شایعه دسیسه خطرناک رسانه های کویتی علیه اردن و تکذیب آن

به گزارش وبلاگ رضا، بعضی رسانه های کویتی از دسیسه خطرناک در اردن با هدف برهم زدن اوضاع و تنش زایی در این کشور خبر دادند و در مقابل یک رسانه اردنی آن را ساختگی توصیف کرد.

شایعه دسیسه خطرناک رسانه های کویتی علیه اردن و تکذیب آن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ رضا، دو روزنامه کویتی مدعی برنامه ریزی خطرناک بعضی نزدیکان عبدالله دوم شاه اردن برای بی ثبات سازی این کشور شدند اما بعضی رسانه های اردنی این شایعه را تکذیب کردند.

روزنامه های القبس و الوطن چاپ کویت، دیروز آدینه به نقل از منابع امنیتی و سیاسی که هویتشان را فاش نکردند، نوشتند، یک تاجر متهم به فساد اقتصادی که از دوستان شوهر عمه شاه اردن است، در پشت این دسیسه قرار گرفته است.

به نوشته رسانه های کویتی، گفته می گردد که این فرد با بعضی از سیاستمداران و روزنامه نگاران داخل و خارج از اردن رابطه برقرار نموده است.

بر این اساس، در این طرح بی ثبات سازی مخالفان شاه اردن قصد دارند که توانایی وی را در اداره کشور به چالش بکشند. این برنامه شامل رواج اخباری علیه عمر الرزاز نخست وزیر اردن و طرح اتهام هایی علیه او نیز می گردد و قرار است که اتهام هایی علیه وی مبنی بر این که برادران وزرا و نمایندگان مجلس را در سمت های دولتی با حقوق های بالا استخدام نموده است بین مردم رواج یابد. همچنین قرار است که با تهییج بعضی قبایل اردنی و برپایی اعتراض ها مقابل کاخ سلطنتی این کشور وضعیت ناآرامی در این کشور ایجاد گردد.

به نوشته القبس، برنامه ریزان این دسیسه از اخوان المسلمین اردن خواهان پیوستن به این ناآرامی ها شده بودند که با پاسخ منفی این گروه روبرو شد. شاه اردن سه شنبه گذشته در رویدادی که نشان از بهبود روابط با اخوان المسلمین دارد برای نخستین بار از سال 2011 به این سو با سران این گروه دیدار گفت وگو کرد.

تکذیب شایعه در رسانه اردنی

امروز شنبه، وبسایت خبّرنی اردن، در گزارشی نوشت، گزارش امنیتی که مدعی طرحی علیه اردن شده بود، کاملا ساختگی است.

به گفته این وبسایت، هدف ساخت این شایعات، ایجاد ناآرامی و شایعه پراکنی در زمانی حساس برای ایجاد خلل در تصمیم گیری اردن در مورد موضوع (طرح صلح آمریکا موسوم به) معامله قرن است.

انتهای پیغام/ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "شایعه دسیسه خطرناک رسانه های کویتی علیه اردن و تکذیب آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعه دسیسه خطرناک رسانه های کویتی علیه اردن و تکذیب آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید