رایگان شدن سنجش سلامت کلاس اولی ها در مناطق زلزله زده کرمانشاه

به گزارش وبلاگ رضا، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه از رایگان شدن کار سنجش سلامت کلاس اولی های شهرستان های زلزله زده استان اطلاع داد.

رایگان شدن سنجش سلامت کلاس اولی ها در مناطق زلزله زده کرمانشاه

فرزاد سهیلی در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ رضا، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده و مکاتباتی که با سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور داشتیم، از این پس کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی در چهار شهرستان زلزله زده استان کرمانشاه شامل گیلانغرب، سرپلذهاب، ثلاث باباجانی و قصرشیرین رایگان انجام خواهد شد.

سهیلی با اشاره به صدور سه هزار تعرفه رایگان برای سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، اضافه کرد: همچنین کار سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی این چهار شهرستان نیز رایگان انجام خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت: هزینه شرکت نوآموزان در طرح سنجش سلامت 30 هزار تومان است که این مبلغ در پایگاه های سنجش و با استفاده از دستگاه های پوز از والدین اخذ می گردد.

سهیلی در ادامه با اشاره به آغاز کار پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان از پنجم تیرماه اضافه کرد: در استان کرمانشاه 34 پایگاه سنجش سلامت فعال شده که 22 پایگاه آن ثابت و مابقی سیار است.

وی با بیان اینکه تاکنون پایگاه های سنجش سلامت استان کار سنجش سلامت 8400 نوآموز را انجام داده اند، ادامه داد: پایگاه های سنجش سلامت تا خاتمه شهریور کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی و پیش دبستانی را عهده دار خواهند بود و در صورت احتیاج نسبت به تمدید این زمان اقدام خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه با بیان اینکه دانش آموزان بدو ورود به دبستان از نظر بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می گیرند، پیش بینی کرد: سال جاری حدود 30 هزار کلاس اولی و پیش دبستانی در پایگاه های سنجش استان کرمانشاه مورد ارزیابی قرار بگیرند که 25 هزار نفر از این نوآموزان کلاس اولی و پنج هزار نفر نوآموزان پیش دبستانی خواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رایگان شدن سنجش سلامت کلاس اولی ها در مناطق زلزله زده کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایگان شدن سنجش سلامت کلاس اولی ها در مناطق زلزله زده کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید