عبدالمهدی: تغییرات اخیر در آرایش نیرو های آمریکا با اطلاع عراق بوده است

به گزارش وبلاگ رضا، نخست وزیر پیش برد امور عراق می گوید خروج نیرو های خارجی از این کشور مطابق قانون اجرا شده است.

عبدالمهدی: تغییرات اخیر در آرایش نیرو های آمریکا با اطلاع عراق بوده است

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ رضا، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر پیش برد امور عراق گفت که تغییرات اخیر در آرایش و استقرار دوباره نیرو های خارجی در این کشور با اطلاع بغداد و مطابق قانون بوده است.

عبدالمهدی امروز چهارشنبه در جلسه شورای امنیت ملی عراق گفت که تصمیم برگزاری این جلسه برای بررسی تنها یک مسئله بوده و آن پرونده روابط عراق و آمریکا و آینده همکاری اقتصادی و امنیتی دو کشور بود.

او گفت که در این جلسه حضور نظامی آمریکا در عراق آن هم بعد از شرایط سختی که این کشور با آن روبه رو شد و منجر به شهادت برخی از نیرو ها و آسیب وارد شدن به اماکن شد، بررسی شده است.

نخست وزیر پیش برد امور عراق گفت که روابط دوجانبه بغداد و واشنگتن باید محبت آمیز و نه دشمنانه باشد و در راستای منافع عراق و آمریکا به عنوان شریک و دوست و در جهت حفظ منافع منطقه و جهان باشد.

او گفت که اخیراً از سوی آمریکا یادداشت مکتوبی در رابطه با تغییرات ایجاد شده در مناطق حضور نیرو های آمریکا دریافت کرده است.

عبدالمهدی گفت: چندروز پیش یادداشت رسمی از طرف دولت آمریکا در ارتباط با تصمیم به ایجاد روابط راهبردی و باز انتشار نیرو های این کشور در عراق و انجام مصاحبه ها بین هیأت های رسمی دریافت کردیم و طی مدت اخیر، تماس هایی متقابلا بین مسئولان ارشد دو کشور اجرا شده است.

او گفت که عملیات خروج گسترده نیرو های بیگانه از عراق که اخیرا صورت گرفت، در مراسم رسمی و مطابق قانون و نظم صورت گرفت.

اخیراً شماری از نیرو های ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضدداعش به رهبری آمریکا عراق را ترک کرده اند و نیرو های آمریکایی هم گفته می شود به دلیل ترس از واکنش نیرو های مقاومت عراق به عملیات های ترور اخیر، برخی پادگان ها و پایگاه ها را ترک کرده و تحویل عراق داده اند و در پایگاه های مهمتر و مجهزتری مانند عین الاسد تجمیع شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عبدالمهدی: تغییرات اخیر در آرایش نیرو های آمریکا با اطلاع عراق بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالمهدی: تغییرات اخیر در آرایش نیرو های آمریکا با اطلاع عراق بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید