نظامی و عنصر وابسته به ترکیه کشته شده اند و فقط شش نفر از نیروهای کُرد کشته شده اند.

به گفته این مرکز، در حملات روز دوم نیز 222 نفر از نظامیان ترکیه و تروریست های وابسته به این کشور جان خود را از دست داده اند که در مجموع طی دو روز گذشته، 262 نفر از این نیروها کشته شده اند.

این در حالی است که وزارت دفاع ترکیه امروز جمعه به کشته شدن نخستین نظامی خود در جریان این عملیات اذعان کرده است.

شبکه خبری العربیه نیز گفت که نظامیان ترکیه 13 روستا را در شمال شرق سوریه اشغال کردند، ولی به نام این روستاها اشاره ای نکرد.

تظاهرات ساکنان حسکه علیه تجاوزات ترکیه

در واکنش به تجاوزات ترکیه که نام چشمه صلح بر آن نهاده شده است، ساکنان استان حسکه به خیابان ها آمدند و این تجاوزات را محکوم کردند.

معترضان در در برابر ساختمان دادگستری حسکه و میدان السبع بحرات شهر قامشلی گرد هم آمدند و مراتب اعتراض خود را به اقدامات شبه نظامیان کُرد نیز گفتند.

به گزارش سانا، معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی از شبه نظامیان کُرد نیروهای دموکراتیک خواستند که یا به آغوش میهن بازگردند یا بروند.

برخی از کارکنان شورای شهر حسکه نیز بنرهایی آماده و تأکید کردند که باید تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه حفظ شود و ساکنان حسکه نیز بر این مسئله اصرار دارند.

برخی از معترضان نیز پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن بر سرنگونی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تأکید شده بود.

وزارت خارجه سوریه طی روزهای گذشته، عملیات ترکیه را حکوم و از آن تحت عنوان اشغالگری یاد کرده است. این نهاد سوری تأکید کرد که با این تجاوز مقابله خواهد کرد.

پیش از این، بارها مسئولان سوری به کُردهای وابسته به آمریکا گفتند که با دولت سوریه مذاکره کنند و وارد بازی نشوند که هیچ نتیجه ای جز شکست در انتظارشان نخواهد بود. این شبه نظامیان اما بر ادعاهای خود برای تشکیل خودمختاری تأکید داشتند و در برخی موارد، دمشق را به عملیات نظامی تهدید کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "عملیات ترکیه در سوریه، تظاهرات ساکنان حسکه علیه ترکیه، 70 هزار غیر نظامی آواره شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات ترکیه در سوریه، تظاهرات ساکنان حسکه علیه ترکیه، 70 هزار غیر نظامی آواره شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید