راه نجات ریه ها از کرونا

به گزارش وبلاگ رضا، مطابق با تحقیقات دانشمندان چینی، کروناویروس فقط در ریه ها مستقر نمی گردد بلکه به روده ها نیز نفوذ می نماید. تحقیقاتی که در ماه مه انجام شد نشان داد که ذرات ویروس می تواند در زباله ها حفظ و به ناقل بعدی منتقل گردد.

راه نجات ریه ها از کرونا

پزشکان سوئدی پیشنهاد کردند بافت آسیب دیده ریه ها با یاری سلول های بنیادی درمان شوند که بیش از دیگر اعضای بدن بر اثر ابتلا به کروناویروس آسیب می بینند. سلول های بنیادی می توانند از واکنش حاد سیستم ایمنی بدن جلوگیری نمایند. سندروم پریشانی تنفسی زمانی بروز می نماید که ریه ها قادر نیستند اکسیژن خون را تأمین نمایند. واکنش التهابی حاد بدن باعث اختلال تبادل گاز می گردد.

پزشکان سوئدی روش جلوگیری از این شرایط را کشف کردند. در این روش باید از سلول های استروما مزانشیمی برای درمان سندروم پریشانی تنفسی استفاده کرد. این سلول ها قادر به مدیریت کار سیستم ایمنی بدن هستند.

دنیس پروسنکو ریاست بیمارستان کرونایی در مسکو اظهار داشت که بیش از 80 درصد بیماران مبتلا به کروناویروس همانا به دلیل بروز سندروم پریشانی تنفسی جان خود را از دست می دهند. این واکنش خودویژه بدن نسبت به کروناویروس است که هنوز دلیل علمی برای این واکنش یافت نشده است.

مطابق با تحقیقات دانشمندان چینی، کروناویروس فقط در ریه ها مستقر نمی گردد بلکه به روده ها نیز نفوذ می نماید. تحقیقاتی که در ماه مه انجام شد نشان داد که ذرات ویروس می تواند در زباله ها حفظ و به ناقل بعدی منتقل گردد.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد نماینده بیماری را شناسایی نموده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می تواند به وسیله قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل گردد. حدس زده می گردد که ممکن است این بیماری به وسیله تماس با این آبزیان یا خوردن آن ها منتقل گردد، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می گردد. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. بعضی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می شوند. آنچه باعث نگرانی می گردد این است که فرد دچار ذات الریه گردد.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید

به "راه نجات ریه ها از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه نجات ریه ها از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید